AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Tenker da til for eksempel pomfri, nuggets og lignende. Gjerne med hvitløk, men tar imot alt av forslag! Anonymkode: 18319...5e2
Daisy-love Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Jeg lager en yoghurt/pestosaus som kanskje kan passe. Jeg spiser hverken pommes fries eller nuggets, så bær over meg om jeg bommer helt 🤪😅🫣 Sausen er god da og kan tilpasses 😊 100g yoghurt naturell, Kesam, eller lignende (Jeg bruker Alpro soyayoghurt naturell pga allergi) 10g pesto (jeg bruker Helios sine, og kanskje rød vil passe bedre enn grønn her? 🤔) Nykvernet pepper Så er det ting som kan tilsettes: 10g sennep Litt soyasaus, gjerne soppsoyasaus Næringsgjær (5 gram eller noe, og gir umamismak) Litt syre, sitron eller lime. Urter Jeg har laget med alt dette oppi flere ganger, og det er utrolig godt, men det er også lett å ta bare deler av det, og tilpasse. En kan lett bare bruke yoghurt som utgangspunkt og droppe pesto, men jeg ville gjerne hatt noe ekstra i, som kunne passet til. Kanskje litt finhakkede soltørkede tomater kan være noe, eller rett og slett ketsjup? 🤔 Jeg er svak for timian så det er den urten jeg bruker mest, men andre går også. Jeg bruker den mest som dressing eller saus til ulike «bowls», og den er god til både pasta og potet 😊
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Denne dippen med feta og yoghurt bruker jeg til alt mulig: https://godgreskmat.wordpress.com/2019/11/08/kremete-fetadip-med-dill-og-hvitlok/ Anonymkode: aebe9...01a
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Litt lik den over,men enklere. Fetakrem laget av most fetaost og lettrømme. Her kan du tilsette kun salt og og pepper,eller andre krydder/urter/hvitløk el. Anonymkode: ba641...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå