AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Leverer dere i barnehagen om barnet har vært våken det meste av natta ? Hvor setter dere evt. grensen ? Anonymkode: 4fdda...d10
mommyaka Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Ja, de tåler mye. Heller mor som ikke orker he he. Pluss barnehagen viste alltid om dårlig netter og skulle de bli for ille ringte de oss. 80 prosent ringte de ikke 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Nei det gjør jeg ikke, selvsagt ikke. Anonymkode: 9b298...74c 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Selvsagt ikke, da må man avspasere eller få noen til å passe barnet hjemme. Det er jo ikke ok for barnet å bli sendt i barnehagen trøtt. Anonymkode: 48d6b...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Kan ikke bruke opp sykt barn dager på sånt. Dessverre. Barnehagen får beskjed og ringer dersom barnet er for trøtt. Anonymkode: cf363...152
Sandie Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Dersom de har vært helt utslitte etter mange timer uten nattesøvn har jeg som regel holdt de hjemme. Noen ganger har også barnehagen ringt og sagt at de virker slitne og bør hentes tidlig hvis det er mulig. Jeg har heldigvis en jobb som gir fleksibilitet til å kunne håndtere slike situasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt ikke, da må man avspasere eller få noen til å passe barnet hjemme. Det er jo ikke ok for barnet å bli sendt i barnehagen trøtt. Anonymkode: 48d6b...b6c 👏 Anonymkode: 9b298...74c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Ja, hadde sendt barnet i barnehagen. Om mulig lat hen sove litt lengre på morgenen, og sagt til barnehagen at de må ringe hvis de ser behov for det. Anonymkode: 400b7...9d5
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Her har jeg gjort begge deler. Var alene med barnet som ikke sov natten gjennom før det var fire år, så barnehage etter dårlige netter var dagligdags. Han hvilte i barnehagen ganske lenge (altså til han var forholdsvis stor). Hadde det vært en helt katastrofe natt uten noe søvn brukte jeg faktisk sykt-barn dag noen ganger og holdt han hjemme. Både for barnets del men også min, hadde aldri overlevd en dag på jobb uten noe søvn 😅 Men han ble ofte sendt trøtt i barnehagen ja, hva skal man gjøre da 🤷🏽♀️ Anonymkode: ebc8b...106 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Vi hadde nesten bare dårlige netter, så jeg hadde ikke noe valg. Samtidig sov jo barnet dupp på dagtid i den perioden, og fikk hentet seg inn på den måten. Anonymkode: 28f38...056 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Kommer an på om barnet var i grei form, de tåler ofte mer enn voksne der. Kunne gi beskjed til barnehagen om at vi hadde hatt en tøff natt og at det bare var å ringe hvis barnet virket uopplagt/trøtt utover dagen, men ble aldri ringt til. Anonymkode: 6ca4d...725
AnonymBruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Poden starta dagen 04.00 i dag så kjørte han i barnehagen 7.30. Han hadd vist vært sur og gretten i dag, de virka irriterte når jeg sa hvorfor . ( glemte det i morest ) men han står jo ofte opp litt tidlig . Kan ikke være hjemme hver gang ? Anonymkode: 4fdda...d10
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Vet du det er dårlig gjort mot barnet ditt og de barna i barnehagen det går ut over spesielt dersom det er trøtt og grinete og skal ha en stor del mer av oppmerksomheten enn vanligvis. Og hvor får dere det fra at barn tåler det bedre enn voksne. For noe tull. Hvis de ansatte ble irritert når du sa hvorfor så viser det bare at de merket det og kunne håndtert situasjonen annerledes hvis du hadde sagt det på morgenen. Glemte det er ikke akseptabelt her Anonymkode: fd62f...367 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leverer dere i barnehagen om barnet har vært våken det meste av natta ? Hvor setter dere evt. grensen ? Anonymkode: 4fdda...d10 Nei. Men her er ikke ungene våken om natta uten at de er syke 😅 Anonymkode: d43f6...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #15 Skrevet 4. juni Kommer litt an på både alder og hvor mye barnet tåler. Er barnet under to år hadde jeg nok holdt hjemme uansett. Men er de eldre og tåler å gå på lite søvn en natt så er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 97e3b...211 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå