AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Hvilke løpesko bruker dere? og hvordan liker dere at de sitter? Jeg sliter litt med å finne noen som sitter "perfekt"...Føler de enten blir litt romslige så jeg må snøre godt, eller så er det nesten så de blir litt snaue, men det går akkurat. Hva er da best å løpe i for føttene? Vanskelig å kjenne dette i butikken... Anonymkode: baed0...750
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Føtter er så forskjellige at det en foretrekker fungerer nødvendigvis ikke på samme måte for en annen. Jeg liker vid forfot, med god tåplass, men har en hæl og mellomfot som likevel sitter godt. Jeg kjøper gjerne sko som er litt store. På noen modeller passer òg herremodell bedre, så jeg prøver begge modeller når jeg kjøper sko. Anbefaler det å dra innom en butikk som har tredemølle, f.eks løpelabbet. Anonymkode: fd1f2...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Du har kanskje smale føtter? Da ville jeg sett nærmere på merker som Nike, Adidas og kanskje Brooks. Selv har jeg en bred fot, for min del er New Balance kongen på haugen, og noen Asics modeller fungerer også veldig bra. Anonymkode: 67d5c...9cd 2
Snok1 Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni De forskjellige merkene har forskjellig fotform i lestene sine. Jeg har to merker som jeg vet at alle skomodeller vil passe mine føtter i min vanlige størrelse. slik kan jeg lese rester av den modelltypen jeg ønsker å kjøpe, finne det billigste alternativet på nett av den modellen i mott merke som jeg likte best ut fra testen. Rimelig og rett fra nett hjem i postkassa. Aldri kjøpt noe som ikke passer perfekt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Hvis du har Løplabbet i nærheten det du bor, anbefaler jeg deg å ta en tur dit. De har gode råd og du kan prøve skoene på mølle. Anonymkode: eaf84...f5a
Sander33 Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni (endret) Bruker Xtep carbonsko på løp. Samt tre par med xtep kopier til hverdag/asfalt, og Salomon Slab terrengsko. Hva som funker for meg vil ikke nødvendigvis funke for andre. Jeg er ekstrem i løpesko veien. Asics, Nike funker ikke. Adidas kun adizero. Sko skal være under 200/250gram. Det funker ikke for de fleste. Endret 20. juni av Sander33
horsey Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Sander33 skrev (2 timer siden): Bruker Xtep carbonsko på løp. Samt tre par med xtep kopier til hverdag/asfalt, og Salomon Slab terrengsko. Hva som funker for meg vil ikke nødvendigvis funke for andre. Jeg er ekstrem i løpesko veien. Asics, Nike funker ikke. Adidas kun adizero. Sko skal være under 200/250gram. Det funker ikke for de fleste. Hvilke xtep kopier ? (Har xtep)
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Jeg har brukt Adidas i mange år, Nike blir for små for meg (de jeg har prøvd). Men så kjøpte jeg asics patriot nå sist. Første ukene likte jeg de ikke i det hele tatt, men så helt plutselig en dag var de helt fantastiske og jeg føler jeg vant på lotto. Men, å finne de perfekte løpesko er virkelig vanskelig! Og man har jo så forskjellige kropper, stil osv så er jo vanskelig å tipse om. Jeg tror også at hvis jeg la 1000 kr mer på sko så får jeg noe enda bedre. Men, jeg klarer meg fint på klassen rundt 1000- lappen. Anonymkode: 16751...783
LeneXCII Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Når jeg begynte å knyte skoene slik kunne jeg gå opp en str! Viktig å ikke stramme til for mye på toppen, men pass på å stramme til jevnt nedenfra.
Sander33 Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni horsey skrev (På 20.6.2025 den 21.32): Hvilke xtep kopier ? (Har xtep) Har tre par 160x 5.0 kopier. De er dårlige, men superkomfortable. Ikke raske. Får de på Aliexpress. kjøpte først kopien, så en til, så originale, så en tredje kopi🤣 bruker de på rolige turer, hverdags osv. Mindre stabile. Tynn carbonsåle med mye mindre/lite «snap», men de koster 2-300 paret. Ganske slitesterke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå