Pawn Hearts Skrevet 17. mars #21 Skrevet 17. mars Hellas, og særlig øyene. Grekerne er også utrolig flinke til å kjenne igjen folk, selv om det har gått noen år siden du var der sist. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars #22 Skrevet 19. mars Har inntrykk av at de som ikke ønsker turistene velkommen bare viser det av og til. Jeg var på Gran Canaria i vinterferien i fjor, og da var det EN dag der de innfødte kjørte rundt i campingbiler og hang på hornet og ropte mot oss turister. Men det var den ene dagen. I år i vinterferien så vi ingenting til det. Jeg er også på GC nå igjen og har bare merket koselige innfødte. Anonymkode: bc292...500
AnonymBruker Skrevet 25. mars #23 Skrevet 25. mars linda123456 skrev (På 24.6.2025 den 7.45): Et land jeg har opplevd som uvennlig er Bulgaria. Vi dro dit på ferie fordi vi hadde hørt at det var billig å leve der. Det første som møtte oss var flyplassen. Der ble vi stående i en varm hall uten mulighet for å sitte. Vi sto der i over en time og ventet på å få passet kontrollert sånn at vi kunne sjekke inn. I lukene var di sure uten smil. Etter dette bare fortsatte surheten i busser , kiosker og butikker. På hotellet var personalet også sure og overlegne. Og når vi prøvde å smile eller få frem litt humør var det så og si umulig. Det var helt tydelig at det var et underliggende turisthat tilstede. Vi dro dit på sensommer ,så det er jo mulig di hadde fått nok av turister , men det er ingen unnskyldning. Jeg kommer ikke til å reise til Bulgaria igjen noensinne. Jeg har feriert i Bulgaria i snart 20 år, men kan forstå det du skriver. Generelt er de ikke så glade i turister - men tror det handler om at de generelt ikke er så åpne for nye bekjentskaper. I tillegg mangler de tradisjoner for å være "tjenere" overfor turister. Så ved førstegangs besøk der man bare har å gjøre med folk som jobber innen turisme, servering, transport etc - får man neppe noe godt inntrykk. Men Bulgiaria har minst like mange sider som alle andre land. Det er mange nordmenn som reiser igjen og igjen, ikke fordi det er så mye billigere lengre, men fordi man har kommmet litt mer under huden på land og folk. Faktisk setter jeg også nesten litt pris på mangelen på service på restauranter - man vet i alle fall at de ikke prøver å være falske venner. Det er nesten også en del av sjarmen. Selv reiser jeg nå hvert år litt for å oppleve de samme omigivelsene år etter år - jeg har fått en del bekjentskaper her og der, og jeg vet at de åpenbart setter pris på besøk og at jeg kommer igjen år etter år. Det er alltid hyggelig. Samtidig har det da tatt noen år å "opparbeide" dette vennskapet - jeg vet at de ikke er spesielt glade at turister "tar over" deres steder. Litt fordi de er fornøyd med det de har. Sånn sett kan man jo si at de er litt i forkant av det man ser i en del andre land - de vet at for mange turister er noe dritt. Anonymkode: 72345...274
AnonymBruker Skrevet 29. mars #24 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2026 den 11.25): Har inntrykk av at de som ikke ønsker turistene velkommen bare viser det av og til. Jeg var på Gran Canaria i vinterferien i fjor, og da var det EN dag der de innfødte kjørte rundt i campingbiler og hang på hornet og ropte mot oss turister. Men det var den ene dagen. I år i vinterferien så vi ingenting til det. Jeg er også på GC nå igjen og har bare merket koselige innfødte. Anonymkode: bc292...500 Jeg bor på Gran Canaria, og jeg tror faktisk dette var en av demonstrasjonene mot de nye campingplassreglene😊 Det var ihvertfall flere slike demonstrasjoner akkurat da😊 Anonymkode: 75c61...04c
AnonymBruker Skrevet 29. mars #25 Skrevet 29. mars Har reist mye og besøkt mange land på alle kontinenter. Nå har jeg vært ganske mange ganger i USA og det er uten sammenligning der jeg har møtt flest vennlige, nysgjerrige og åpne folk. Anonymkode: 1eb43...cc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå