Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må baby være med på disse? Eller er det bare info, slik at man kan gå alene? Har en travel baby, og kommer ikke til å klare å få med meg mye om han skal være med. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 34b99...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er gruppekonsultasjon?

Skrevet

På vår helsestasjon har babyene blitt målt og veid også på gruppekonsultajson, så hadde vært rart å komme uten baby ja😅

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
uglejenta skrev (2 timer siden):

På vår helsestasjon har babyene blitt målt og veid også på gruppekonsultajson, så hadde vært rart å komme uten baby ja😅

Ble ikke veid sist gang på 4 ukers, så da regner jeg ikke med de skal det denne gangen heller. Man kunne gå å gjøre det hvis man ville, men ingen gjorde det. Hadde vært dagen før jeg 😂

AnonymBruker
Skrevet

Her blir de også veid og målt på gruppe :)

Anonymkode: 50118...860

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ble ikke veid sist gang på 4 ukers, så da regner jeg ikke med de skal det denne gangen heller. Man kunne gå å gjøre det hvis man ville, men ingen gjorde det. Hadde vært dagen før jeg 😂

Så rart at man ikke ønsker å veie barnet sitt. Litt dumt å ikke avdekke ev dårlig vektoppgang. Men kan hende deres helsestasjon har andre rutiner for det. Jeg håper nånde andre veide barnet sitt før konsultasjonen også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gruppekonsultasjonen er vel mer ment for at du som forelder skal få muligheten til å knytte kontakt med de andre foreldrene. Da ville det vært rart å ikke ha med barnet. Ofte er det de samme folkene man har barselgruppe med som også er med på gruppekonsultasjonene.

Anonymkode: 97705...9ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med permisjonen er jo at du skal være med baby, spesielt når det kommer til helsestasjon relaterte ting.

Merkelig.

Anonymkode: 2b9ea...132

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så rart at man ikke ønsker å veie barnet sitt. Litt dumt å ikke avdekke ev dårlig vektoppgang. Men kan hende deres helsestasjon har andre rutiner for det. Jeg håper nånde andre veide barnet sitt før konsultasjonen også. 

Hun kan jo gå å veie babyen dagen før da om hun vil?

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er gruppekonsultasjon med fysioterapeut ved 4 mnd og 10 mnd, og da er det absolutt et poeng å ha med babyen for å kunne "teste" de rådene fysioterapeuten gir. Vil si det er ganske spesielt å møte opp der uten baby. At babyer er aktive i en sånn setting er jo også fullstendig normalt og akseptert.

Anonymkode: 874ad...706

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Hun kan jo gå å veie babyen dagen før da om hun vil?

Ja, men hvorfor det, når det er satt opp veiing dagen etter? For å slippe å dra på gruppekonsultasjon eller slippe å ha med baby da? Om man vil gjøre begge deler er jo det greit, men de fleste gjør det jo ikke sånn. Så litt rart å gi et sånt svar som om det er helt vanlig. Hvis ts absolutt ikke vil ha med barnet sitt kan hun veie en annen gang. Men det er litt rart. Aldri hørt om at det er et problem å ta med barnet sitt. Sist jeg var på gruppe så var det et par med tvillingbabyer der som skreik halve timen. Min skreik også litt, og enda en baby. Vi måtte holde og amme urolige babyer alle sammen. Sånn er det. Det er babyer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, men hvorfor det, når det er satt opp veiing dagen etter? For å slippe å dra på gruppekonsultasjon eller slippe å ha med baby da? Om man vil gjøre begge deler er jo det greit, men de fleste gjør det jo ikke sånn. Så litt rart å gi et sånt svar som om det er helt vanlig. Hvis ts absolutt ikke vil ha med barnet sitt kan hun veie en annen gang. Men det er litt rart. Aldri hørt om at det er et problem å ta med barnet sitt. Sist jeg var på gruppe så var det et par med tvillingbabyer der som skreik halve timen. Min skreik også litt, og enda en baby. Vi måtte holde og amme urolige babyer alle sammen. Sånn er det. Det er babyer. 

Er jo enig med deg men tenker ts må nå få gjøre som hun tenker er best

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja sånn er det! Man da får man heller ikke med seg halvparten av det de prater om der. Er satt opp 1,5 time til neste gruppetime…. I mitt tilfelle var det ikke satt opp vekt og måling som noe som skulle gjennomføres på disse timene. Det måtte man ta etterpå eller før timen om man ønsket. Var derfor ikke noe baby skulle være med på på disse timene. Vi så bare på videoer og hørte på masse prat…

AnonymBruker
Skrevet

Hoppet glatt over disse gruppene.

Anonymkode: 795d5...50e

AnonymBruker
Skrevet

Glad min helsestasjon bare har individuelle konsultasjoner, bortsett fra frivillige kurs ol. Høres veldig slitsomt ut. 😅

Anonymkode: e3055...b05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hoppet glatt over disse gruppene.

Anonymkode: 795d5...50e

Kan man bare la vær å møte opp? Eller stilles det mange spørsmål da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke med min baby til 8 måneders gruppe- timen var satt midt i duppen så moren min var ute og trillet. Hadde null å si, var bare info likevel. Hos oss veies de ikke på gruppetimene.

Anonymkode: d3aba...46b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke med min baby til 8 måneders gruppe- timen var satt midt i duppen så moren min var ute og trillet. Hadde null å si, var bare info likevel. Hos oss veies de ikke på gruppetimene.

Anonymkode: d3aba...46b

Da høres det likt ut som det er hos meg! Får se hvordan det passer inn om han blir med eller ikke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan man bare la vær å møte opp? Eller stilles det mange spørsmål da?

Helsestasjonen er et helt frivillig tilbud. Du trenger ikke benytte deg av noe der. Men jeg ville sagt nei takk. Vi har aldri benyttet helsestasjonen etter første barnet, med de tre neste hadde vi helsesjekkene hos fastlegen. Men jeg sa nei takk når de kontaktet meg. 

Anonymkode: 9a3bf...caa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 15.25):

Må baby være med på disse? Eller er det bare info, slik at man kan gå alene? Har en travel baby, og kommer ikke til å klare å få med meg mye om han skal være med. Hva tenker dere? 

Hvorfor spør du ikke de eneste som kan svare på spørsmålet ditt? Nemlig de ansatte på Helsestasjonen!

Anonymkode: 0423a...d25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...