Jadzia Skrevet fredag kl 13:35 #21 Skrevet fredag kl 13:35 Heine er da et kjent og kjært norskt navn. Hvis du reagerer på det, så lurer jeg på hvordan folk reagerer på mine to… et navn på navnetoppen de siste ti årene. Og et navn som bare åtte her da han fikk navnet… 65 i Norge i dag, ni år etter 1
Jimjam Skrevet fredag kl 13:41 #22 Skrevet fredag kl 13:41 Heine er ikke uvanlig på vestlandet. Hadde ikke stusset over å møte på det. Stusset litt mer da exphil-veileder het Hein. Han var fra Haugesund
Noodlepoodle81 Skrevet fredag kl 13:44 #23 Skrevet fredag kl 13:44 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på åpen skole her om dagen med sønnen min, for og se skolen, møte lærer og klassekameratene. Kom i snakk med en av fedrene der som også var med sønnen som skulle gå i samme klasse som min. Men fra annen barnehage. Han hadde to barn og yngste ble skoleklar neste høst, så ganske tett da. Men det jeg syns var så merkelig var navnene til barna, eldstes navn har jeg aldri hørt for, yngstes navn er kjempe vanlig og på top 5 antar jeg over guttenavn. De var fra lengre nord i landet så kanskje navnet er vanligere der. Er Heine et vanlig guttenavn i Nord-Norge? Anonymkode: 68a91...2cf Heine virker ganske vanlig på vestlandet hvert fall.. Kjenner 3 stk med det navnet. 2 i Sogn og 1 i Bergen
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:00 #24 Skrevet fredag kl 14:00 Jeg har faktisk vært forelska i to ulike Heine. Så sååå sjeldent kan det ikke være 😂 Har også hatt to Heine på jobb i henholdsvis barnehage og SFO. Jeg er fra Østlandet. Anonymkode: d1370...4f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:02 #25 Skrevet fredag kl 14:02 På Vestlandet er ikke Heine uvanlig. Ikke et topp ti navn, men der jeg vokste opp (lite sted), vet jeg om 3 som het det. Anonymkode: b34f2...1ee
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:06 #26 Skrevet fredag kl 14:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bor i en fjord på Vestlandet, og kjenner/kjenner til flere Heine, i alle aldre, så det oppleves ikke som uvanlig for meg i alle fall. Rent anekdotisk kan jeg si at Heine for meg oppleves som vanligere enn f.eks Fredrik. Anonymkode: ae93a...c20 Jeg er fra omtrent samme plass som deg, og har møtt flere som heter Heine som er fra området rundt her. Alle er under 20 år. Fint navn Anonymkode: da3c6...4ea
Seff Skrevet fredag kl 14:27 #27 Skrevet fredag kl 14:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det viktig at søsken har navn fra samme kategori? Det er ikke et sett med dukker vi snakker om… Anonymkode: 8f958...2ac Du hadde ikke reagert hvis du hadde møtt på tvillingbrødrene Øystein og Jim-Kenny? Når det er sagt, er jo Heine et ganske nøytralt navn som burde kunne kombineres med de fleste andre navn.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:39 #28 Skrevet fredag kl 14:39 Er over 1200 som heter Heine. Jeg kjenner flere som heter Heine og har til og med et søsken som heter det. Anonymkode: 5ed2c...00c
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:51 #29 Skrevet fredag kl 14:51 I min familie er det et par som har 2 gutter og den ene gutten har ( hvertfall etter min mening og mange andre ) et utrolig skjeldent navn som mange ikke har hørt på en norsk gutt engang …så kom lille broren noen år seinere og fikk et navn som er så vanlig at man hører det hele tiden. Jeg syntes det er uvanlig. Må være rart når man blir eldre å noen spør hva broren din heter så har han et super spesielt navn å du selv et helt vanlig et. Kanskje noen blir å spørre : Har dere ikke samme far? Eller noe i den gata. Mener ikke at søsken må ha navn som ligner, men å få den ene til å høres veldig ‘’spesiell’’ ut som om den var fra et annet land og den andre som gutten i gata syntes jeg er sært. Anonymkode: 87f53...037
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:00 #30 Skrevet fredag kl 15:00 Jeg forventet et mye mer spesielt navn enn Heine. Personlig synes jeg det er mer merkelig å kalle barna sine nesten like navn, som Lea og Leo. Anonymkode: 78711...99b 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:24 #31 Skrevet fredag kl 15:24 Seff skrev (56 minutter siden): Du hadde ikke reagert hvis du hadde møtt på tvillingbrødrene Øystein og Jim-Kenny? Når det er sagt, er jo Heine et ganske nøytralt navn som burde kunne kombineres med de fleste andre navn. Hvorfor skulle jeg reagere på det? Anonymkode: 8f958...2ac 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:25 #32 Skrevet fredag kl 15:25 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I min familie er det et par som har 2 gutter og den ene gutten har ( hvertfall etter min mening og mange andre ) et utrolig skjeldent navn som mange ikke har hørt på en norsk gutt engang …så kom lille broren noen år seinere og fikk et navn som er så vanlig at man hører det hele tiden. Jeg syntes det er uvanlig. Må være rart når man blir eldre å noen spør hva broren din heter så har han et super spesielt navn å du selv et helt vanlig et. Kanskje noen blir å spørre : Har dere ikke samme far? Eller noe i den gata. Mener ikke at søsken må ha navn som ligner, men å få den ene til å høres veldig ‘’spesiell’’ ut som om den var fra et annet land og den andre som gutten i gata syntes jeg er sært. Anonymkode: 87f53...037 Herregud, alt man skal ha en formening om. Var da fælt hvor mye du legger i navnevalget til fremmede mennesker. Mangler du interesser og dybde i livet ditt, kanskje? Anonymkode: c2c92...14d 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:59 #33 Skrevet fredag kl 16:59 Jeg synes det er rarere med de som har veldig matchende navn på barna sine. Husker jeg en gang i barndommen møtte en familie der alle hadde navn som begynte på M. Selv i barndommen tenkte jeg at det var merkelig. Så litt ulike navn på søsken er bra. Heine er som flere skriver, ikke så uvanlig Anonymkode: c044d...1d0
