Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Dåp og alkohol, passer overhode ikke sammen. 

Alkoholen er til maten. Ikke seremonien.

Anonymkode: 9dcd7...44c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alkoholen er til maten. Ikke seremonien.

Ja, jeg forstod det, 

AnonymBruker
Skrevet

Alkoholfritt øl og vin er ok. 

Skal liksom foreldrene by på alkohol når de uansett ikke kan drikke det selv? Når det er småbarn og spedbarn tilstede? Alkohol og barnedåp hadde aldri vært aktuelt i min verden og jeg hadde blitt skikkelig ukomfortabel om jeg hadde kommet i dåp og oppdaget at sidemannen satt og drakk. 

Anonymkode: 3fe68...a62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal liksom foreldrene by på alkohol når de uansett ikke kan drikke det selv? Når det er småbarn og spedbarn tilstede? Alkohol og barnedåp hadde aldri vært aktuelt i min verden og jeg hadde blitt skikkelig ukomfortabel om jeg hadde kommet i dåp og oppdaget at sidemannen satt og drakk. 

Ja, sidemannen hadde sikkert jekket ølflaske med tennene, spist 3 retters med hendene og sunget RAI RAI og løpt etter ungene med fylleånde. 

Anonymkode: 57189...f40

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenk å tilby gjestene drikkealternativ man ikke selv skal drikke, såå sjokkerende du😱😱😱

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei!

Ønsker å høre deres meninger angående servering av alkohol i barnedåp. 
Meg og samboer kommer fra to helt forskjellige familier, men veldig ulikt «drikkebehov», om jeg kan kalle det det😂

Hans familie har alkohol til «alt». Alle sammenkomster og selskap drikkes det alkohol. (Ofte i større mengder).

Jeg er også vandt til å drikke, og liker å ta meg et glass i ny og ne, men jeg mener at alkohol ikke har noe i en barnedåp å gjøre. Selskapet vil være relativt tidlig også (13-14 tiden).

Men nyskjerrig på andres meninger, så hva tenker dere om å servere alkohol i dåp?

Anonymkode: f2bc0...7ab

NEI!!!!!!!!!

Anonymkode: 3a070...145

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En barnedåp bør være rusmidler. 

Jeg synes ett glass er OK, men vi må ikke glemme at dåpsbarnet er hovedattraksjonen. Rusmidler må aldri bli det sentrale.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal liksom foreldrene by på alkohol når de uansett ikke kan drikke det selv? 

Bare en av dem trenger å kjøre bil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg også inn i en familie som drakk alkohol til alt.

Så i dåpen til min datter, ble det servert vin til maten og konjakk til kaffen.

Uvant for meg, men visstnok helt vanlig for dem. Gikk fint altså, ingen ble fulle og alle oppførte seg. 

Anonymkode: 3144a...2ba

• Liker 4
Skrevet

I navnefestene til mine barn ble det servert vin og øl til maten (koldtbord) til de som ønsket det. De som drakk alkohol tok vel et glass eller to. 

• Liker 4
Skrevet

Aldri vært borti det selv, for min del hadde jeg gått for uten. Hedersgjesten er strengt tatt ikke gammel nok til å drikke alkohol.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Meg og samboer kommer fra to helt forskjellige familier, men veldig ulikt «drikkebehov», om jeg kan kalle det det😂

Hans familie har alkohol til «alt». Alle sammenkomster og selskap drikkes det alkohol. (Ofte i større mengder).

Jeg er også vandt til å drikke, og liker å ta meg et glass i ny og ne, men jeg mener at alkohol ikke har noe i en barnedåp å gjøre. Selskapet vil være relativt tidlig også (13-14 tiden).

Men nyskjerrig på andres meninger, så hva tenker dere om å servere alkohol i dåp?

Er vant til alk holdige alt til mat og i dåp

Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Nei, et sted må grensen gå, alkohol i barnedåp er ikke noe folk gjør andre enn alkoholikere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drikker kun til mat men har null problem med å sitte på forspill eller fest og være sjåfør, en må da kunne takle at andre tar seg litt voksenbrus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis maten tilsier at det er naturlig å tilby vin/øl til, så hvorfor ikke? 

Når tilsier middagen at det er naturlig? Jeg tar gjerne en øl til pizza eller en eplesider til kjøttkakene. 

Anonymkode: 9fb5a...17a

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker kun til mat men har null problem med å sitte på forspill eller fest og være sjåfør, en må da kunne takle at andre tar seg litt voksenbrus

Det er ikke det det handler om. For min del er det settingen. Jeg synes ikke småbarn og alkohol går sammen, ikke i dåp og heller ikke på for eksempel 17. mai eller julaften. Men hadde taklet alkohol og barnedåp dårligere enn de øvrige dagene jeg har nevnt. 

AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (11 minutter siden):

Aldri vært borti det selv, for min del hadde jeg gått for uten. Hedersgjesten er strengt tatt ikke gammel nok til å drikke alkohol.

Hedersgjesten er ikke gammel nok til å spise maten heller, så jeg ser ikke relevansen.

Anonymkode: 48ea9...f06

• Liker 4
Skrevet

Alkohol i dåp?

Helt uhørt i mine øyne. Har jeg aldri opplevd, og det håper jeg aldri jeg opplever heller.

• Liker 1
Skrevet

Servér kun det hovedpersonen kan drikke.... 

• Liker 1
Skrevet

Det er selskapet til et lite barn, så nei. Jeg har aldri vært i en dåp der det serveres alkohol. Det kan de voksne drikke en annen dag eller etter selskapet. Herregud.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...