AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #1 Skrevet 4. juni 2025 Jeg kan ikke ha badevekt hjemme. Hvis jeg har det så må jeg gå på den 50 ganger hver dag og blir like skuffa at jeg ikke går ned. Dagen etter må jeg også gå på badevekta og det er akkurat som en sterk tvang. Jeg hater kroppen min og at jeg er overvektig og prøver å gå ned i vekt. Jeg blir helt desperat av å ikke gå ned i vekt og det hjelper ikke at jeg sier til meg selv at jeg kun skal veie meg en gang i uka. Er det flere som har sånn anspent forhold til vekt og badevekt her? Og å hate kroppen sin? Må jo være tvang dette her eller er det noe annet eller spiseforstyrrelse eller noe? Må være noe psykisk fordi jeg går hele tiden og tenker på mat, vekt, og kroppen min og jeg skjemmes over meg selv siden jeg er så stygg. Anonymkode: 3ed84...ac6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #2 Skrevet 4. juni 2025 Er det bare meg som har sånne tanker? Anonymkode: 3ed84...ac6
Hengebuksvinet Skrevet 4. juni 2025 #3 Skrevet 4. juni 2025 Hadde ikke nødvendigvis tenkt dette var krise, virker som er hekt. Noen går jo titalls ganger inn på nettbanken også. Prøv å finn andre meningsfulle aktiviteter, som tar opp mer av tid og energi. Så har du plutselig glemt litt av vekta
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #4 Skrevet 4. juni 2025 Hengebuksvinet skrev (17 minutter siden): Hadde ikke nødvendigvis tenkt dette var krise, virker som er hekt. Noen går jo titalls ganger inn på nettbanken også. Prøv å finn andre meningsfulle aktiviteter, som tar opp mer av tid og energi. Så har du plutselig glemt litt av vekta Ja men det er sånn på natta også mens jeg sover. Våkner jeg så må jeg opp for å gå på vekta å veie meg. Jeg bare må og klarer ikke å la være fordi da får jeg ikke sove igjen. Anonymkode: 3ed84...ac6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #6 Skrevet 4. juni 2025 Det er uten tvil noe psykisk om du veier deg 50 ganger pr dag. Det tilsvarer hvert 20 min i våken tid, hvis du sover 8 timer. Det er så hyppig at man ikke tekker lage god og næringsrik mat, som er vesentlig for vektnedgang. Det er så ofte at man aldri får slappet av, som er vesentlig for vektnedgang. Og man får ikke trent, som er veldig viktig for vektnedgang. Så all denne veiingen vil vøre medvirkende til at man ikke går ned i vekt... Anonymkode: e5144...daa
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2025 #7 Skrevet 5. juni 2025 Du sier at du hater deg selv. Jeg legger ved en artikkel her hvor du kan lese litt om selvforakt og hva det kan komme av. Den er litt lang, men veldig god. Tror at det vil kunne hjelpe deg å forstå mer om hvor dette kommer fra. Det er ikke deg eller vekten din som er problemet. ❤️ https://onlinepsykologene.no/selvforakt-selvkritikk-indre-kritiker/ Anonymkode: 333b1...517
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2025 #8 Skrevet 5. juni 2025 Det er fullt mulig å leve et normalt liv uten å måtte bruke en badevekt; siste gang jeg veide meg, var i 1990-årene, og kroppen er omtrent som den gang, bortsett fra at man har blitt noen år eldre. Så opp med hodet og senk skuldrene; du er god nok og verdifull som den du allerede er. Man kan endre kosthold, spise sunnere og få mer mosjon, men å veie seg er et nymotens fenomen - absolutt ingen gjorde det i vikingtiden. Badevekten kan man beholde og legge i kjelleren eller på loftet, samtidig som batteriene kan brukes i et annet apparat; si farvel til badevekten, og ja til livsgleden - da blir livet langt mer meningsfullt; all tiden man bruker på å tenke på vekten, er bortkastet tid - man blir ikke slankere av den grunn. Anonymkode: 4f0d1...502
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå