Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker solkrem og foundation hver dag, så når jeg er hjemme så renser jeg huden først med renseolje for ansikt og en annen flytende rens etterpå. Er endel på turer der det ikke alltid er så lett å bruke disse to rensene, og lurer derfor på om det finnes pads eller lignende som er bra for huden, og som fjerner solkrem og sminke greit? Så langt har jeg brukt Simple renseservietter, og den gjør jobben, men jeg føler kanskje ikke at den er helt optimal.

AnonymBruker
Skrevet

Høres voldsomt ut. Hva med å forenkle hverdagen også. F.eks ved å droppe foundation?

Anonymkode: 3c45a...276

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har tilgang til rennene vann ville jeg brukt ordentlig rens. 

Micellar water ble utviklet i de tilfellene vann ikke var et alternativ. Eller vannkvaliteten ikke var opptimal.

Slike renseservietter er ikke å anbefale uten om mens mann sitter fysisk på et fly, tog, buss eller lignende.

Anonymkode: 70d0f...05a

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ha brukt en renselotion som ikke trenger å skylles av med vann, fjernet med bomullspads eller en myk klut, og gått over en med en pad med micellarvann etterpå. Det blir som en slags dobbeltrens, og litt snillere for huden enn renseservietter. Micellarvann alene vil ikke fjerne solkrem godt nok, er min erfaring.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres voldsomt ut. Hva med å forenkle hverdagen også. F.eks ved å droppe foundation?

Anonymkode: 3c45a...276

Vel, bruker litt flytende foundation, noe ganger "lette strøk" med pressed powder, ser ikke på det som særlig voldsomt akkurat. Dessuten bør man rense huden uansett, siden man bør bruke solkrem.

• Liker 3
Skrevet

Glemte å presisere at det er mangel på rennende vann som gjør at jeg ikke får brukt mine vanlige produkter. Jeg pleier å ha med en mikrofiberklut for ansikt som jeg fukter med vann fra flaske, den bruker jeg til slutt og det hjelper litt., men jeg føler altså at renseserviettene ikke er det beste for huden. Takk for tips, skal sjekke ut renselotion og micellarvann.

• Liker 2
Skrevet

Hva er galt med renservietter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (48 minutter siden):

Vi er flere som lurer på det.

Anonymkode: 34f71...5ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (54 minutter siden):

Det er veldig tøft for huden. Og noe man virkelig bør unngå. 

Anonymkode: 44b21...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er veldig tøft for huden. Og noe man virkelig bør unngå. 

Anonymkode: 44b21...1f7

Men ved mangel på rennende vann blir det jo vanskeligere. 

Ts, har du nok vann på disse reisene til å kunne vaske ansiktet med vann fra flaske? Er det telttur eller lange flyturer liksom? Lettere å gi spesifikke råd hvis vi forstår bruken bedre. 

Anonymkode: b6410...109

Skrevet

Det er langturer med lastebil, dvs at jeg har vann på flaske. På sommeren er det gjennomførbart å stå utenfor bilen å vaske ansiktet, unntatt i nord der man blir spist opp av mygg og klegg. På vinteren er det ikke så fristende i -15 og stiv kuling. Dessuten er jeg ofte sliten når jeg stopper for natten, så da er det greit å ha en rutine som er enkel. 

Når jeg våkner så har jeg ofte bare på solkrem og lett foundation (på grunn av rosacea) før jeg kjører videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (19 timer siden):

Renseservietter er ganske grove, selvom vi ikke føler det, så de skaper mikro-rifter i huden. Så blir heller ikke huden ordentlig ren, så man får ikke bort alt man burde. 

TS: hva med micellar vann og mikrofiberklut, etterfulgt med vann? 

Anonymkode: 223c7...232

AnonymBruker
Skrevet

Aha, da forstår jeg!

Da tenker jeg renseservietter eller miscellarvann på pads først, og så anbefaler jeg deg å kjøpe the Glycolic acid (rimelig og godt fra The Ordinary, en flaske varer lenge) som du har på pads og går over ansiktet. Når det er tørt, tar du fuktighetskrem oppå! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aha, da forstår jeg!

Da tenker jeg renseservietter eller miscellarvann på pads først, og så anbefaler jeg deg å kjøpe the Glycolic acid (rimelig og godt fra The Ordinary, en flaske varer lenge) som du har på pads og går over ansiktet. Når det er tørt, tar du fuktighetskrem oppå! 

Glycolic acid toner fra TO er et bra produkt, men det anbefales ikke å eksfoliere huden daglig. En til to ganger i uka er tilstrekkelig, med mindre man har svært fet/uten hud.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar michellar water i en liten reisesprayflaske og sprayer ansiktet mitt, har også med enten engangskluter/cotton pass til rens. Jeg har også med renselotion som jeg vaske av med vann, da jeg liker å dobbeltrense. Men for en enkel reisehack er det å bruke sprayflaske med michellar vann det aller enkleste. Lærte det av Dr. Idriss. 😄

Anonymkode: 9dc33...dff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Jeg bruker våtservietter som er ment for vask og stell av spedbarnshud de gangene jeg ikke har (rennende) vann tilgjengelig. Hvis det er mildt nok for babyhud, så er det sannsynligvis mildt nok for min hud også. 

• Liker 1
Skrevet
Hunter7 skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker våtservietter som er ment for vask og stell av spedbarnshud de gangene jeg ikke har (rennende) vann tilgjengelig. Hvis det er mildt nok for babyhud, så er det sannsynligvis mildt nok for min hud også. 

Min holdning også.

Og ferie er ferie..

AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (9 minutter siden):

Det er ikke mildt nok for babyer, ville ikke ha brukt det på meg heller.

Anonymkode: bf45d...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke mildt nok for babyer, ville ikke ha brukt det på meg heller.

Anonymkode: bf45d...f80

Nei her tenkjer eg at babywipes inneheld såpestoffer som ikkje er bra for ansiktet. Og gjerne parfyme i tillegg.

• Nyttig 1
Skrevet
Capazitet skrev (9 timer siden):

Nei her tenkjer eg at babywipes inneheld såpestoffer som ikkje er bra for ansiktet. Og gjerne parfyme i tillegg.

Ja, i tillegg til at de ikke er spesielt effektive til å fjerne solkrem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...