Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år og bor ikke sammen enda. Da vi var på ferie sammen i høst så hadde vi en diskusjon om mobilbruk der jeg fortalte han at mobilbruken hans var blitt et irritasjonsmoment for meg. Omtrent hver mulighet han hadde til å dra opp tlf så gjorde han det. Om vi ventet på noe, om vi lå på solsenga, satt i taxi osv så satt han på mobilen hele tiden. Om han ble ferdig å spise før meg var det rett opp med tlf. Første han gjorde om morgen var å ta tak i tlf, til og med før han så på meg for å se om jeg var våken (som jeg som oftes er siden jeg er mer morgenfugl enn han). Og så videre, har 100 eksempler, følte jeg måtte konkurrere med tlf hele tiden. Han skulle ikke noe «viktig» på tlf heller, er bare for å «sjekke», scrolle face, svare på snaps osv. Vi snakket om det og han gikk først i forsvarsmodus før han etter hvert beklaget seg og sa han skulle skjerpe seg og vær mer til stedet sammen med meg. Vi var også på en weekend-tur i vår og da var problemet like stort, men jeg orket ikke å ta det opp for å lage dårlig stemning så lot det ligge.

Nå er han på guttetur og DA er holdningen «ikke bekymre deg om jeg ikke svarer på en stund, jeg kan ikke sitte på tlf hele dagen heller»…og jeg venter på svar fra han i en evighet HVER gang jeg sender noe. Hadde det ikke vært noe «forhistorie» bak så hadde jeg bare vært glad for at han koser seg på tur, men jeg kjenner nå at jeg egentlig blir veldig lei meg… Hvorfor skal han liksom sitte på tlf 24/7 når vi er på tur, mens når han er på guttetur så skal han kose seg i nuet og legge bort tlf… Vi har et veldig bra forhold og ingen problemer ellers, så blir litt forvirret. Ingen ting som skulle tilsi at noe er galt, og han har til og med hintet til at han vil gifte seg om ikke alt for lenge. Begynner å tenke om jeg er så himla kjedelig at han dør etter å få scrolle Facebook hele tiden i mitt nærvær, mens når han er med gutta så elsker han livet og lever i nuet.

Føler det blir teit å ta det opp på nytt også. Vil liksom ikke vær irritert for at han koser seg på tur med gutta og ikke sjekker tlf, selv om det er jo ikke det jeg er irritert for heller. Men at når jeg og han er på tur så sitter han på tlf hver gang han «har mulighet», men det problemet har jeg jo allerede tatt opp fra før… Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men noen tanker? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: ea81e...b46

Skrevet

Det virker som det er mobilbruken i seg selv, og ikke manglende oppmerksomhet, som er problemet. Mikroledelse er turn-off. Dette hadde ikke jeg giddet. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ganske respektløst ut. Har en mann som er halvt mobilavhengig selv. Sinnssykt irriterende. Han er også mye på telefonen når han er med kompiser, men sender ikke masse meldinger til meg da. Skjønner jo at man vil være til stede, men han burde kunne legge bort mobilen når dere er på ferie sammen. Tror nok du må ta dette flere ganger. Menn «skjønner» ikke ting så kjapt 

Anonymkode: 016c5...6ef

Skrevet

Først er du sur fordi han bruker for mye tid på tlf så er du sur fordi han ikke er på tlf og svarer deg sekundet du skriver sms? 

at han gidder 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man ellers gjøre i taxi da? Snakke om privatlivet foran sjåføren? Når ellers skal han få sjekke diverse ting? Trenger du oppmerksomhet 24/7?

Anonymkode: 12f50...318

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Dojakitty skrev (7 minutter siden):

Først er du sur fordi han bruker for mye tid på tlf så er du sur fordi han ikke er på tlf og svarer deg sekundet du skriver sms? 

at han gidder 

Jeg er ikke sur for at han ikke er på tlf hele tiden og svarer meg på sekundet, men for at når vi er på ferie i lag så er mobilen mye viktigere enn å vær til stedet med meg. Neste gang vi er på ferie i lag igjen er han garantert tilbake på mobilen.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal man ellers gjøre i taxi da? Snakke om privatlivet foran sjåføren? Når ellers skal han få sjekke diverse ting? Trenger du oppmerksomhet 24/7?

Anonymkode: 12f50...318

Ingen av eksemplene er ekstremt ille i seg selv, men når han velger tlf fremfor å snakke med meg og vær i nuet sammen med meg i så og si alle situasjoner så gjør det vondt.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke sur for at han ikke er på tlf hele tiden og svarer meg på sekundet, men for at når vi er på ferie i lag så er mobilen mye viktigere enn å vær til stedet med meg. Neste gang vi er på ferie i lag igjen er han garantert tilbake på mobilen.

Ingen av eksemplene er ekstremt ille i seg selv, men når han velger tlf fremfor å snakke med meg og vær i nuet sammen med meg i så og si alle situasjoner så gjør det vondt.

ts

Om du er sur hele tiden så velger han vel tlf da? 
Nei men altså seriøst. 
Ta det opp med han, ikke oss. Ser ikke problemet i å scrolle 

Anonymkode: cc56b...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg ts, du burde være mer interessant å prate med enn å scrolle på tlf absolutt hele tiden. Innimellom ok, men ikke konstant.

høres ut som han syns du er kjedelig ja, det hadde hvertfall jeg tenkt om jeg var i dine sko. Hadde ikke akseptert det og hvertfall ikke gifta meg med en sånn figur.

Anonymkode: 165b8...a3d

Skrevet

Hmmm..  jeg skjønner deg veldig godt ts. Min mann kan også være mye på mobilen. Og hvor mye han er på den sammen med venner det vet jeg faktisk ikke. I ett forhold skal man kunne være sammen uten å være sammen om du skjønner. Sitte i sofaen uten å måtte prestere sosialt HELE TIDEN. Samtidig må det være en balanse der melllom å vise interesse for partneren, ønske å dele interesser og samtaler med partneren  og det å kunne være seg selv fullt og helt. Kjenne at man slapper av og ikke må snakke hele tiden.  Det virker på meg som han er veldig trygg på deg og ser en fremtid med deg. Ikke sammenlign med hvordan han er med mobilen sammen med venner. Du er ikke en kompis han er med noen timer en fredagskveld. Er man sammen med venner 3 timer en fredagskveld så er jo det en meget kort stund sammenlignet med hvor mye tid man bruker med kjæresten. Du føler kanskje at han synes du er kjedelig-siden han gir mye oppmerksomhet til mobilen men jeg tror han slapper av sammen med deg og er seg selv helt og fullt. Men ett forhold skal jo mest inneholde gode samtaler, kos og nærhet. Så ja- jeg skjønner deg men likevel forstår jeg han litt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om du er sur hele tiden så velger han vel tlf da? 
Nei men altså seriøst. 
Ta det opp med han, ikke oss. Ser ikke problemet i å scrolle 

Hvis du ikke ser problemet så er du vel samme type

Anonymkode: 33d8b...ab5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke ser problemet så er du vel samme type

Anonymkode: 33d8b...ab5

Joda ser problemet absolutt om en scroller og en ikke scroller. Men da må man gjerne ta opp problemet med personen det gjelder. Og om det ikke bedrer seg så er de ikke kompatible med hverandre. Er jo ikke verre enn det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...