Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan si hva dere vil, jeg nekter å tro at samtlige her inne hadde tatt med 14 EKSTRA antrekk til middag - 28! plagg, til barna. 

Anonymkode: aadf9...26f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere kan si hva dere vil, jeg nekter å tro at samtlige her inne hadde tatt med 14 EKSTRA antrekk til middag - 28! plagg, til barna. 

Ville vasket underveis. Kjøp mørkeblå penshorts og piquet tskjorte til barna, og så håndvasker du bort flekker. Ikke kjøp lys shorts. 

Anonymkode: 95a60...f37

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barna mine går pent kledd til vanlig de. Om ikke hver dag i barnehagen så er vi ofte nok på besøk, bursdag, middag, restaurant, på handletur i byen, kafe  etc etc etc til at de har minst fem penere sommerantrekk hver. Det er jo ikke snakk om festdrakt, bare vanlige, pene sommerklær. 

Anonymkode: 7ed9d...c27

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ville vasket underveis. Kjøp mørkeblå penshorts og piquet tskjorte til barna, og så håndvasker du bort flekker. Ikke kjøp lys shorts. 

Anonymkode: 95a60...f37

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Barna mine går pent kledd til vanlig de. Om ikke hver dag i barnehagen så er vi ofte nok på besøk, bursdag, middag, restaurant, på handletur i byen, kafe  etc etc etc til at de har minst fem penere sommerantrekk hver. Det er jo ikke snakk om festdrakt, bare vanlige, pene sommerklær. 

Anonymkode: 7ed9d...c27

Kravet var jo LANGBUKSER. Dere har altså 5 linbukser til hvert av barna? Bukser som man kun får brukt når det er som varmest. Man bruker ikke linbukse på besøk eller bursdag september - mai/juni. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 1.39):

På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? 

det sto på hotellet vi har bodd på maange ganger i Bulgaria å, men både far og sønn brukt shorts i alle år (og aldri sett andre bukser enn noen fååå i linbukser

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i alle dager hadde jeg brydd meg om denne problemstillingen i det hele tatt hvis det kun dreide seg om at at vi måtte skaffet til veie èn enkelt bukse til hver? Nei nettopp. Mannen kunne nok klart seg med èn, men defninitvt ikke barna. Det er jo derfor jeg steiler her, ingen kan forvente at vi skal kjøpe inn penklær for 7 dager til 2 barnehagebarn. 

Hotellet tilbyr sikkert vask av klær. Du trenger ikke å dra med deg 1 bukse pr. dag. 

Anonymkode: 8f517...45d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i syden, og hater når folk kommer opp fra stranden til lunch i stringtruse! Et minimum er T- skjorte og shorts. Jeg ønsker virkelig ikke å se ræva til andre gjester når jeg skal spise. Selv tar jeg på meg kjole eller i det minste håndkle når jeg går på toalettet 

Anonymkode: 90537...b89

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bor i syden, og hater når folk kommer opp fra stranden til lunch i stringtruse! Et minimum er T- skjorte og shorts. Jeg ønsker virkelig ikke å se ræva til andre gjester når jeg skal spise. Selv tar jeg på meg kjole eller i det minste håndkle når jeg går på toalettet 

Anonymkode: 90537...b89

Ja, det er nok ikke alle som passer som gjester på naturistresort ;)

For min del kan folk ha på seg akkurat så lite de vil, det gjør meg virkelig ingenting. Men bruker som minimum shorts og T-skjorte selv. 

Anonymkode: 9d2c0...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En bukse som du bruker i to timer under en middag trenger du da ikke vaske før du bruker den neste dag? Hvor mye griser du egentlig når du spiser?

Anonymkode: 70c26...0ad

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En bukse som du bruker i to timer under en middag trenger du da ikke vaske før du bruker den neste dag? Hvor mye griser du egentlig når du spiser?

Anonymkode: 70c26...0ad

Barna søler! Er det så vanskelig å ta inn! De er i barnehagealder! JEG søler ikke.

Skrevet

Det går an å ta med vaskepulver og skylle opp klærne 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Grunnen til at de innfører kleskoder, er nok at de er lei av folk som møter opp på restaurant i bar overkropp, badetøy o.l. Skjønner jeg godt.

Det finnes en masse andre typer langbukser enn jeans, og det er helt sikkert lov å bruke kjoler og skjørt med litt lengde på også. Hvis ikke dere tåler det, må dere finne et annet sted å spise.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kjoler jeg.

Anonymkode: d7f94...122

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 1.39):

På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? 

Hadde de ment du skulle ta på deg jeans, så hadde de ikke skrevet « pent antrekk « 😅

Anonymkode: faf35...ac4

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 18.02):

Vi må ikke absolutt på et hotell med kleskode. Jeg så det faktisk ikke i det hele tatt før etter at vi hadde bestilt. Og som jeg sier, så har jeg aldri vært borti kleskode før. Så fordi vi ønsker en casual ferie så skal vi måtte ta til takke med 2-stjerners hotell liksom? Nei takk. Ferie for meg er ikke å pakke 40 forskjellige antrekk til ulike anledninger. 

Ts

Så du er snobb på hotellstjerner, men eier ikke en eneste penbukse? Det her var sært. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (På 8.6.2025 den 19.38):

lol, ja ! Har alltid funnet det rart, det med "syden" (er ikke norsk) Det er direkte komisk når Thailand er nå en del av "Syden" 

Er det? 
når jeg var barn var det en greie og ha vært flest ganger i « syden « og jeg hadde bare vært 1 gang i syden. Vi var mye i Florida , det gjaldt ikke. Bra Thailand har blitt inkludert i syden, så de ungene som reiser dit ikke er utafor fordi de ikke har vært en respektert antall ganger i « syden «. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barna søler! Er det så vanskelig å ta inn! De er i barnehagealder! JEG søler ikke.

Så de har på seg shorts når de spiser så du kan dusje dem heller enn og vaske klær? Hva med og legge en serviett i fanget? Må du vaske hele buksen om det blir litt matsøl? Bra dere ikke skal på ferie på vinteren da. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i Hellas nå.  Synes mannfolka har samme lin buksa hver kveld til middagen. Bare overdel de bytter på. Damene har skjørt og sommerkjoler .

Anonymkode: 68d3b...3d1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så de har på seg shorts når de spiser så du kan dusje dem heller enn og vaske klær? Hva med og legge en serviett i fanget? Må du vaske hele buksen om det blir litt matsøl? Bra dere ikke skal på ferie på vinteren da. 

Altså både sjokolade og ketchup er j^vlig å få vekk. Virker ikke som noen her inne har barn i det hele tatt. Gidder da ikke bruke hver kveld på å gnukke for harde livet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du er snobb på hotellstjerner, men eier ikke en eneste penbukse? Det her var sært. 

JEG eier masse kjoler jeg. Jeg er ikke problemet. Problemet er 7 x langbuske til 2 barn, som i tillegg skal være pene nok og ikke for varme. Noen har hardt for det ser jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...