Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på protester mot turisme som var i fjor sommer. Frister  jo ikke å dra et sted man ikke er velkommen, men ønsker samtdig sol og avslapping med små barn.Hva tenker dere?

Anonymkode: 05473...6a3

Skrevet

Jeg tror jeg ville styrt unna Palma, det var vel der det var flest protester? Det er de store byene som sliter med dette, de små stedene er svært avhengige av turistnæringen og du er derfor veldig velkommen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Mallorca er supert. Var der to ganger i fjor med barna. 

Anonymkode: 945ea...912

• Liker 3
Skrevet

Jeg har akkurat startet en tråd om hvor turister er ønsket, rett og slett fordi jeg heller ikke har lyst til å dra et sted man ses på som et problem (enten jeg reiser med barn eller ikke). 

Er du i tvil, så dra et annet sted, tenker jeg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen😊

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du er i tvil hvorfor da dra til Mallorca. Det finnes jo hundrevis av andre steder å ferie, både Spania og andre land.

Anonymkode: d62ed...5e8

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært det 6 år på rad mer barna..og det var sånn da å...vi var på Alcudia.. ikke noe der. Husk Mallorca er stort

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp i Palma, og da var det ingen protester. Bare veldig fint og føltes trygt. 

Anonymkode: aa30c...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp i Alcudia med mini, bare vi to. Kjempefint. Bodde langs stranden. Helt fantastisk. Ungen på snart 9 sprang rundt alene rundt hotellområdet mens jeg satt på verandaen:) 

Anonymkode: a826c...0fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker på protester mot turisme som var i fjor sommer. Frister  jo ikke å dra et sted man ikke er velkommen, men ønsker samtdig sol og avslapping med små barn.Hva tenker dere?

Ville heller valgt hellas, italia eller et annet land der turister er ønsket. 

Anonymkode: 99abb...846

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp på Mallorca, hadde det kjempefint. 

Protestene går på de som kjøper opp leiligheter og leier ut via AirBnB og lignende, de kjøper opp hele nabolag. Det er snart ikke bosteder igjen for lokalbefolkningen. Hoteller gir i det minste arbeidsplasser, det syns de fleste er ok. 

Bo på et hotell, ikke lei privat, så er det ingen som protesterer.

Anonymkode: b75f5...c8c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er jo enda protester der i år om du ser på nyhetene! Er sikkert mest i Palma og turisteder!

Anonymkode: b761e...17a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tenker på protester mot turisme som var i fjor sommer

Vi var på Mallorca i fjor sommer. Opplevde ingen ubehageligheter, protester eller noe. Bare hyggelige mennesker og god stemning :) 

(var i Palma og i Alcudia)

Anonymkode: 3ad9f...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I det Dagbladet poster ett uheldig bilde, så er stedet per definisjon "farlig". Fasinerende. 

Anonymkode: 5b516...d3b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i mai, og i august i fjor. Null problem. De fleste på Mallorca skjønner at man er avhengig av turisme, og de fleste liker også turistene. Særlig oss fra Norge (og norden). 

Anonymkode: fe3ca...631

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, tusen takk for betryggende svar alle sammen😊Er bare litt  bekymret/paranoid mor. Vi har tenkt å bo på hotell😊Noen som vil anbefale en barnevennlige forresten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som vil anbefale en barnevennlige forresten?

I fjor bodde vi på JS Sol de Alcudia og var veldig fornøyd med det. Stille og rolig hotell, ingen festing (vi opplevde iallfall ingen festing eller støy), rommene var rene (litt små, men vi var lite på rommene så det gikk bra), hyggelig betjening og best av alt: de var strenge med "håndklemafiaen" så det var alltid ledige solsenger ved bassenget :)

JS Sol de Alcudia 4* | Hotel Port d’Alcudia, Mallorca – Official

Anonymkode: 3ad9f...855

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke slik at det eneste stedet man får sol og bad er Mallorca. Vi pleier å feriere i Sør-Frankrike. Storkoser oss med sol, bading og god mat der :)

Anonymkode: 0ecde...145

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det ikke slik at det eneste stedet man får sol og bad er Mallorca. Vi pleier å feriere i Sør-Frankrike. Storkoser oss med sol, bading og god mat der :)

Anonymkode: 0ecde...145

Hvor drar dere hen? trenger tips..

Anonymkode: baa0d...63f

AnonymBruker
Skrevet

Elsker Mallorca - både med og uten barn. God standard på hotell og bassengområder. Har vært i Palma Nova, Alcudia, Cala Mesquida og Cala Bona Beach. 

Tipser også om naboøya Menorca, den er også veldig fin og barnevennlig. 

https://www.ving.no/spania/menorca?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=SEM_NEW_DSA_CP_länder&utm_adgroup=&keyword=&gad_source=1&gad_campaignid=1450968415&gbraid=0AAAAAD8CQqyFf5IF5rINRvA4qwcoizoRo&gclid=Cj0KCQjwjJrCBhCXARIsAI5x66U41CDbGar3eoIOjB-u_2JW99rMVEjT7FAbc42810J-3-OOAm12vSMaAumVEALw_wcB

Anonymkode: 5e845...d09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...