AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Ifølge min pensjonskalkulator hos Nav, vil jeg få 294 000 kr i alderspensjon ved 67 år. Noen år før jeg pensjoneres vil leiligheten min være nedbetalt. Felleskostnader er ca 3000 kr pr mnd. Dere som er pensjonister: Kan man klare seg greit med pensjon på 294 000 kr? Anonymkode: d02aa...d7a
LeneXCII Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni (endret) Jeg er ikke pensjonist men for meg høres dette veldig lite ut..😱 Jeg ville i hvert fall jobbet for å sikre meg mye bedre pensjon! Endret 3. juni av LeneXCII 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ifølge min pensjonskalkulator hos Nav, vil jeg få 294 000 kr i alderspensjon ved 67 år. Noen år før jeg pensjoneres vil leiligheten min være nedbetalt. Felleskostnader er ca 3000 kr pr mnd. Dere som er pensjonister: Kan man klare seg greit med pensjon på 294 000 kr? Anonymkode: d02aa...d7a Bruk en skattekalkulator for å se hvor mye du vil få utbetalt. Anonymkode: 441b3...516 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni 294000 utbetalt over hvor lenge? Stor forskjell på om det er en engangsutbetaling+ pensjon fra staten, om det er fordelt på 5 eller 10år+ annet pensjonsutbetaling eller om det er alt du får frem til du dør? Anonymkode: 57814...c5d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Det er lite. Jeg har 350.000 i pensjon og nedbetalt leilighet, men må supplere med sparepenger til ferier, restaurantbesøk og klær. Anonymkode: c1285...cb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er lite. Jeg har 350.000 i pensjon og nedbetalt leilighet, men må supplere med sparepenger til ferier, restaurantbesøk og klær. Anonymkode: c1285...cb4 Hvor mye har du utbetalt pr måned? Anonymkode: 441b3...516
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 294000 utbetalt over hvor lenge? Stor forskjell på om det er en engangsutbetaling+ pensjon fra staten, om det er fordelt på 5 eller 10år+ annet pensjonsutbetaling eller om det er alt du får frem til du dør? Anonymkode: 57814...c5d 294000 kr brutto fra 67 år og til jeg dør. Pensjonen er sikkert lav fordi jeg ikke jobbet en del år. Har også hatt flere år med ganske lav lønn. Anonymkode: d02aa...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Er det 294000 utbetalt i året? Eller før skatt i året? Hvilket forbruk har du nå, strøm, bil, mat, reiser, klær hygieneartikler osv? Alt som ikke er huslån. Regn på det, og husk at det er mye mer tid å bruke pengene på når du ikke jobber, så hvis du er glad i å shoppe så er det lurt å være obs på det. Anonymkode: ee40d...42f
Londonjenta Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye har du utbetalt pr måned? Anonymkode: 441b3...516 24.000 kroner utbetalt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Londonjenta skrev (1 minutt siden): 24.000 kroner utbetalt. Svarte anonymt tidligere. Anonymkode: c1285...cb4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): 294000 kr brutto fra 67 år og til jeg dør. Pensjonen er sikkert lav fordi jeg ikke jobbet en del år. Har også hatt flere år med ganske lav lønn. Anonymkode: d02aa...d7a Holder i spann med nedbetalt hus Anonymkode: 47740...e97 6
Perine Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ifølge min pensjonskalkulator hos Nav, vil jeg få 294 000 kr i alderspensjon ved 67 år. Noen år før jeg pensjoneres vil leiligheten min være nedbetalt. Felleskostnader er ca 3000 kr pr mnd. Dere som er pensjonister: Kan man klare seg greit med pensjon på 294 000 kr? Anonymkode: d02aa...d7a Hva med tjenestepensjon? Det kommer i tillegg til det du får fra NAV. Jeg jobbet i staten, og min pensjon består av ca 3/4 fra NAV og ca 1/4 fra SPK. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Holder i spann med nedbetalt hus Anonymkode: 47740...e97 Nesten nedbetalt leilighet er pga arv. TS Anonymkode: d02aa...d7a
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nesten nedbetalt leilighet er pga arv. TS Anonymkode: d02aa...d7a Samme det, så lenge den er nedbetalt Anonymkode: 47740...e97 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni Jeg er ufør og får utbetalt omtrent det samme som deg når jeg er 67. Det er 21 år før jeg skal pensjoneres men huset mitt er nedbetalt om 7 år og 8mnd. Vi har nylig kjøpt bil, den er nedbetalt senest om 10 år (men sannsynligvis etter 7 da vi betaler mer inn hver mnd). Om jeg har samboer vil jeg gå ned i inntekt fra 24737 til 23223. Han er også ufør og vil få betalt 26032 alene og 25674 om vi er samboere da. Om jeg er alene eller samboer vil jeg tro at min inntekt holder fint. Må bare ta gode valg, spare inn der en kan og handle på tilbud. Jeg har noen år igjen før barna er ute av hus (8-10år ca) så da kan jeg bruke årene imellom til å spare opp mer i buffer om jeg kan (ihvertfall betale ned gjeld). Anonymkode: 57814...c5d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Det er klart man kan, forutsatt at bolig er nedbetalt og man ikke har andre store lån. Går eventuelt også an å ta på seg jobb som eksamensvakt på universitet/høgskole eller vgs/ungdomsskole, det er kjempetrivelig. Hadde klart meg veldig fint med den summen. Anonymkode: 543a0...7e0 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni Jeg har minstesats uføretrygd, utbetalt 22 500 kr i mnd. Og har boliglån og husleie på 13 000 kr, og klarer meg greit. Anonymkode: db8f5...45f
AnonymBruker Skrevet 3. juni #18 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er klart man kan, forutsatt at bolig er nedbetalt og man ikke har andre store lån. Går eventuelt også an å ta på seg jobb som eksamensvakt på universitet/høgskole eller vgs/ungdomsskole, det er kjempetrivelig. Hadde klart meg veldig fint med den summen. Anonymkode: 543a0...7e0 Nå ja. Når vedkommende er pensjonert, er det jo enda høyere priser enn nå, i tillegg til inflasjon. Anonymkode: 61343...de5
AnonymBruker Skrevet 3. juni #19 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nå ja. Når vedkommende er pensjonert, er det jo enda høyere priser enn nå, i tillegg til inflasjon. Anonymkode: 61343...de5 Det er sant - men vi vet ikke når TS går av med pensjon. Så ja det spørs hvor lenge det er til. Anonymkode: 543a0...7e0
AnonymBruker Skrevet 3. juni #20 Skrevet 3. juni Om man har veldig lite eller ikke lån, så vil det kunne holde greit med et nøkternt forbruk, men man får jo ikke et luksusliv. Kommer helt an på hva man selv ønsker å gjøre som pensjonist. Ta livet med ro der man foretrekker lokale turer og ikke så kostbare hobbyer, så holder det som regel fint. Reise masse utenlands eller dyr hobby? Da kan det bli knapt. Anonymkode: 43d6b...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå