AnonymBruker Skrevet 6. juni #21 Skrevet 6. juni Det finnes mange fine og lette bomullsbukser også. Jeg klarer ikke lin som krøller, men lett bomull derimot er nydelig. En fin skjorte til mannen og en fin bluse til madammen så blir dere så fine så. Anonymkode: bc5ab...276 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #22 Skrevet 6. juni Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #23 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f Det er da helt vanlig å kle seg litt penere til et restaurantbesøk og ikke troppe opp i shorts og t-skjorte. Merkelig at mann og barn ikke har noe annet enn jeans og joggebukser. Er dere en familie som aldri pynter seg,har joggebukser på 17.mai, og jeans i selskap da? Anonymkode: 00924...fbd 23 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #24 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f Jeg synes du kverulerer noe voldsomt. Anonymkode: f880f...7ed 13 4
Sunshade83 Skrevet 6. juni #25 Skrevet 6. juni Det vanligste på hoteller med 4 eller 5 stjerner eller restauranter er at man har chinos eller linbukse om det er varmt. Det er ikke vanlig at menn kommer i shorts i lokalbefolkningen og de forventer at turister også følger en viss kleskode. Fint at du fikk en OK fra hotellet angående shorts, men regner da med at dere har en penshorts i så tilfelle og ikke en badeshorts. Generelt sett er det litt for ofte manglende respekt når det gjelder påkledning i landene man reiser til uansett om det er europeiske land, midtøsten, asiatiske eller amerikanske land. Kler man seg med respekt og oppfører seg som folk så får man som regel respekt og god service tilbake igjen. 17 4
Nattogdag Skrevet 6. juni #26 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 6. juni #27 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er da helt vanlig å kle seg litt penere til et restaurantbesøk og ikke troppe opp i shorts og t-skjorte. Merkelig at mann og barn ikke har noe annet enn jeans og joggebukser. Er dere en familie som aldri pynter seg,har joggebukser på 17.mai, og jeans i selskap da? Anonymkode: 00924...fbd Nei, vi drar aldri på fancy restauranter her hjemme. Klart vi pynter oss til 17. mai, både mann og barn har dress. Men det er ikke lindress, og for varmt å bruke i syden. For stivt også spør du meg. Til familieselskaper går de i penere jeans og skjorte. Barnebursdager foregår for det meste på lekeland og lignende. Så nei, ikke noe behov for lettere pentøy her i gården. Ts Anonymkode: aadf9...26f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? Anonymkode: aadf9...26f Jeans er ikke pent antrekk, men det finnes da pene sommerbukser til menn. Velger du et hotell som har kleskode så bør dere jo sørge for at dere har noe annet enn shorts og jeans Anonymkode: 51a21...8a0 13 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #29 Skrevet 6. juni Sunshade83 skrev (17 minutter siden): Det vanligste på hoteller med 4 eller 5 stjerner eller restauranter er at man har chinos eller linbukse om det er varmt. Det er ikke vanlig at menn kommer i shorts i lokalbefolkningen og de forventer at turister også følger en viss kleskode. Fint at du fikk en OK fra hotellet angående shorts, men regner da med at dere har en penshorts i så tilfelle og ikke en badeshorts. Generelt sett er det litt for ofte manglende respekt når det gjelder påkledning i landene man reiser til uansett om det er europeiske land, midtøsten, asiatiske eller amerikanske land. Kler man seg med respekt og oppfører seg som folk så får man som regel respekt og god service tilbake igjen. De de går selvsagt ikke i badeshorts. De har penere shortser alle sammen. Ts Anonymkode: aadf9...26f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #30 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f Kanskje dere har valgt feil hotell? Litt underlig å bestille rom et sted som ikke passer stilen du og familien din har. Det er forskjell på steder, så en tilpasning er faktisk ikke så dumt. Det er rett og slett høflighet. Jeg har selv en temmelig uformell stil, det samme har mannen min, og derfor velger vi steder vi passer inn i stedet for å trasse. God ferie 😎 Anonymkode: 8cb10...dc9 16 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #31 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syden er et godt innarbeidet begrep: Syden – Wikipedia Anonymkode: 23a7b...7b4 Det er det, men regler for kleskode er ikke lik i alle land, stor forskjell på Hellas og Frankrike Anonymkode: d1c12...7e3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? Anonymkode: aadf9...26f Jo. Langbukser og fine sko altså ikke joggesko eller sandalder Hotel resturanten vi var på en stund siden der måtte svogeren min opp å skifte fordi han ikke kom inn. Anonymkode: 9338a...797 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni Er kleskoden langbukser og pent antrukket så tar an med seg langbukser eller kjøper seg middag på en annen restaurant, tenker jeg. Selv om det er «syden» så kan man kle seg pent og respektfullt og oppføre seg som folk. Ikke rart alle landene i «syden» ikke ønsker turister lenger, når man ikke engang kan ha med seg langbukse for å spise middag på restaurant. Anonymkode: cfa31...9f8 8 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, vi drar aldri på fancy restauranter her hjemme. Klart vi pynter oss til 17. mai, både mann og barn har dress. Men det er ikke lindress, og for varmt å bruke i syden. For stivt også spør du meg. Til familieselskaper går de i penere jeans og skjorte. Barnebursdager foregår for det meste på lekeland og lignende. Så nei, ikke noe behov for lettere pentøy her i gården. Ts Anonymkode: aadf9...26f Me hvorfor skal dere absolutt på er sted med kleskode når dere ikke vil følge den? Det er bare pinlig å trasse seg til å gå med shorts når de ber gjestene kle seg pent. Det respektløst overfor stedet og ikke minst, de andre gjestene. Alltid pinlig med nordmenn som ikke forstår sosiale koder. Anonymkode: 00924...fbd 14 2 16
AnonymBruker Skrevet 6. juni #35 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Me hvorfor skal dere absolutt på er sted med kleskode når dere ikke vil følge den? Det er bare pinlig å trasse seg til å gå med shorts når de ber gjestene kle seg pent. Det respektløst overfor stedet og ikke minst, de andre gjestene. Alltid pinlig med nordmenn som ikke forstår sosiale koder. Anonymkode: 00924...fbd Vi må ikke absolutt på et hotell med kleskode. Jeg så det faktisk ikke i det hele tatt før etter at vi hadde bestilt. Og som jeg sier, så har jeg aldri vært borti kleskode før. Så fordi vi ønsker en casual ferie så skal vi måtte ta til takke med 2-stjerners hotell liksom? Nei takk. Ferie for meg er ikke å pakke 40 forskjellige antrekk til ulike anledninger. Ts Anonymkode: aadf9...26f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? Anonymkode: aadf9...26f Både mannen og jeg har med jeans når vi skal til syden, ofte det er kleskoder på restauranter der. Og jeg liker ikke å rundt i shorts sånn uten on strand og basseng området og heller ikke i skjørt og kjoler. Ruller opp beina på jeansen og noen pene sandaler så er det ikke så varmt heller egentlig Anonymkode: 5ee25...045 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #37 Skrevet 7. juni høres rart ut dette, er det virkelig 4-5 stjerners hotell - offentlig klassifisering. Kan ikke tenke meg at et slikt hotell har behov for å angi dresskode som "langbukser" Anonymkode: b0e21...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #38 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 16.19): Altså det er veldig mye i mellom badetøy og penbukse. Aldri vært på noen ferie der shorts og t-skjorte ikke har vært ok. Da snakker vi all-inclusive, 4-5 stjernes hotell. Samme som vi skal nå. Kunne aldri falt meg inn å spise i badetøy, men vanlige sommerklær må være ok. Verken mann eller barn eier linbukser her i gården, de går kun i shorts om det er varmt. Jeans/joggebukser ellers. Er ganske bortkasta å kjøpe klær som bare blir brukt i en uke. Uansett, sendte mail til hotellet og fikk bekreftet at shorts og t-skjorte var ok. Ts Anonymkode: aadf9...26f hvis shorts og tskjorte er ok så har neppe restauranten særlig kleskode utover "ikke badetøy", låter ikke som noe 4-5 stjerners sted. (men sikkert helt supert/bedre enn de flotteste luksushotellene). ellers er (pen) shorts og penskjorte fint reisehack, pent i massevis til det meste - og fint i varmen. Anonymkode: b0e21...eb4 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #39 Skrevet 7. juni dere får spise et annet sted da, værre er det ikke Anonymkode: b267c...fe1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #40 Skrevet 7. juni Er jo forskjell på frokost og middag da. Kler meg alltid litt finere til middag. Men jeg liker å kle meg når jeg er i varmere strøk. Viser ikke mye hud uansett. Det var når jeg var fjortis. Anonymkode: 5c697...a6a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå