Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er først prematur og ligger enda langt bak motorisk. Jeg mener det er uforsvarlig og ikke greit i det hele tatt. Argumentene er at et slikt brett aldri velter eller at det er like farlig for baby i bil. I det minste en risiko. Men bruker også båter og kanoer som eksempler.

Mor er førstegangsmor og virker ikke kritisk i sin tankegang. Veldig umoden. 

Dette er på innsjø og ikke på havet det er snakk om. 

Jeg mener det er veldig egoistisk og ikke greit i det hele tatt. En baby har bleie som trekker til seg mye vann, i tillegg vil den rask nedkjøles om uhellet skulle være ute. Mor er ganske nevrotisk fra før og far gir litt f i risiko. Jeg mener det finnes mange andre ting man kan gjør rom sommeren med baby. I tillegg skal de på en egen lite øy. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: d0bb7...a66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at så lenge de har vest på så går det helt fint :)

Anonymkode: 67c43...78f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget eller behovet? Båt er en ting men SUP er ganske lett å kantret i tillegg at ytterst få 11mnd sitter helt stille 🤷‍♀️

Anonymkode: c9a92...ada

• Liker 3
Skrevet

Nei... hvordan skal et barn ligge på en sånn i heltatt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke det ekstreme problemet om det er varmt i vannet, varmt i lufta, bra redningsvest. 

Anonymkode: 7765f...736

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ikke det ekstreme problemet om det er varmt i vannet, varmt i lufta, bra redningsvest. 

Anonymkode: 7765f...736

Du har hørt om tørrdrukning? Hvorfor ta sjansen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker at så lenge de har vest på så går det helt fint :)

Hvorfor tenker du at det går fint når alle fagmiljøer fraråder dette? Til og med redningsselskapet. 
Barnet hverken sitter eller kryper enda. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Nei... hvordan skal et barn ligge på en sånn i heltatt 

Fordi foreldrene er egosistike. Ikke noe annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvem er så du i denne saken?

Anonymkode: 132b1...978

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må moderere meg selv: om de er helt inne på grunna og de sitter nede og padler litt frem og tilbake i rolig vann så kan det være moro frem til barnet eventuelt blir kald eller lei. Det så litt koselig ut når de sitter sammen og padler https://pauhanasurfco.com/blogs/stories/introducing-your-baby-to-sup 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tenker du at det går fint når alle fagmiljøer fraråder dette? Til og med redningsselskapet. 
Barnet hverken sitter eller kryper enda. 

ALLE fagmiljøer? Virkelig! Baby er snart ett år. Klart den kan være med foreldrene på et sup-brett hvis de vet hva de driver med og har på vest.

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og hvem er så du i denne saken?

Anonymkode: 132b1...978

Jeg er venn av disse og har et perifert forhold til de på grunn av diverse mistanker mot uansvarligheten deres før de fikk barn og i ettertid har jeg valgt å trekke meg unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man holde en på 11 mnd rolig på en SUP? Skal de langt ut på dypt vann? Hvordan klare å padle mens man holder babyen?? Det virker bare utrolig upraktisk og lite trygt.

Anonymkode: 67eaf...070

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må moderere meg selv: om de er helt inne på grunna og de sitter nede og padler litt frem og tilbake i rolig vann så kan det være moro frem til barnet eventuelt blir kald eller lei. Det så litt koselig ut når de sitter sammen og padler https://pauhanasurfco.com/blogs/stories/introducing-your-baby-to-sup 

De skal padle ut til ei øy eller en holme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er venn av disse og har et perifert forhold til de på grunn av diverse mistanker mot uansvarligheten deres før de fikk barn og i ettertid har jeg valgt å trekke meg unna.

Hvis dere ikke er nærmere enn dette skjønner jeg ikke at dette er noe du bør legge deg borti..? Hvis de vil padle på sup-brett med en unge på snart 1 år er vel det helt opp til dem - regner da med at både voksne og barn skal ha på redningsvest, og at barnet bruker bade-bleie.

Anonymkode: 58f66...f74

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De skal padle ut til ei øy eller en holme. 

Da står jeg ved mine første utsagn.

AnonymBruker
Skrevet

At de sitter på et brett og padler, helt sikker med barnet sittende mellom beina .. altså come on!
De har vel ikke tenkt til å sette barnet på et SUP alene og sende det ut?

Min ettåring elsket å bade. Hoppet ut i bassenget og holdt på. 

Anonymkode: c24cd...285

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

At de sitter på et brett og padler, helt sikker med barnet sittende mellom beina .. altså come on!
De har vel ikke tenkt til å sette barnet på et SUP alene og sende det ut?

Min ettåring elsket å bade. Hoppet ut i bassenget og holdt på. 

Anonymkode: c24cd...285

Du synes ikke et basseng er i litt mere kontrollerte former enn et dypt vann?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis dere ikke er nærmere enn dette skjønner jeg ikke at dette er noe du bør legge deg borti..? Hvis de vil padle på sup-brett med en unge på snart 1 år er vel det helt opp til dem - regner da med at både voksne og barn skal ha på redningsvest, og at barnet bruker bade-bleie.

Anonymkode: 58f66...f74

Legger meg absolutt ikke borti det, men tenker jo mitt når de allerede har historikk med å fremstå uansvarlige. Dette er ikke noe barnet får en gevinst fra eller til uansett, så hvorfor folk skal utsette sine barn slik forstår jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Flott opplevelse for alle. Regner med de tilpasser at de har med en 1-åring🤩🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...