Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Søsken med veldig forskjellige navn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  var på åpen skole her om dagen med sønnen min, for og se skolen, møte lærer og klassekameratene.  Kom i snakk med en av fedrene der som også var med sønnen som skulle gå i samme klasse som min.  Men fra annen barnehage.  Han hadde to barn og yngste ble skoleklar neste høst, så ganske tett da.  Men det jeg syns var så merkelig var navnene til barna, eldstes navn har jeg aldri hørt for, yngstes navn er kjempe vanlig og på top 5 antar jeg over guttenavn.  De var fra lengre nord i landet så kanskje navnet er vanligere der. Er Heine et vanlig guttenavn i Nord-Norge? 

Anonymkode: 68a91...2cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heine er da et traust og godt navn som er brukt i mange generasjoner. Det er sikkert oppkalling. Sønnen min har en gutt i klassen som heter Heine. 

Anonymkode: 0d5b9...d8c

• Liker 28
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en fjord på Vestlandet, og kjenner/kjenner til flere Heine, i alle aldre, så det oppleves ikke som uvanlig for meg i alle fall. Rent anekdotisk kan jeg si at Heine for meg oppleves som vanligere enn f.eks Fredrik. 

Anonymkode: ae93a...c20

• Liker 9
Skrevet

Er da et gammelt norsk navn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Heine er fint og om ikke ekstremt mye brukt er det ikke uvanlig. 

Heine Totland er da kjent.

Anonymkode: 84742...f90

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg  var på åpen skole her om dagen med sønnen min, for og se skolen, møte lærer og klassekameratene.  Kom i snakk med en av fedrene der som også var med sønnen som skulle gå i samme klasse som min.  Men fra annen barnehage.  Han hadde to barn og yngste ble skoleklar neste høst, så ganske tett da.  Men det jeg syns var så merkelig var navnene til barna, eldstes navn har jeg aldri hørt for, yngstes navn er kjempe vanlig og på top 5 antar jeg over guttenavn.  De var fra lengre nord i landet så kanskje navnet er vanligere der. Er Heine et vanlig guttenavn i Nord-Norge? 

Anonymkode: 68a91...2cf

Heine er et navn som er "in" igjen nå...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om Heine Toftland? 

Anonymkode: a8b7b...067

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig navnet Heine, veldig godt. 

Anonymkode: 0d5b9...d8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 Heine i barnehagen 🙈 for meg er det helt vanlig navn. Vi bor på Sørlandet.

Anonymkode: 0c8b7...547

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå trodde jeg skulle få et navn jeg aldri hadde hørt om. 

Anonymkode: 68ae0...5ec

• Liker 18
Skrevet

Heine er ikke så uvanlig at jeg (fra Østlandet) ville reagert - og de fleste velger navn ut fra andre kriterier enn popularitet, så jeg er ikke at det i seg selv er noe å henge seg opp i. Jeg kan stusse mer på søsken med veldig forskjellige typer navn - f.eks. hvis den ene har er kort, typisk norrønt navn og den andre et langt og utenlandsk-klingende dobbeltnavn - men søsken er ikke et sett som skal og må passe sammen, de er enkeltindivider. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig at søsken har navn fra samme kategori? Det er ikke et sett med dukker vi snakker om…

Anonymkode: 8f958...2ac

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Navnet Heine er nok ikke på topp 10, nei, men er et stødig navn med lange norske tradisjoner. 

Jeg vokste opp med en Heine på vestlandet på 80-tallet. En fantastisk fin og snill gutt som dessverre er død nå. 

Ca 1000+ med dette navnet i Norge. 

Anonymkode: e8893...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heine er et ganske vanlig navn.

Jeg hadde heller reagert om det ene barnet het typ Savannah og det andre Åse

Anonymkode: c77fa...510

• Liker 6
Skrevet

Heine er et tradisjonelt og "normalt" navn. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heine er ikke så uvanlig da. Synes det er verre med de som absolutt må kalle ungene navn som er like, eller begynner å samme bokstav. F.eks "Emilie og Amalie",  "Erik, Elin og Einar" osv. 

Anonymkode: 9f167...fbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Heine er da ikke et uvanlig eller rart navn? Jeg bor på Vestlandet. 

Hvorfor må søsken ha like navn, og navn som "matcher"? Det er jo like rart som at to samboere må ha "like" navn? 

Jeg har et søskenbarn med en samboer fra en annen verdensdel, og der har ene barnet et skikkelig norrønt navn, mens det andre barnet har et navn fra samboerens hjemland. Jeg ser ikke helt hvorfor det er et problem? 

Anonymkode: dd3d5...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ventet min 1, tenkte jeg at han skulle hete Aron. 

Jeg har vokst opp med Elvis Presley,og det er hans mellomnavn. ❤ 

Men så fikk jeg ei jente i stedet. Hun er multihandikappet. Tenkte først på Iris eller Esther ,men det ble Nora . Som betyr lys / budbringer. Da hun er en krigerprinsesse. 

Så ble jeg gravid med nr 2. Og det ble en gutt. Jeg kunne jo ikke kalle ham Aron ,- da det er Nora bakvendt 😅 Det hadde blitt litt vel sært.

Men han fikk navnet Arin . Et gammelt norrønt navn, som betyr ild / arnested. Så på en måte riktig 🙂 

Så ett barn har et vanlig navn og det andre et uvanlig. Men likevel ,begge er unike ❤

Anonymkode: 08fac...e6e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle har vel hørt om Heine Totland?

Anonymkode: be301...fea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da jeg ventet min 1, tenkte jeg at han skulle hete Aron. 

Jeg har vokst opp med Elvis Presley,og det er hans mellomnavn. ❤ 

Men så fikk jeg ei jente i stedet. Hun er multihandikappet. Tenkte først på Iris eller Esther ,men det ble Nora . Som betyr lys / budbringer. Da hun er en krigerprinsesse. 

Så ble jeg gravid med nr 2. Og det ble en gutt. Jeg kunne jo ikke kalle ham Aron ,- da det er Nora bakvendt 😅 Det hadde blitt litt vel sært.

Men han fikk navnet Arin . Et gammelt norrønt navn, som betyr ild / arnested. Så på en måte riktig 🙂 

Så ett barn har et vanlig navn og det andre et uvanlig. Men likevel ,begge er unike ❤

Anonymkode: 08fac...e6e

Hvordan ble hun det?❤️

Anonymkode: 34fc5...e85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...