AnonymBruker Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni Du vet at dette ikke blir en dag fri men en dag da du gjør alt det du ikke rekker ellers, holde huset litt ryddigere, og masse av det som far burde bidratt med. Hvis du har en mann/partner vil det bli en sovepute for denne og en unnskyldning til at du skal ta hus og barn og organisering, noe som vil skape konflikt i det lange løp pluss kvinnefella. Du går ned i lønn men vil ikke oppleve at du får bedre tid i det hele tatt. Anonymkode: 4ae06...6b2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni Jeg er lærer i 80%, og har fri en dag i uka. Hvilken dag det er, kan variere fra år til år, alt etter behovet på skolen. Slik har jeg hatt det i mange år, og har absolutt ingen planer om å øke til 100% igjen. Jeg vet at jeg er heldig som får lov til å ha det slik, og jeg prøver å være fleksibel tilbake. Jobber blant annet som vikar på fridagen innimellom. Jeg har vært alene med tre barn i mange år, og ble fullstendig utslitt av å jobbe fullt. Det første året med 80% begynte jeg senere, men endte selvsagt opp med å jobbe fullt for 80% lønn... Etter at jeg fikk det som en hel dag, er hverdagen blitt helt annerledes og mye bedre! Jeg tenker ikke på det som en fridag, men som en dag med annet arbeid. Jeg vasker hus og klær, ukehandler og gjør litt forefallende ute og inne. Legger også avtaler som frisør, lege osv på fridagen, innimellom med et kafébesøk også🙂 Dette har gjort resten av uka mye lettere, og gjør at helgene nå kan brukes til fritid og aktiviteter sammen med barna. Som sagt har jeg ingen planer om å jobbe 100% igjen hvis jeg ikke må. Da klarer jeg meg heller fint med litt mindre penger! Jeg jobber for å leve, ikke omvendt 🙂 Anonymkode: 4c150...745 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #23 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet at dette ikke blir en dag fri men en dag da du gjør alt det du ikke rekker ellers, holde huset litt ryddigere, og masse av det som far burde bidratt med. Hvis du har en mann/partner vil det bli en sovepute for denne og en unnskyldning til at du skal ta hus og barn og organisering, noe som vil skape konflikt i det lange løp pluss kvinnefella. Du går ned i lønn men vil ikke oppleve at du får bedre tid i det hele tatt. Anonymkode: 4ae06...6b2 Dette er stemmer ikke for alle nei. Jeg har 80 % stilling med fri en fast dag i uken og kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Det man bør være mest bevisst på er om man har en jobb der det faktisk er mulig å redusere til 80 uten at man blir gående å gjøre like mye jobb som man gjorde i 100 % stilling. Anonymkode: b74b5...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå