Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du innvandringen til Oslo/Norge er ok? Har Oslo blitt negativt preget av den tilsammen store innvandringen de siste tiårene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innvandring har stort sett fungert fint, noe av boligmangelen i Oslo skyldes selvsagt innvandring ,men de bosatte seg jo der det er jobber. Er mye 2 og 3 generasjon i helsesektoren og det trenger vi jo. Jeg vet ikke helt hvordan Oslo hadde sett ut i dag uten innvandring , vanskelig og forestille seg. Nei, det eneste negative jeg kan komme på er tettbebodd/ boligmangel. 

asylsøkere derimot er et større problem, og der mener jeg man med fordel burde ha spredt mer rundt i landet. 

• Liker 8
Skrevet
anonym482 skrev (På 7.6.2025 den 17.17):

Synes du innvandringen til Oslo/Norge er ok? Har Oslo blitt negativt preget av den tilsammen store innvandringen de siste tiårene?

Nei, masseinnvandringen har skadet Norge og skulle aldri skjedd. Vi kunne sluppet islamiseringen, økt kriminalitet, høye boligpriser og mange andre sosiale problemer om AP og sentrumssosialistene ikke hadde åpnet grensene for å hente stemmekveg fra MENA-landene.

• Liker 14
  • Nyttig 17
Skrevet

Jeg liker både byen og menneskene mer og mer.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Socketlicker skrev (13 timer siden):

Nei, masseinnvandringen har skadet Norge og skulle aldri skjedd. 

Masseinnvandring, du! Høyresidens favorittord. 😆

Hvor går egentlig grensen mellom "masseinnvandring" og "innvandring"?

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg bor i  Genève og innimellom i Cadiz. Ganske få innvandrere her og sterk nasjonal kultur. De få gangene i året jeg er i Oslo så tenker jeg at antall ikke vestlige fremmedkulturelle  er sykt overrepresentert. Man ser det på Gardemoen.  Jeg håper for norges del at de arbeider og betaler skatt. Neste norske sosialistiske statsminister-kandidat snakker  kebabnorsk og får 60% av stemmene. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Socketlicker skrev (22 timer siden):

Nei, masseinnvandringen har skadet Norge og skulle aldri skjedd. Vi kunne sluppet islamiseringen, økt kriminalitet, høye boligpriser og mange andre sosiale problemer om AP og sentrumssosialistene ikke hadde åpnet grensene for å hente stemmekveg fra MENA-landene.

Hvem skulle tatt alle drittjobbene nordmenn ikke gidder å ta?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (2 minutter siden):

Viktig at vi får tømt søppel, men vi trenger ikke å importere ekstra ressurser som produserer mere søppel enn de rydder. Det er 8 milliarder mennesker på kloden. Det er ikle bærekraftig at alle de går på NAV i Norge. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Tror og ser det skrev (3 minutter siden):

Viktig at vi får tømt søppel, men vi trenger ikke å importere ekstra ressurser som produserer mere søppel enn de rydder. Det er 8 milliarder mennesker på kloden. Det er ikle bærekraftig at alle de går på NAV i Norge. 

Er det det man kaller en stråmann?

• Nyttig 3
Skrevet
Nettrollet skrev (1 time siden):

MENA-innvandrere fører til større etterspørsel etter arbeidskraft ettersom de har langt lavere sysselsetting enn etniske nordmenn og vestlige innvandrere. Strammer man inn på trygdene og kutter offentlig sektor vil flere nordmenn ville ta slike jobber, vi trenger ikke masseinnvandring for å fylle behovet for arbeidskraft.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

Rhodiola, adm.

Skrevet
Stonegiant skrev (På 12.6.2025 den 13.37):

Masseinnvandring, du! Høyresidens favorittord. 😆

Hvor går egentlig grensen mellom "masseinnvandring" og "innvandring"?

Masseinnvandring er ukritisk innvandring uten noen form for reell vurdering av hvordan den påvirker mottakerlandet. Et godt eksempel på det er ikke-vestlig innvandring. Iflg SSB koster hver ikke-vestlig innvandrer i gjennomsnitt norske skattebetalere ca. 250.000 kr per år (netto). Det er 400.000 ikke-vestlige innvandrere i Norge. Totale utgifter per år er dermed ca. 100 mrd kr. Da er ikke flyktningmottak tatt med (ca. 20 mrd kr i året), og etterkommere av ikke-vestlige innvandrere som også koster mye (svakere skoleprestasjoner og lavere sysselsetting). 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er svært bekymret. Eksponeres daglig for en av de muslimskdominerte delene av byen og jeg er rystet over hvordan dette påvirker samfunnet. Og nei, jeg snakker ikke om trangbodde og integrering; jeg snakker om konsekvensene av å invitere inn en religion og en kultur som ikke bare har en helt annen agenda, men som du merker kulden fra i det daglige. De ser ned på deg og det er hele veien små tegn der du merker det . 

Alle bør begynne å våkne nå! 
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/islamisme-i-europa-frankrike-slar-alarm-folger-norge-etter-sverige/o/5-95-2482161?fbclid=IwY2xjawK6rA5leHRuA2FlbQIxMQABHtXwR8y4jjONz8mrqo5bhsfe8Oaat2bKAbmtOeAIKSJ04dokyHYxrnjz1ZdG_aem_52iq_X_kg83ZvqjhBg59uQ

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Nettrollet skrev (På 12.6.2025 den 23.24):

Det er en  særdeles dårlig innstilling, å tro at noen andre skal ta "drittjobbene". Er ikke innvandrere istand til annet arbeid, og kan ikke "hvite nordmenn" hente søppel? Statistikken sier at du lever i en ikke virkelig verden, det utsagnet var utdatert for lenge siden.

Og om det skulle være slik så er det ingen grunn til å ta inn 100 personer for at 40 skal ta drittjobbene og 10 får en "vanlig jobb", mens resten går på NAV.  Da er det bedre å åpne for arbeidsinnvandring, og sende de pengene man sparer på NAV budsjettet til hjelp der det virker mest (nærområdet).

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Socketlicker skrev (På 13.6.2025 den 0.32):

MENA-innvandrere fører til større etterspørsel etter arbeidskraft ettersom de har langt lavere sysselsetting enn etniske nordmenn og vestlige innvandrere. Strammer man inn på trygdene og kutter offentlig sektor vil flere nordmenn ville ta slike jobber, vi trenger ikke masseinnvandring for å fylle behovet for arbeidskraft.

Helt korrekt, at ingen nordmenn tar "drittjobbene" er jo fordi alle vil tjene mest mulig og ta de beste jobbene. De som ikke orker dette går på NAV i en eller annen form. Det er jo fordi "staten" tillater at dette kan skje, og det igjen er direkte årsak av alle oljeinntektene som gjør at vi har hatt råd til det helt frem til nå, og kanskje noen år til. Jeg anklager ikke immigrantene, jeg anklager de politikerne og de som har stemt frem denne kulturen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (På 7.6.2025 den 17.48):

Innvandring har stort sett fungert fint, noe av boligmangelen i Oslo skyldes selvsagt innvandring ,men de bosatte seg jo der det er jobber. Er mye 2 og 3 generasjon i helsesektoren og det trenger vi jo. Jeg vet ikke helt hvordan Oslo hadde sett ut i dag uten innvandring , vanskelig og forestille seg. Nei, det eneste negative jeg kan komme på er tettbebodd/ boligmangel. 

asylsøkere derimot er et større problem, og der mener jeg man med fordel burde ha spredt mer rundt i landet. 

man prøve jo å spre immigranter og flykninger til hele landet ! Men etter noen år reiser de til Oslo. Der har de sine kulturer som de kan samhandle med og man får oppsamlingen der. Ja man kan ta fra de all støtte når de gjør det, men da livnærer de seg på kriminalitet i stedet. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
anonym482 skrev (På 7.6.2025 den 17.17):

Siden Oslo og Akershus -sammen med Rogaland- er de eneste fylkene som går med overskudd, så gir det seg selv at mye går bra i Oslo-regionen hvor en stor del av innvandrer- og flyktningepopulasjonen ender.
Det er ikke slik at innvandring er uten utfordringer, ingen store endringer er det. Likefullt vil jeg si at innvandringen er en berikelse som bringer mer positivt enn negativt med seg. Hva skulle vi gjort i møte med eldrebølgen uten innvandring?

For meg personlig er det bare fordeler. Spennende impulser, masse kompetanse, knallhard arbeidsmoral, god mat og spennende språk og kulturer.

Skrevet

I det store og hele bildet så mener jeg det selvsagt har gått for langt. Det viser kriminalitet, økt utfordringer, språkbarrier, sysselsetting osv. 

De som derimot kommer hit og klarer å tilpasse kulturen, blir integrert og ønsker å bli en del av oss er hjertens velkommen uansett hvem du er.

Feks flyktninger fra Ukraina kommer gjerne fra et moderne samfunn og kan enklere blir integrert, og det synes jeg er veldig bra :)

• Liker 4
Skrevet
bitmog skrev (2 timer siden):

Feks flyktninger fra Ukraina kommer gjerne fra et moderne samfunn og kan enklere blir integrert, og det synes jeg er veldig bra :)

Likevel er kun 1av 3 i jobb.

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/statistikk/antall-arbeidsforhold-og-lonn/artikler/hvor-mange-ukrainere-jobber-i-norge#:~:text=Totalt 22 000 ukrainere i,Tallet omfatter også ikke-bosatte

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
kvinneguide skrev (2 timer siden):

de har ikke vært her så utrolig lenge og de vet nok ikke om de skal hjem. Jeg tror at hvis de håper å gå hjem, det blir litt mindre motiverende å lære seg et språk så forkjellig fra sitt eget. ? I tillegg, det er uvanlig vanskelig i Norge å finne små jobber. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...