Gå til innhold

Familieliv og alkoholbruk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har barn. Hvor mange alkohol-enheter drikker du / dere i helgene?

Drikker du/dere med barna tilstede eller etter at de har kommet i seng? 

Anonymkode: 98383...93b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Null til to hvis jeg har barna. Som regel null. Hvis jeg har barnefri og skal ut på noe spesielt eller på middag/kveld med venninner: så mye jeg føler for. Som regel blir ikke det så mye. Kan fint drikke et glass selv om barna er tilstede. 

Anonymkode: 29992...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri drukket med barna til stedet. Har kun drukket max 2 glass vin etter at de har lagt seg, men da i spesielle anledninger som nyttårsaften eller påske. 

Anonymkode: 5a101...71a

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar gjerne en øl eller deler en flaske vin selv om barna er til stede. Det blir uansett ikke mer enn 1-2 enheter per uke, vanligvis mindre. Jeg tar også et glass vin når jeg spiser middag ute, 2-4 ganger i måneden.

Anonymkode: c676b...c63

AnonymBruker
Skrevet

Drikker gjerne en flaske vin til maten, med barna tilstede. Yngste er 14. Vi deler gjerne en vin eller et par øl uten at jeg tenker det gjør noe.  Jeg er ofte trøtt etter en jobbuke, da frister det uansett ikke noe særlig med alkohol pluss vi kjører en del på ungdommen i helgene. 

Vi er sjeldent ute, men blir nok mer enheter da. 

Anonymkode: 54f87...a15

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tar et glass eller to når vi har god middag eller kose-mat også når ungene er tilstede. Hadde det senest i dag :)

Anonymkode: 4d820...d11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1-3 glass vin til maten, så det samme som til hverdags 

AnonymBruker
Skrevet

Vi drikker oss aldri beruset, men kan gjerne ta et par glass vin/øl til maten i helgene med barna til stede. Dersom noen av barna skal hentes, er på fest, er syke el. er alltid minst en av oss helt edru.

Anonymkode: 17760...48a

AnonymBruker
Skrevet

Kan fint ta en øl foran ungen. Det har hovedsakelig skjedd når vi har vært på ferie. Men fra tid til annen også hjemme, dog sjeldent. Er alene med barn, som nå er tenåring. 

Jeg drakk langt mer på mine yngre dager skal sies. Nå er jeg såpass gammel at kaloriene spares til maten, har ikke så mye å gå på lenger 😅

Anonymkode: 12955...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Deler av flaske rødvin fredag kveld. Kan ta første glass til middag, litt avhengig av når vi spiser. 

Barn 0 og 2 år. 

Anonymkode: 37863...6a9

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Men ingen av oss har noengang vært synlig beruset. Ikke våre venner heller. 

Igår var det fint vær og satt ute og det fristet å drikke etter at barna var lagt. Da tok vi et glass vin på deling. Vi har slike kvelder av og til men til sammen tror jeg ikke jeg drikker så mye som en hel flaske ila året. Sambo drikker nok litt mer men ikke mye. 

Anonymkode: 7337b...fba

AnonymBruker
Skrevet

Før

toi jeg gjerne etc glas svin eller to, men nå Bull - har ungdommer, og er alltid kjørbar når de er på fest.

Anonymkode: 236bf...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke lenger etter at vi fikk barn. Syns personlig ikke det hører sammen med barn og alkohol. Og har lyst å holde oss så friske som mulig for barnas skyld. Alkohol og optimal helse passer dårlig sammen.  Men har hendt at det har blitt et glass vin eller to på nyttårsaften eller sommerfest med jobben. Men da er jo ikke barna der. 

Anonymkode: fe778...aab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar et glass vin når jeg har lyst på. Noe som er sjeldent og kan gå måneder mellom hver gang og har aldri lyst på mer enn to glass.

Om ungene er tilstede er det supert da det er sundt å se et normalt forbruk av alkohol. Jeg tror det er større sjanse for at de som aldri har sett alkohol hjemme går på skikkelig smell når de selv endelig har tilgang, enn at de som har sett et glass nå og da gjør det. 

Anonymkode: f3cd7...2f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Null! Er avholds! Er rusa på livet jeg! Trenger ikke slik dritt for å gjør meg "falskt" glad.

Anonymkode: efafe...a5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Deler av flaske rødvin fredag kveld. Kan ta første glass til middag, litt avhengig av når vi spiser. 

Barn 0 og 2 år. 

Anonymkode: 37863...6a9

Hangover med 2 små barn? At du gidder.....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Drikker gjerne en flaske vin til maten, med barna tilstede. Yngste er 14. Vi deler gjerne en vin eller et par øl uten at jeg tenker det gjør noe.  Jeg er ofte trøtt etter en jobbuke, da frister det uansett ikke noe særlig med alkohol pluss vi kjører en del på ungdommen i helgene. 

Vi er sjeldent ute, men blir nok mer enheter da. 

Anonymkode: 54f87...a15

en hel flaske vin???? Ikke rart du er trøtt!!!!!! Må du ha alkohol???? Looosers

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (12 timer siden):

1-3 glass vin til maten, så det samme som til hverdags 

???? Det er MYE! TENKER du ikke på leverkreft? Du er jo alkis og! Vin hver dag herregud så lite egnet som forelder! Og Hannover dagen derpå med barn??? SKJERPINGS 

Skrevet

Drikker sjeldent, men kan nyte en te eller kaffe med litt mørk rom i som kos om jeg har lyst en mørk vinterkveld :)
Liker også godt sprudlende vin sommer med isbiter, og kan ha et glass kanskje to. Dette skjer... hmm 3-6 ganger i året. Mao veldig sjeldent 🤭

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Null! Er avholds! Er rusa på livet jeg! Trenger ikke slik dritt for å gjør meg "falskt" glad.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hangover med 2 små barn? At du gidder.....

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

en hel flaske vin???? Ikke rart du er trøtt!!!!!! Må du ha alkohol???? Looosers

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

???? Det er MYE! TENKER du ikke på leverkreft? Du er jo alkis og! Vin hver dag herregud så lite egnet som forelder! Og Hannover dagen derpå med barn??? SKJERPINGS 

Sååååå…….hva er det du går på?

Endret av Snok1
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...