AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Er det normalt? Burde ikke 30 årsdagen vært "feiret" med med kone og baby nå når han har stiftet familie? Anonymkode: d9192...575
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Veldig normalt. Kan dere/han ikke gjøre begge deler? Anonymkode: ba877...919 27 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni nybakt som i noen dager eller uker eller mnd? Om han ble far i går er det greit å dra utog feire i dag for kona og baby er fortsatt på sykehuset om han ble far for en uke isden tenker jeg det kan være greit å være hjemme og bli kjent med den nye situasjonen og feire senere, men om baby er noen uker kan han sikkert dra ut og feire med kompiser også bare han ikke kommer ramlende inn dritings, bråker og rører og er dårlig i dagevis etterpå liksom.. Anonymkode: 8fc33...e0d 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Nei, altså, jeg tenker at det må være greit?!? Man er ikke i fengsel, selv om man har fått barn... Men er jo litt greit hvis han ikke kommer drita full hjem. Har da opp gjennom årene vært både på konsert og fest med nybakte fedre. Feiret selv min 30-års dag da førstemann var 3 mnd. Vi hadde også familieselskap på selve dagen.... Gikk helt fint Anonymkode: a3547...44d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Hvorfor det? hvorfor skal man ikke få feire med venner selvom man har barn? hvorfor skal det at man er blitt forelder utelukke bursdagsfeiring med venner? livet blir fryktelig kjedelig dersom man bare skal kunne leve én rolle; å være forelder, og om livet utenfor familien ikke lenger kan leves eller prioriteres Anonymkode: 9713f...7f8 19 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Hvorfor ikke begge deler 🙂. Familieselskap og ut med venner. Hvor nybakt er han 🙂? Anonymkode: b66e6...149 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Vil tro begge deler er normalt? Men snakket vi nyfødt baby, Som er typ to dager - så skjønner jeg at du vil ha han hjemme? Anonymkode: 18a95...eaf 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Det spørs jo helt på deg. Er du trøtt, utslitt og trenger hjelp og babyen bare er noen uker gammel så bør han jo forstå at du vil ha han hjemme. Anonymkode: 73e8f...957 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Begge deler er vel helt normalt, uansett? Han blir vel ikke borte i en uke hvis han skal feire med kompiser? Anonymkode: 796a5...f12 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begge deler er vel helt normalt, uansett? Han blir vel ikke borte i en uke hvis han skal feire med kompiser? Anonymkode: 796a5...f12 Nei, har slått fra seg den planlagte heisaturen Anonymkode: d9192...575 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Med mindre det er en grunn til at det er vanskelig å håndtere barnet alene (kolikk, du selv er syk osv) så bør han absolutt kunne gå ut og feire. Men ta gjerne en prat for forventningsavklaring mtp dagen etter. Forventer du at han er i form til å bidra fullt dagen derpå? Forventer han å kunne ligge dårlig i sengen hele dagen? Anonymkode: 90ec3...7ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det spørs jo helt på deg. Er du trøtt, utslitt og trenger hjelp og babyen bare er noen uker gammel så bør han jo forstå at du vil ha han hjemme. Anonymkode: 73e8f...957 Sliten ja, men det er vel normalt. K keisersnitt, var ikke forberedt🙈 på byssing, byssing og atter byssing og så enda mer byssing. Far har flyttet på gjesterommet for å få søvnen sin. Ja, han må vel dra på byen å feste med kompisene, jeg skal nok klare meg, jeg. Lurte mest på om det var normalt og det er det visst, takk for svar Anonymkode: d9192...575 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): To mnd Anonymkode: d9192...575 Da er det vel helt ok at han går ut og feirer med kompiser. Livet stopper ikke selv om en får barn, man må bare tilpasse litt. Send han ut og si "Kos deg". Anonymkode: 7825e...fab 18
AnonymBruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, har slått fra seg den planlagte heisaturen Anonymkode: d9192...575 Hadde ikke sett problemer med en overnatting eller en helgetur heller, så lenge babyen er frisk og "normalt" krevende, og at du som mor ikke har mer enn vanlige utfordringer etter fødsel. Men vi er alle ulike! Hvis far ellers bidrar i hverdagen synes jeg det blir for dumt å "nekte" noen en kveld/helg med kompiser - på samme måte som jeg selv hadde forventet å kunne gjøre det samme (ikke under fullamming da, det sier jo seg selv, men sånn er jo naturen innstilt, dessverre vil kanskje noen si). Greit om begge parter unner hverandre litt "luft" så lenge det er en "normal" barseltid! Anonymkode: 796a5...f12 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): To mnd Anonymkode: d9192...575 Er babyen to måneder overlever du vel en kveld og natt og morgen alene? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliten ja, men det er vel normalt. K keisersnitt, var ikke forberedt🙈 på byssing, byssing og atter byssing og så enda mer byssing. Far har flyttet på gjesterommet for å få søvnen sin. Ja, han må vel dra på byen å feste med kompisene, jeg skal nok klare meg, jeg. Lurte mest på om det var normalt og det er det visst, takk for svar Anonymkode: d9192...575 det er i hvert fall veldig trist med den typen som dropper venner og blir siamesisk tvilling med partneren sin så snart de får barn eller bare er i et forhold. Anonymkode: 06787...53e 18 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sliten ja, men det er vel normalt. K keisersnitt, var ikke forberedt🙈 på byssing, byssing og atter byssing og så enda mer byssing. Far har flyttet på gjesterommet for å få søvnen sin. Ja, han må vel dra på byen å feste med kompisene, jeg skal nok klare meg, jeg. Lurte mest på om det var normalt og det er det visst, takk for svar Anonymkode: d9192...575 Jeg hadde forøvrig hastesnitt etter to døgn i fødsel, og min mann skulle på jobbreise til USA en uke da babyen var 4 uker. Det gikk fint det også, selv om jeg var så heldig å få feber og ligge flatt halve uka han var borte Livet går videre selv om man får barn, og hverdagen utenfor husets fire vegger er som den er før barnet ble født også! Det går fint, og ja, det er normalt! Anonymkode: 796a5...f12 3
Goodtimes Skrevet 5. juni #18 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Burde ikke 30 årsdagen vært "feiret" med med kone og baby nå når han har stiftet familie? Selv om han har stiftet familie, så bør det jo være mulig å ta vare på vennskap og feire en 30 års dag? Jeg ser ikke helt problemet her? Kan dere ikke bare ha ei lita feiring sammen senere da? 5
Eva00 Skrevet 5. juni #19 Skrevet 5. juni Tenker også med en gang begge deler, men når jeg tenker meg om to ganger har ingen av oss hatt vennefeiring verken når vi ble 30 eller 40. Har vært sammen vi og med barna. Nå når vi nærmer oss 50🥴så skal iallefall jeg ha begge deler, og planlegger feiring i syden med 7 venninner hvor vi alle blir 50 samme året,men da har jeg to barn over 18 og en tenåring. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #20 Skrevet 5. juni Det er normalt og sunt at han går ut å feire med kompisene sine. Snakk sammen om forventningen du har til hvor klar han skal være til å bidre dagen etter/hvor lenge han blir osv. Bli enige. På lik linje med at han også stiller opp når du er klar for å ta en kveld med dine venner og du får det samme spillerom som han får. Du fikser fint å være hjemme alene med baby, selvom det er mye byssing osv. Ny baby er tøft, men du har kontroll. Hvis du er mye sliten, bli også enige om hvordan han kan bidre til at du har mulighet til å hente deg inn innimellom Også kan jo dere feire sammen også, enten om dere får barnevakt eller bestiller noe god mat hjem. Anonymkode: c571c...b29 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå