Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #1 Del Skrevet 17. mars 2006 Tenkte å kjøpe meg en sykkel som jeg kan sykle frem og tilbake fra jobb (5 km). Tenkte litt på Merida sykkel til prisklassen under 5000 kr. Er disse ålreite? Jeg vil ikke legge mer penger i det da jeg må ha mye ekstrautstyr som sykkebukse, hjelm, barnesete osv. Noen som har erfaring med denne sykkelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #2 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg har en Merida hybridsykkel, Viper, og er kjempefornøyd. Den kosta meg 3900. Merida er vel ett av de beste merkene også, såvidt meg bekjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 17. mars 2006 #3 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Har ein Merida sykkel eg kjøpte for fleire år sidan, utruleg bra sykkel! Men trur kanskje den kosta 7000..Trur ikkje du blir skuffa uansett Endret 17. mars 2006 av Årolilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #4 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg kjøpte en Julia Merida i høst, husker ikke hva jeg betalte, men det var mindre enn 5000 hvertfall. Er veldig fornøyd med den så langt! Den er ganske lett og veldig gøy å sykle på, har brukt den mest til og fra jobb (20 minutter i varierende bygateterreng). Jeg ville kjøpt den om igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #5 Del Skrevet 17. mars 2006 hør med de på www.terrengsykkel.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 17. mars 2006 #6 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Jeg var IKKE fornøyd med min Merida-sykkel - tror at hvis du velger Merida så må du opp i pris for å få en god sykkel. Har en kollega som var like misfornøyd med Merida som jeg var - vi har begge skiftet sykler. Vi sykler begge mye - bl.a. fram og tilbake til jobb hver dag. Min anbefaling er DBS. Jeg har en hybrid fra DBS som jeg rett og slett elsker - den er kjempegod og veldig robust og holdbar. DBS Logic 700 - Dame er mitt råd. (se under "sport") Endret 17. mars 2006 av Donna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #7 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg kjøpte en Merida sykkel(husker ikke modellen. har ikke fått ut sykkelen for våren ennå) for to år siden. Gav også under 5000 for den, og jeg er strålende fornøyd. Det er en terrengsykkel, og har følgelig noe mindre hjul, men jeg har kjørt den både i terrenget og i bygatene. Funker som bare fy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginen Skrevet 19. mars 2006 #8 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Jeg er også kjempefornøyd med min sykkel. Bruker den mye, både i skog og mark, og fram og tilbake til jobb og skole. Sambo har en litt dyrere modell, er kjempefornøyd han også. Her er forresten den jeg har (bare at jeg har blå ) Crossway Viper Endret 19. mars 2006 av Ginen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #9 Del Skrevet 20. mars 2006 Har hatt Merida i MANGE år, og er stor fornøyd, kjøpte meg imidlertid ny sykkel ifjor, da jeg hadde slitt ut dempegaffelen til min gamle, var en dyr sykkel, og ble dyrt og bestille spesial dempegaffel. Kjøpte meg en Diamant til 4-5000,- og er storfornøyd med den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #10 Del Skrevet 6. september 2006 Hva er ulempene med å sykle på asfalt med terrengsykkel? Tenkte kjøpe Merida Julia-sykkelen, men kommer til å bruke den til endel asfalt-sykling i tillegg til sykling i marka. Blir den veldig tung på asfalt, med de grove dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arkmark Skrevet 6. september 2006 #11 Del Skrevet 6. september 2006 Hva er ulempene med å sykle på asfalt med terrengsykkel? Tenkte kjøpe Merida Julia-sykkelen, men kommer til å bruke den til endel asfalt-sykling i tillegg til sykling i marka. Blir den veldig tung på asfalt, med de grove dekkene? ← Kjøper du et sett med mindre grove dekk er det ikke noe problem. Du får greie asfaltdekk for et sted emllom en rød og en blå lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minien Skrevet 11. september 2006 #12 Del Skrevet 11. september 2006 Hva er ulempene med å sykle på asfalt med terrengsykkel? Tenkte kjøpe Merida Julia-sykkelen, men kommer til å bruke den til endel asfalt-sykling i tillegg til sykling i marka. Blir den veldig tung på asfalt, med de grove dekkene? ← Nei, den blir ikke veldig tung på asfalt. Bare sørg for å ha nok luft i dekkene dine. Jeg sykler på en Merida terrengsykler (riktignok en annen prisklasse, men det er jo grove dekk på den også) når jeg trener, og jeg sykler nesten bare på asfalt. Ikkeno problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #13 Del Skrevet 18. september 2006 Både jeg og mannen min har Merida Matts Pro og er SUPERFORNØYD. Vi betalte 6598,- for våre. Utrolig god sykkel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #14 Del Skrevet 18. september 2006 Det jeg synes er mest "forvirrende" når en skal kjøpe sykkel er at en blir anbefalt så små str. Eller, de ser små ut ihvertfall. Mannen min som er 180 ble anbefalt 18" i to av butikkene vi var i men kjøpte 20" til slutt. Jeg som er 173 kjøpte 18" men var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe 20". Noen ser jo ut som at de sykler rundt på barnesykler jo Men, det skal jo være sånn. Det har vel og gjøre med at en har mere kontroll, heller for liten en for stor ble vi anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #15 Del Skrevet 18. september 2006 Det jeg synes er mest "forvirrende" når en skal kjøpe sykkel er at en blir anbefalt så små str. Eller, de ser små ut ihvertfall. Mannen min som er 180 ble anbefalt 18" i to av butikkene vi var i men kjøpte 20" til slutt. Jeg som er 173 kjøpte 18" men var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe 20". Noen ser jo ut som at de sykler rundt på barnesykler jo Men, det skal jo være sånn. Det har vel og gjøre med at en har mere kontroll, heller for liten en for stor ble vi anbefalt. ← Samme her. Der hvor jeg kjøpte sykkel sa de at de som kjørte rundt på slike små str. egentlig hadde kjøpt for liten sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 18. september 2006 #16 Del Skrevet 18. september 2006 Hva er ulempene med å sykle på asfalt med terrengsykkel? Tenkte kjøpe Merida Julia-sykkelen, men kommer til å bruke den til endel asfalt-sykling i tillegg til sykling i marka. Blir den veldig tung på asfalt, med de grove dekkene? ← jeg ble anbefalt en hybrid da jeg spurte om dette, den triller lettere enn en terrengsykkel. jeg har en merida til 3000, den er bra nok til mitt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 18. september 2006 #17 Del Skrevet 18. september 2006 Hadde en Merida før, den kosta vel ca 3000. Ikke fornøyd i det hele tatt og har nå kjøpt en ny, litt dyrere, som er mye bedre. Grei sykkel hvis man bare skal 5 minutter unna, men med min hadde jeg vanvittige problemer med bremsene, klossene ble slitt ned på no time. I tillegg var girene utrolig treige, fikk ikke til å vri på de som sitter til høyre på styret, og det bråkte noe grusomt når jeg skifta gir. Nei, ikke noe bra kjøp gitt. Aldri mer billig Merida på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #18 Del Skrevet 18. september 2006 Samme her. Der hvor jeg kjøpte sykkel sa de at de som kjørte rundt på slike små str. egentlig hadde kjøpt for liten sykkel. ← Hm, rart at "alle" anbefaler feil da............... Om du ser deg rundt og ser på de som sykler masse så har de "små" sykler. Det er for å ha mere kontroll over sykkelen. Det er bedre med en "for liten" sykkel enn for stor. Kan godt være at det er riktig at mange har for små sykler, men synes bare det er rart at alle sportsbutikker sier at det skal være sånn om det er feil. Skulle jo trodd at de har litt peiling?!? Jeg for min del ANER ikke!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #19 Del Skrevet 18. september 2006 Hadde en Merida før, den kosta vel ca 3000. Ikke fornøyd i det hele tatt og har nå kjøpt en ny, litt dyrere, som er mye bedre. Grei sykkel hvis man bare skal 5 minutter unna, men med min hadde jeg vanvittige problemer med bremsene, klossene ble slitt ned på no time. I tillegg var girene utrolig treige, fikk ikke til å vri på de som sitter til høyre på styret, og det bråkte noe grusomt når jeg skifta gir. Nei, ikke noe bra kjøp gitt. Aldri mer billig Merida på meg. ← Om en skal bruke sykkelen en del så anbefales det og kjøpe en som koster over 5000-6000,-..............har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 18. september 2006 #20 Del Skrevet 18. september 2006 Om en skal bruke sykkelen en del så anbefales det og kjøpe en som koster over 5000-6000,-..............har jeg hørt ← Nei det er akkurat det jeg har gjort nå. Men selv om en sykkel ikke koster allverden er det vel likevel ikke urimelig at den skal holde mer enn et par måneder med normal bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå