Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler det holder å gå over ansiktet med pads og denne om kvelden:

image.jpeg.66935b7fee829eac36585c926e077d9b.jpeg

Jeg har sensitiv hud og rosacea, og synes huden kjennes ren ut uten å bli stresset. Det eneste andre jeg bruker er sminkefjerner for vannfast sminke om jeg har på mascara, siden jeg bruker vannfast type.

Om morgenen bruker jeg 

image.thumb.jpeg.490f33c1882adb41d2a1905c7cb0cc8b.jpeg

Men den må skylles av med vann, så  da er det nok bedre å finne en rense-lotion.

image.jpeg.163964263a85e8b9c02d11686f1e8378.jpeg

Denne er veldig mild, så kanskje denne først og micellar water som steg to? Ellers kan denne føles litt som at huden ikke blir helt fresh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Opal skrev (På 6.6.2025 den 10.34):

Jeg bruker solkrem og foundation hver dag, så når jeg er hjemme så renser jeg huden først med renseolje for ansikt og en annen flytende rens etterpå. Er endel på turer der det ikke alltid er så lett å bruke disse to rensene, og lurer derfor på om det finnes pads eller lignende som er bra for huden, og som fjerner solkrem og sminke greit? Så langt har jeg brukt Simple renseservietter, og den gjør jobben, men jeg føler kanskje ikke at den er helt optimal.

På reise bruker jeg micellarvann i ministørrelse og engangsbruk bare sminkefjernerpads og rensegel.

391447d1-2bd6-4d5a-95ac-f5a8d99d1e90

Reisesett, 3-pakning | Clas Ohlson

Reisebeholdersett | PET/polypropylen. Fem deler. | Sky Blue

Derma Micellar - Water Eco 200ml | Meny.no

( kjøp en gang og bruk igjen på reise )

Derma Micellar

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke mildt nok for babyer, ville ikke ha brukt det på meg heller.

Anonymkode: bf45d...f80

Capazitet skrev (13 timer siden):

Nei her tenkjer eg at babywipes inneheld såpestoffer som ikkje er bra for ansiktet. Og gjerne parfyme i tillegg.

Roci skrev (4 timer siden):

Ja, i tillegg til at de ikke er spesielt effektive til å fjerne solkrem. 

De jeg bruker inneholder 99% vann (resten av innholdsstoffene er: Capryl glucoside, Citric acid, Sodium citrate, Sodium benzoate)

I følge forpakningen er disse våtserviettene:

• uten mikroplastikk
  • uten fargestoffer
  • uten mineral- og parafinolje
  • uten eteriske oljer og duftstoffer
  • uten PEG-emulgatorer
  • testet og anbefalt av det tyske astma- og allergiforbundet
  • testet og anbefalt av dermatologer

Dette er ikke for å fjerne sminke og solkrem, det bruker jeg andre ting for. Det er rett og slett for å vaske over ansiktet når jeg er ferdig med å rense. Man kan strengt tatt sammenligne det med en vaskeklut vridd opp med vann. I tillegg er det ikke snakk om hva man gjør daglig, men i situasjoner hvor vanntilgangen er (særdeles) begrenset. 

Skrevet
Hunter7 skrev (8 minutter siden):

De jeg bruker inneholder 99% vann (resten av innholdsstoffene er: Capryl glucoside, Citric acid, Sodium citrate, Sodium benzoate)

I følge forpakningen er disse våtserviettene:

• uten mikroplastikk
  • uten fargestoffer
  • uten mineral- og parafinolje
  • uten eteriske oljer og duftstoffer
  • uten PEG-emulgatorer
  • testet og anbefalt av det tyske astma- og allergiforbundet
  • testet og anbefalt av dermatologer

Dette er ikke for å fjerne sminke og solkrem, det bruker jeg andre ting for. Det er rett og slett for å vaske over ansiktet når jeg er ferdig med å rense. Man kan strengt tatt sammenligne det med en vaskeklut vridd opp med vann. I tillegg er det ikke snakk om hva man gjør daglig, men i situasjoner hvor vanntilgangen er (særdeles) begrenset. 

Det blir jo noe annet🙂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...