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:02 #34 Skrevet fredag kl 17:02 Jeg synes mer det er rart når navnene har helt forskjellig stil, og det er ikke det samme som at et navn er sjeldent og det andre vanlig. Cassandra-Estelle og Ragnhild går liksom ikke så godt sammen. Anonymkode: b4bc8...d94 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:04 #35 Skrevet fredag kl 17:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er rarere med de som har veldig matchende navn på barna sine. Husker jeg en gang i barndommen møtte en familie der alle hadde navn som begynte på M. Selv i barndommen tenkte jeg at det var merkelig. Anonymkode: c044d...1d0 Het de Maren, Martin, Marte, Mats, Mona, Milly, Mina og Morten? Jeg synes også det er rart når folk etterspør navn som "passer til" søskenet. Aldri forstått hvorfor det må det. Ofte vil søsken ha navn av samme stil, siden foreldrenes smak ikke endrer seg så mye. Men vet også om par med helt ulik smak, der de har valgt navn til hvert sitt barn. Ingenting rart med det heller. Hva Heine angår, synes jeg verken det er pent eller uvanlig. Det er bare et navn. Anonymkode: 72cc7...5aa 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:27 #36 Skrevet fredag kl 17:27 Jeg personlig syns søsken bør ha navn som passer sammen, noe i samme gate. Ei jeg vet at har tre barn, Oliver, Othilie og Astrid. De er alle barn i barneskole/barnehagealder. Navna i seg selv er fine, men de tre passer ikke sammen. Jeg tror i dette tilfellet, at folk reagerer negativt når mor forteller hva sine barn heter. Man kan selvfølgelig velge å overse hva hvermannsen mener om ens navnevalg. Tilbake til saken, så syns jeg ikke Heine i seg selv er et stygt navn. Ikke noe jeg ville valgt selv, men det klinger så klart best om søsken har navn i samme sjanger. Lucas og Heine, Liam og Heine klinger ikke bra i mine ører. Noe som Birk og Heine, Odin og Heine hadde passet mye bedre. Anonymkode: ac69e...8c4 2
Alice123 Skrevet fredag kl 17:32 #37 Skrevet fredag kl 17:32 Seff skrev (3 timer siden): Du hadde ikke reagert hvis du hadde møtt på tvillingbrødrene Øystein og Jim-Kenny? Når det er sagt, er jo Heine et ganske nøytralt navn som burde kunne kombineres med de fleste andre navn. Kjenner faktisk søsken med navn (sånn ca., anonymiserer litt) Sofie, Trym-Arne, Sander (i den fødselsrekkefølgen). 1
Daria Skrevet fredag kl 17:43 #38 Skrevet fredag kl 17:43 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg personlig syns søsken bør ha navn som passer sammen, noe i samme gate. Ei jeg vet at har tre barn, Oliver, Othilie og Astrid. De er alle barn i barneskole/barnehagealder. Navna i seg selv er fine, men de tre passer ikke sammen. Jeg tror i dette tilfellet, at folk reagerer negativt når mor forteller hva sine barn heter. Man kan selvfølgelig velge å overse hva hvermannsen mener om ens navnevalg. Anonymkode: ac69e...8c4 Hvilket navn burde man reagere på som upassende i denne trioen, mener du? Jeg er oppriktig ute av stand til å se poenget ditt her... 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:51 #39 Skrevet fredag kl 17:51 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg personlig syns søsken bør ha navn som passer sammen, noe i samme gate. Ei jeg vet at har tre barn, Oliver, Othilie og Astrid. De er alle barn i barneskole/barnehagealder. Navna i seg selv er fine, men de tre passer ikke sammen. Jeg tror i dette tilfellet, at folk reagerer negativt når mor forteller hva sine barn heter. Man kan selvfølgelig velge å overse hva hvermannsen mener om ens navnevalg. Tilbake til saken, så syns jeg ikke Heine i seg selv er et stygt navn. Ikke noe jeg ville valgt selv, men det klinger så klart best om søsken har navn i samme sjanger. Lucas og Heine, Liam og Heine klinger ikke bra i mine ører. Noe som Birk og Heine, Odin og Heine hadde passet mye bedre. Anonymkode: ac69e...8c4 Jeg skjønner ikke hva som er galt med eksemplet ditt, eller hvorfor noen skulle reagere negativt av alle ting. Hvordan da negativt? Hva legger du egentlig i det? At de syns moren er teit og rar? Syns synd på barna? Mener at hun er dårlig til å matche navn og dermed er en dårlig mor? Hva er greia? Anonymkode: 8f958...2ac 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:54 #40 Skrevet fredag kl 17:54 Jeg synes det er merkelig om man velger helt forskjellig navn Anonymkode: 4dd5f...a2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå