AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Klarer du å svare tilbake? Jeg blir så satt ut der og da, og etter en stund kommer jeg på masse greier jeg kunne svart med som hadde gjort at jeg kom bedre ut av situasjonen enn den andre parten. Føler meg så liten og veik, men jeg har aldri klart å svare tilbake på en munnrapp måte. Har så lyst å bli god på dette! Hvordan øve på det? Anonymkode: 95a9e...d89 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Skjer veldig sjelden nå da, men jeg kan si noe syrlig og rolig tilbake og så gå. - Snodig hvordan noen alltid bommer litt. - Du har dine utfordringer ser jeg. - Litt overraskende at du ikke er klokere. - Jaså, så ryktene om din umodenhet stemmer. - Vi får heller snakkes mer når du har tenkt deg om. - Synd det skulle gå sånn med deg. Du hadde et potensiale en gang. Anonymkode: 7c85a...ce9 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Jeg ser ikke helt hensikten med å ta tilbake med samme mynt. Hva godt skal det gjøre? Bruker som regel humor og det fungerer for meg i stort sett de fleste situasjoner. Å rakke ned på andre ser jeg på som unødvendig og stygt. Anonymkode: 0999d...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg ser ikke helt hensikten med å ta tilbake med samme mynt. Hva godt skal det gjøre? Bruker som regel humor og det fungerer for meg i stort sett de fleste situasjoner. Å rakke ned på andre ser jeg på som unødvendig og stygt. Anonymkode: 0999d...b9a Handler om å stå opp for seg selv og ikke la andre snakke deg ned eller få deg til å føle deg mindreverdig. Anonymkode: 95a9e...d89 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Jeg svarer hvis jeg bryr meg. Hva sa du?!? Kan sette ut de fleste. For da må dem si det en gang til. Flere som hører det andre gangen. Og blir flaut for motparten. Anonymkode: b969b...ad4 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Jeg også kan bli ganske satt ut, og skjønner hva du mener. Og jeg komme på etterpå hva jeg burde ha svart tilbake. Dette er gjerne personer med litt autoritet som kan komme brasende med en kommentar som er ment for å sette deg ut av spill, som en hersketeknikk. Dette var ikke så dumt👇, men kommer alltid an på situasjon og hvem du står overfor. Er det sjefen din og det er allmøte så er dette ikke kommentarer du først kommer med. Men ta det opp med vedkommende etterpå. AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 9.22): Skjer veldig sjelden nå da, men jeg kan si noe syrlig og rolig tilbake og så gå. - Snodig hvordan noen alltid bommer litt. - Du har dine utfordringer ser jeg. - Litt overraskende at du ikke er klokere. - Jaså, så ryktene om din umodenhet stemmer. - Vi får heller snakkes mer når du har tenkt deg om. - Synd det skulle gå sånn med deg. Du hadde et potensiale en gang. Anonymkode: 7c85a...ce9 Anonymkode: 341f5...39f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Handler om å stå opp for seg selv og ikke la andre snakke deg ned eller få deg til å føle deg mindreverdig. Anonymkode: 95a9e...d89 Selv om andre mennesker prøver å snakke meg ned, så føler jeg meg ikke mindreverdig av den grunn... Jeg velger å stå opp for meg selv når det er nødvendig, ikke bare for å gjøre det. Å heve seg over det synes jeg er viktig. Lar ikke andre mennesker dra meg ned. Anonymkode: 0999d...b9a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Der er jeg god 🙂 Jeg er snill og vennlig som default, og er ikke den som starter drama eller marinerer i drama, men når noen er frekke, spydige og direkte angriper meg verbalt så kommer klørne ut. I en kjemp eller flykt situasjon så er urinstinktet mitt definitivt kjemp. Jeg vet ikke om det er noe som man kan øve seg på? Eller at det er best å være sånn jeg er. Mulig det "beste" er å fjerne seg fra situasjonen? Men jeg takler bare ikke uprovoserte slemme kommentarer. Heldigvis skjer det ganske sjeldent. Siste jeg husker var en sammenkomst hvor jeg diskuterte feminisme med en perifer venn av en venn som var litt på, ikke direkte incel nivå, "feminisme har ødelagt Vesten" men en moderat utgave av dette. Det ble en relativt saklig diskusjon. Etterpå hang han rundt meg, begynte å bli full og sa "er det fordi du vil ligge rundt at du er feminist? Du ser ut som en som har høy body count" Først da ble jeg sint. Men i stedet for å skjelle han ut høylytt og skape drama og dårlig stemning for de andre så hvisket jeg han i øret "det får du aldri vite, men deg hadde jeg ikke rørt om du var siste mann på jord". Han ble helt satt ut. Mutt. Og jeg slapp å forholde meg til han mer. Win-win. Anonymkode: db9ee...a69 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Dyp, rolig og fast stemme, (ett toneleie lavere enn vanlig): «Unnskyld mæ, men ka sa du no?» og setter øynene skikkelig i dem, med ett øyenbryn hevet - funker som regel godt. Anonymkode: 161a4...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dyp, rolig og fast stemme, (ett toneleie lavere enn vanlig): «Unnskyld mæ, men ka sa du no?» og setter øynene skikkelig i dem, med ett øyenbryn hevet - funker som regel godt. Anonymkode: 161a4...2c0 Støtter denne! Den har jeg også brukt. Eller "hva mener du med dette?" Vri det over på dem. Anonymkode: db9ee...a69 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Jeg blir dessverre helt veik og konfliktsky, og tar det bare rett til meg. Klarte ikke engang å si ifra til eksen når han gikk over streken. Det har resultert i at jeg føler meg fullstendig verdiløs. Nå klare å bli litt bedre på å si ifra, men klarer bare ikke😔 Og det har kostet meg så enormt mye at jeg ikke klarer stå opp for meg selv..😔 Anonymkode: 25bae...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Der er jeg god 🙂 Jeg er snill og vennlig som default, og er ikke den som starter drama eller marinerer i drama, men når noen er frekke, spydige og direkte angriper meg verbalt så kommer klørne ut. I en kjemp eller flykt situasjon så er urinstinktet mitt definitivt kjemp. Jeg vet ikke om det er noe som man kan øve seg på? Eller at det er best å være sånn jeg er. Mulig det "beste" er å fjerne seg fra situasjonen? Men jeg takler bare ikke uprovoserte slemme kommentarer. Heldigvis skjer det ganske sjeldent. Siste jeg husker var en sammenkomst hvor jeg diskuterte feminisme med en perifer venn av en venn som var litt på, ikke direkte incel nivå, "feminisme har ødelagt Vesten" men en moderat utgave av dette. Det ble en relativt saklig diskusjon. Etterpå hang han rundt meg, begynte å bli full og sa "er det fordi du vil ligge rundt at du er feminist? Du ser ut som en som har høy body count" Først da ble jeg sint. Men i stedet for å skjelle han ut høylytt og skape drama og dårlig stemning for de andre så hvisket jeg han i øret "det får du aldri vite, men deg hadde jeg ikke rørt om du var siste mann på jord". Han ble helt satt ut. Mutt. Og jeg slapp å forholde meg til han mer. Win-win. Anonymkode: db9ee...a69 Synes det du sa til han var helt på sin plass. Man skal ikke finne seg i hva som helst synes jeg. Well done 👏👏👏👏 Anonymkode: 0999d...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Jeg pleier bare å se på dem med et rart smil, helt til de blir ukomfortable og må se vekk. Anonymkode: ee186...19c
AnonymBruker Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg svarer hvis jeg bryr meg. Hva sa du?!? Kan sette ut de fleste. For da må dem si det en gang til. Flere som hører det andre gangen. Og blir flaut for motparten. Anonymkode: b969b...ad4 Nja, min erfaring er at dette sjelden funker. Kan kanskje funke hvis man er på fest / jobbsammenheng eller noe sånt. Jeg opplevde i fjor at en random mann kom bort til meg på Kiwi av alle steder og sa at jeg var stygg og feit. Jeg ble så satt ut. Da svarte jeg faktisk: Hva sa du nå? Og mannen svarte: Du hørte hva jeg sa. Du er stygg og feit. Han ville bare ødelegge meg psykisk, og det klarte han. Jeg gråter ennå over denne kommentaren. Så hva svarer man på sånne ting som går rett på utseendet og på å såre folk? Vet ikke om det var spesifikt det ts mente men jeg har hvertfall opplevd mange stygge kommentarer på utseendet. Hjelper ikke å spørre hvorfor de sier det de sier. "Fordi du er stygg så klart, noen må jo si det til deg" er svar jeg har fått da. Vanskelig å komme på et svar tilbake. Ikke mye skam å spore. Anonymkode: 4cdf5...d92 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Støtter denne! Den har jeg også brukt. Eller "hva mener du med dette?" Vri det over på dem. Anonymkode: db9ee...a69 Det funker jo ikke. Da svarer de bare "du hørte hva jeg sa, du er utrolig stygg" eller noe sånt. Anonymkode: 4cdf5...d92
AnonymBruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Jeg har aldri blitt satt ut av at noen er frekk mot meg. Jeg kan ikke styre hvordan andre oppfører seg, kun hvordan jeg reagerer. Dette er også årsaken til at jeg aldri svarer med samme mynt, da jeg ikke ser behovet for å synke ned på deres nivå. Svarer alltid hyggelig til alle, helt uavhengig av om de er hyggelige, frekke, irriterte, osv. Dersom noen trår over en grense, sier jeg høflig i fra. Anonymkode: cf5e7...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det funker jo ikke. Da svarer de bare "du hørte hva jeg sa, du er utrolig stygg" eller noe sånt. Anonymkode: 4cdf5...d92 I ekstreme tilfeller er personen så slem. Men som regel er de som kommer med kommentarene ikke så direkte ondskapsfulle. De er mer vage. Man viser med å stirre dem ned, spørre "hva mente du med dette" eller "hva sa du nå" at man reager på det som er sagt og ikke viker unna. Men selvfølgelig en kommentar som "du er utrolig stygg" fortjener selvfølgelig motangrep. Egentlig hadde jeg syns mest synd på personen om den kom. Da er man jo ikke helt med i hodet. Anonymkode: db9ee...a69 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni Jeg gir en dårlig comeback, og så flere timer senere kommer jeg på den perfekte tingen jeg kunne ha sagt, men da er det for sent. Helst bare kutter jeg ut frekke personer fra livet mitt, orker dem ikke. Anonymkode: 2360e...fae 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Jeg er akkurat som du. Tenker ut masse smart jeg kunne sagt,etterpå.... Anonymkode: ae758...b50 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, min erfaring er at dette sjelden funker. Kan kanskje funke hvis man er på fest / jobbsammenheng eller noe sånt. Jeg opplevde i fjor at en random mann kom bort til meg på Kiwi av alle steder og sa at jeg var stygg og feit. Jeg ble så satt ut. Da svarte jeg faktisk: Hva sa du nå? Og mannen svarte: Du hørte hva jeg sa. Du er stygg og feit. Han ville bare ødelegge meg psykisk, og det klarte han. Jeg gråter ennå over denne kommentaren. Så hva svarer man på sånne ting som går rett på utseendet og på å såre folk? Vet ikke om det var spesifikt det ts mente men jeg har hvertfall opplevd mange stygge kommentarer på utseendet. Hjelper ikke å spørre hvorfor de sier det de sier. "Fordi du er stygg så klart, noen må jo si det til deg" er svar jeg har fått da. Vanskelig å komme på et svar tilbake. Ikke mye skam å spore. Anonymkode: 4cdf5...d92 "Selv takk!😀" eller "Det kan hende, men jeg er i alle fall ikke tilbakestående sånn som deg!🙂" eller "Ja, jeg er tykk men kan slanke meg, men hva kan du som er stokk dum gjøre med intelligensen din?🙂" eller "Ah, takk for at du sier i fra, det har jeg ikke lagt merke til!🙂", gjerne føy til en "det gjelder for så vidt deg også, tenkte det var greit noen sa fra til deg om det, siden du er en sånn som sier i fra til andre!😇" eller "Nei men stakkar, har du rotet deg vekk fra mammaen din, lille venn? Skal vi høre om de i kassa har sett henne kanskje?" eller "Åh, takk!🤩 Så hyggelig at akkurat DU la merke til det!🤩" eller "Ja, det var rette ræva som feis!😂" eller "Går det bra med deg? De skrev deg ut litt tidlig fra psykiatrisk, skjønner jeg?😯" eller "Dette skulle moren din hørt deg si, tipper hun hadde blitt kjempestolt!🙃" eller "Åja, hahahaha, det er du som er HAN fyren ja, jeg har hørt om deg!😂" eller Bare le høyt. Sånn skikkelig hysterisk alt for høyt, til den grad at du selv føler det er ubehagelig volum, følg etter ham gjennom butikken og fortsett å le høyt til han går vekk. Om noen rundt deg lurer så sier du bare sannheten om hva som har skjedd. Fight fire with gasoline🔥 Hilsen en som også visstnok er "tykk og stygg" og attpåtil er en "er du gutt eller jente du da for jeg klarer ikke se det selv"-kandidat i følge (for meg) totalt fremmede informasjonskilder i det offentlige rom😂 Anonymkode: 26e50...1c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå