Forenkle Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Jeg ønsker å dra et sted hvor turister ikke blir sett på som et problem. USA er jo åpenbart totalt uaktuelt f.eks, pga der risikerer man jo rett og slett hva som helt i forbindelse med innreise nå om dagen. Land som ikke respekterer menneskerettigheter (som f.eks Emiratene) ønsker jeg heller ikke å besøke, da det opplever jeg som å legitimere dårlige regimer. Og steder som er svært utrygge ønsker jeg også naturlignok å unngå. Spania har store protester osv. Jeg var i Roma i fjor, og opplevde det nærmest som en "charter destinasjon" på restauranter osv, med "innkastere" og automatisk tilsnakk på engelsk. Fullstendig uten sjarmen jeg opplevde forrige gang jeg besøkte Italia (for mange år siden). Jeg ønsker å dra til steder hvor turismen ikke har "tatt av" og blitt et problem for de lokale. Noen tips? 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Thailand. Masse turisme, men ingen motstand. Ellers... de fleste land. Stort sett Spania, Italia og Frankrike som enkelte steder har sett protester. Det er ikke noe vanskelig å finne steder i noen av disse landene som er superfine og ikke har antydning til masseturisme. Ellers er Tyskland ganske undervurdert, om ɗu tenker Europa. Slovenia er fint, Romania har sine sider, Tsjekkia utenom Praha. Anonymkode: de901...00a
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Selv om du reiser til et land med mye turister har de fleste plasser områder som er mer lokale. Jeg føler meg veldig velkommen i de fleste sentral og øst europeiske land. Reiser jeg til en typisk syden destinasjon unngår jeg den kunstige turist delene hvor vært hotell ligger oppi hverandre. Og velger da hotel mer sentralt midt blandt lokalbefolkningen. Madeira synes jeg også var veldig koselig sted. Noen år siden sist. Kjenner også noen som velger litt sånn ukjente øyer som krever litt ekstra styr å komme til. Flete asiatiske land er jo også kjent for å være veldig vennlige ovenfor turister. Anonymkode: 332ad...2be 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Sånn generelt er vel grekerne glad for at turistene kommer. Det er vel tyrkerne og kroaterne og... Anonymkode: 288c7...9c3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni Helt klart Pattis. Turister er alltid velkommen der. Du blir tatt godt vare på. Anonymkode: 9f77d...f0c
linda123456 Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Et land jeg har opplevd som uvennlig er Bulgaria. Vi dro dit på ferie fordi vi hadde hørt at det var billig å leve der. Det første som møtte oss var flyplassen. Der ble vi stående i en varm hall uten mulighet for å sitte. Vi sto der i over en time og ventet på å få passet kontrollert sånn at vi kunne sjekke inn. I lukene var di sure uten smil. Etter dette bare fortsatte surheten i busser , kiosker og butikker. På hotellet var personalet også sure og overlegne. Og når vi prøvde å smile eller få frem litt humør var det så og si umulig. Det var helt tydelig at det var et underliggende turisthat tilstede. Vi dro dit på sensommer ,så det er jo mulig di hadde fått nok av turister , men det er ingen unnskyldning. Jeg kommer ikke til å reise til Bulgaria igjen noensinne. 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Spennende tråd. Flere tips? Anonymkode: 96832...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni Jeg har svært god erfaring med Spania. Både på turist steder og ikke. Mye handler om respekt for de fastboende. Dropp flatfylla, oppfør seg vennlig, respekter deres kultur. Jeg har lært meg litt enkle fraser. Spanjoler er utadvendte. Noe som er stikk motsatt av meg som nordmann. Men jeg velger å innta rollen som utadvendt. Noe tungt for meg da det ikke ligger helt naturlig. Men det koster så lite. Spania er også veldig barnevennlig. Generelt en mer barnevennlig holdning. Anonymkode: 99b24...91e
SPOCA Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni Vi er nå i Frankrike, i sør, og her opplever jeg oss turister som veldig velkomne. Høflige og hyggelige generelt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svært god erfaring med Spania. Både på turist steder og ikke. Mye handler om respekt for de fastboende. Dropp flatfylla, oppfør seg vennlig, respekter deres kultur. Jeg har lært meg litt enkle fraser. Spanjoler er utadvendte. Noe som er stikk motsatt av meg som nordmann. Men jeg velger å innta rollen som utadvendt. Noe tungt for meg da det ikke ligger helt naturlig. Men det koster så lite. Spania er også veldig barnevennlig. Generelt en mer barnevennlig holdning. Anonymkode: 99b24...91e Pøh! Det er vel i Spania det demonstreres og aksjoneres mest mot turismen? I hvertfall som vi hører om her. Og det både fra fastlands-destinasjoner og øyer. Tveegget sverd det der. De er avhengige av turismen, men misliker den samtidig… Anonymkode: 288c7...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå