AnonymBruker Skrevet 11. juni #121 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men så la dem gå i shorts da. Kleskoder gjelder ikke barn. Såpass vet du vel? Anonymkode: d0292...fc4 Det vet hun veldig godt. Hun startet med at menn måtte ha langbukser, men etterhvert som hun har møtt motstand så har barnehagebarna blitt regnet som menn. Enten er hun et troll eller årets kverulant her. Anonymkode: 00924...fbd 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #123 Skrevet 11. juni Meowmere skrev (1 minutt siden): Hva er forskjellen på en langbukse og en bukse? Shorts er kortbukser. Det visste du vel? Utrolig hvor vanskelig folk( særlig ts) syns at dette var. Anonymkode: dccc2...834
Meowmere Skrevet 11. juni #124 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Shorts er kortbukser. Det visste du vel? Utrolig hvor vanskelig folk( særlig ts) syns at dette var. Anonymkode: dccc2...834 Det var ikke shorts eller kortbukser jeg lurte på. Jeg lurte mer på hvorfor det ikke er underforstått hva en bukse er, og hvorfor den trenger mer et mer beskrivende navn.
-jk- Skrevet 11. juni #125 Skrevet 11. juni Meowmere skrev (1 time siden): Det var ikke shorts eller kortbukser jeg lurte på. Jeg lurte mer på hvorfor det ikke er underforstått hva en bukse er, og hvorfor den trenger mer et mer beskrivende navn. Bukse = fellesbetegnelse for langbukser, kortbukser, piratbukser, snekkerbukser, penbukser, arbeidsbukser osv. https://ordbokene.no/nob/bm/BUKSE 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #126 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gjør du deg vrang med vilje? Du ser ikke forskjellen på å søle på ei joggebukse hjemme med vaskemaskin og fullt av andre joggebukser i skapet? Vs søle på penklær på ferie uten vaskemuligheter? Er virkelig mange som har hardt for det i denne tråden 😅 Anonymkode: aadf9...26f Er det ikke vaskemuligheter i « syden» lenger? jeg skjønner ingenting av denne tråden , ja barna søler, men ikke spesielt mye på buksebeina på restaurant. Har aldri møtt på disse vaskeproblemene i syden heller. Har de gått tomme for vann? Hva gjør du med badetøy ? Anonymkode: faf35...ac4 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni #127 Skrevet 11. juni -jk- skrev (13 timer siden): Right. Jeg har vært kanskje 15 ganger på Kypros gjennom årene. Jeg vil nok påstå at minst 75% av mannfolka har shorts på til middagen, kanskje opp mot 90%. Ikke så kult med langbukser i 25 grader. Men jeg styrer alltid unna 5-stjerners hotell da. Lite valuta for pengene, mye bedre med 4-stjerners. Jeg har bodd i tropiske strøk i 10 år, og shorts er det bare turister som bruker. Om det så er 35 grader i skyggen, ser du ikke én mann i shorts midt på dagen. Men, dette var ikke Europa. Jeg trur kanskje landene nord for middelhavet er litt mer løsslupne. Anonymkode: e7ac1...eda 4
Meowmere Skrevet 11. juni #128 Skrevet 11. juni -jk- skrev (2 timer siden): Bukse = fellesbetegnelse for langbukser, kortbukser, piratbukser, snekkerbukser, penbukser, arbeidsbukser osv. https://ordbokene.no/nob/bm/BUKSE Når folk sier bukse, mener de vanlig bukse. Tar du et søk inne i en nettbutikk ellet google på bukse så kommer det opp det du kaller langbukse, ellet bukser da, for oss under 50.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #129 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Troll😄 Først var det bare deg og mannen (stakkaren hadde ikke langbukse) men nå er det også barna (to stk gutter uten normalle klær) uffa meg 😜 Anonymkode: f880f...7ed De har alltid vært like mange og hun har alltid fokusert på at det gjelder for mannen og barna. Anonymkode: 01fce...2f6 1
-jk- Skrevet 11. juni #130 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har bodd i tropiske strøk i 10 år, og shorts er det bare turister som bruker. Om det så er 35 grader i skyggen, ser du ikke én mann i shorts midt på dagen. Men, dette var ikke Europa. Jeg trur kanskje landene nord for middelhavet er litt mer løsslupne. Anonymkode: e7ac1...eda God mulig. Og på restauranter på Kypros i turistsesongen er det uansett langt over 90% av gjestene som er turister. Det samme gjelder de som ferdes ute på gata. Det er jo ikke noe problem å bruke langbukser om du står bak disken i en butikk med aircondition eller kjører taxi med behagelig kupetemperatur. Tar man seg en tur på stranda og observerer de som selger billetter til solsengene eller drikke på stranden så går de i shorts alle som en. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #131 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): De har alltid vært like mange og hun har alltid fokusert på at det gjelder for mannen og barna. Anonymkode: 01fce...2f6 Men det gjør det jo ikke. Kleskoder gjelder aldri barn. Og det vet alle. Anonymkode: d0292...fc4 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #132 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): For en dramaqueen du er , TS. Barna dine kan gå i pene knelange shorts og piquet-trøye. Mannen din kan ta med seg to par chinos og noen linskjorter.Du kan ta med deg et par kjoler. Høres ut som dere aldri har vært utenfor døra før. Anonymkode: d0292...fc4 Så frekk du er. Og hvorfor alt dette maset om chinos og piquet skjorter og linbukser? Det er jo ikke engang fint. Anonymkode: 01fce...2f6
AnonymBruker Skrevet 11. juni #133 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så frekk du er. Og hvorfor alt dette maset om chinos og piquet skjorter og linbukser? Det er jo ikke engang fint. Anonymkode: 01fce...2f6 Hun er ikke frekk, heller hjelpsom. Som jeg sa før, du er troll og kverulant. Jeg tror ikke du er interessert i ikveldsantrekket til familien din, men prøver bare å få tiden til å gå og lage meningsløse diskusjoner. Uansett, god tur. Ta me langbuske til mannen🤣 Anonymkode: f880f...7ed 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #134 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hun er ikke frekk, heller hjelpsom. Som jeg sa før, du er troll og kverulant. Jeg tror ikke du er interessert i ikveldsantrekket til familien din, men prøver bare å få tiden til å gå og lage meningsløse diskusjoner. Uansett, god tur. Ta me langbuske til mannen🤣 Anonymkode: f880f...7ed Jeg er ts, men det var ikke meg du siterte som kom med kommentaren frekk. Anonymkode: aadf9...26f
AnonymBruker Skrevet 11. juni #135 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det gjør det jo ikke. Kleskoder gjelder aldri barn. Og det vet alle. Anonymkode: d0292...fc4 Hvordan vet "alle" det? Jeg visste ikke det. Jeg skjønner at babyer er unntatt, men ikke barn på 3 år + Anonymkode: aadf9...26f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #136 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet "alle" det? Jeg visste ikke det. Jeg skjønner at babyer er unntatt, men ikke barn på 3 år + Anonymkode: aadf9...26f Unnskyld, alle som har vært utenfor stuedøra/hjembygda vet det. Anonymkode: d0292...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #137 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 18.02): Ferie for meg er ikke å pakke 40 forskjellige antrekk til ulike anledninger. Ts Anonymkode: aadf9...26f Du klarer deg fint med noen få plagg ekstra på en ukes ferie, særlig om du mikser og matcher litt. Om du har lite erfarin med å pakke til ferie, ligger det mange eksempler på nett 😊 Anonymkode: 66bcb...314 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #138 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så frekk du er. Og hvorfor alt dette maset om chinos og piquet skjorter og linbukser? Det er jo ikke engang fint. Anonymkode: 01fce...2f6 Nei, skjønner at de som liker å gå i syntetisk fotballshorts, flipflops, joggebukse og t-skjorte med stort trykk ikke synes den klassiske stilen er noe fin. Anonymkode: 32004...61b 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #139 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 1.39): På hotellet vi skal bo på står det "pent antrekk (langbukser)" som kleskode for restauranten. De kan vel ikke for alvor mene at menn skal måtte dra på seg jeans for å spise frokost/middag der nede i varmen?? Anonymkode: aadf9...26f Nei, det er ikke meningen at menn skal måtte dra på seg jeans i varmen. Jeans går neppe under kategorien «pent antrekk». En lett sommerbukse derimot i lyse farger vil man kanskje heller anbefale. Anonymkode: bc5ab...276 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #140 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Unnskyld, alle som har vært utenfor stuedøra/hjembygda vet det. Anonymkode: d0292...fc4 Hva vinner du på å være frekk? Føler du deg overlegen? Jeg har tidligere skrevet at jeg har vært i over 20 land. Men jeg har reist lite med barn, så har ikke brydd meg så veldig mye om hva de har på seg for å være helt ærlig. Høres mer ut som at du er fra bygda sånn som du svarer. Anonymkode: aadf9...26f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå