AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #41 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Aldri betalt en rente jeg heller. Jeg har kontroll på økonomien min. Jeg bruker ikke penger jeg ikke har. Så å få ekstra penger for å være fornuftig er bare artig. Men kredittkort er ikke for alle. Har man dårlig råd så kan det bli skummelt. Anonymkode: 6b53f...287 Så lenge man har selvkontroll er ikke kredittkort noe skumlere om man har dårlig råd. Anonymkode: 6343f...678 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #42 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da er det jo fint at de av oss som betaler ved forfall tar tilbake litt penger fra disse selskapene via bonuser og cashback... Anonymkode: 6343f...678 Der er en del fordeler som har forsvunnet det siste året, antakeligvis fordi for mange har vært for flinke å betale på forfall 😛 Anonymkode: 8aeb4...e70 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #43 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Der er en del fordeler som har forsvunnet det siste året, antakeligvis fordi for mange har vært for flinke å betale på forfall 😛 Anonymkode: 8aeb4...e70 Å. Jeg har opplevd motsatt. Mye mere fordeler no enn for noen år siden. Man må bare sett seg litt inn i det. Jeg oppdaget at jeg egentlig hadde en fordel med kredittkortet at jeg hadde lounge key kunde uten at jeg var klar over det. Så no har jeg enda flere fordeler enn jeg var klar over. Og jeg får igjen en del hver gang jeg bruker kortet. så jeg bruker det isteden for vanlige kortet mitt. Anonymkode: 6b53f...287
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #44 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å. Jeg har opplevd motsatt. Mye mere fordeler no enn for noen år siden. Man må bare sett seg litt inn i det. Jeg oppdaget at jeg egentlig hadde en fordel med kredittkortet at jeg hadde lounge key kunde uten at jeg var klar over det. Så no har jeg enda flere fordeler enn jeg var klar over. Og jeg får igjen en del hver gang jeg bruker kortet. så jeg bruker det isteden for vanlige kortet mitt. Anonymkode: 6b53f...287 Hvilke fordeler er det som har kommet, som ikke har vært tidligere da? Det er flere kort som har kuttet i cashback og bonuser de senere årene. Vi snakker jo her i tråden nettopp om at man får tilbake penger hver gang man bruker kort. Slik har det vært i mange år, men altså blir det dessverre mindre og mindre slike fordeler. Anonymkode: 6343f...678 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #45 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke fordeler er det som har kommet, som ikke har vært tidligere da? Det er flere kort som har kuttet i cashback og bonuser de senere årene. Vi snakker jo her i tråden nettopp om at man får tilbake penger hver gang man bruker kort. Slik har det vært i mange år, men altså blir det dessverre mindre og mindre slike fordeler. Anonymkode: 6343f...678 Enig, det har blitt mye dårligere. Tidligere fikk man cashback på all bruk av Trumf visa og min bank har halvert cashback og opptjening på Mastercard. Vil gjerne ha tips om kort som har fått bedre vilkår. Anonymkode: 4ee7f...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #46 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 10.11): 24 000 i fjor. Og null stress å ha en viss oversikt. Anonymkode: 9d6d3...6b4 Hvordan fikk du 24 000? Anonymkode: 1a72c...518
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #47 Skrevet 4. juni 2025 Da spørs det vel hvilken kunde man er da. Jeg har aldri hatt loungekey før. Og fast track. Cashbak får jeg hver gang jeg bruker kredittkortet. Dette er noe jeg ikke hadde på det kredittkortet jeg hadde før. samme bank. Men hadde ikke satt meg inn at jeg egentlig var premium kunde. Så når jeg sa ifra så fikk jeg helt andre fordeler. Anonymkode: 6b53f...287
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #48 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da spørs det vel hvilken kunde man er da. Jeg har aldri hatt loungekey før. Og fast track. Cashbak får jeg hver gang jeg bruker kredittkortet. Dette er noe jeg ikke hadde på det kredittkortet jeg hadde før. samme bank. Men hadde ikke satt meg inn at jeg egentlig var premium kunde. Så når jeg sa ifra så fikk jeg helt andre fordeler. Anonymkode: 6b53f...287 Hvor mange prosent cashback får du? Og er dette et gratis kredittkort? Anonymkode: 6343f...678
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #49 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror dere banker og kk-selskaper kunne bygge hovedkontor i marmor om de ikke tjente gode penger på folk som ikke alltid betaler alt ved forfall? Anonymkode: 04f3e...3d9 Selvsagt tjener banker penger, både på lån, dårlige betalere av gjeld og mer til. Ingen har vel sagt noe annet? Det samme gjelder inkassoselskap, men det gjør ikke at regninger er en uting bare fordi enkelte ikke betaler dem! Anonymkode: bb56d...b55 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #50 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 10.47): Har du handlet for over 1mill da (hvis 2% bonus)? Anonymkode: f56e2...d7d Det er mange som gir andre rabatter også opp mot 30% når det er kampanjer. Og så utnytter jeg trippel trumf mye - 4%. 16% trumf på frukt og grønt på kiwi. Har 10% på en rekke butikker - interflora, lampehuset, høie, olivenlunden. 3% på diesel. Ofte 5% på reise (med mindre jeg har bonuspoeng å bruke opp). 15% på Tivoli i danmark brukte vi i vår. 3% på diesel. 5% på hoteller (med mindre genius rabattene er bedre enn hotels.com). Og veldig mye mer. Anonymkode: 9d6d3...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #51 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da spørs det vel hvilken kunde man er da. Jeg har aldri hatt loungekey før. Og fast track. Cashbak får jeg hver gang jeg bruker kredittkortet. Dette er noe jeg ikke hadde på det kredittkortet jeg hadde før. samme bank. Men hadde ikke satt meg inn at jeg egentlig var premium kunde. Så når jeg sa ifra så fikk jeg helt andre fordeler. Anonymkode: 6b53f...287 Det er nordea du har hos? 0,4% cashback har de på kortet sitt. Anonymkode: 8aeb4...e70
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #52 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror dere banker og kk-selskaper kunne bygge hovedkontor i marmor om de ikke tjente gode penger på folk som ikke alltid betaler alt ved forfall? Anonymkode: 04f3e...3d9 Jeg har sjonglert kredittkort i 15 år. Har seks stykker nå. Har aldri betalt renter da jeg alltid har betalt på forfall. Anonymkode: 9d6d3...6b4 1
Fru Uperfekt Skrevet 4. juni 2025 #53 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 9.48): Meh, det blir slike småsummer. Et ork å holde oversikt over alt det der. Anonymkode: 46911...1a4 Selv handler jeg på butikker som ikke almuen har tilgang på men vet at selv små summer kan bli store.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #54 Skrevet 4. juni 2025 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Selv handler jeg på butikker som ikke almuen har tilgang på men vet at selv små summer kan bli store. Butikker som kun tar inn lokale kunder? Eller hva menes her? Og ja, mange små summer kan bli store. Det vet de fleste tror jeg. Anonymkode: bb56d...b55
Fru Uperfekt Skrevet 4. juni 2025 #55 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Butikker som kun tar inn lokale kunder? Eller hva menes her? Og ja, mange små summer kan bli store. Det vet de fleste tror jeg. Anonymkode: bb56d...b55 Handler i grossist butikker når jeg skal ha mat, veldig praktisk i en fam hvor det går minst 10l melk (noe laktose reduserert) m.m mao ikke din gjennomsnittlige familie med 1,8barn
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #56 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 10.38): Ikano var bra med 2% på dagligvarer, men de droppet det dessverre. Så det kortet havnet i skuffen. Nå bruker jeg Morrow og får 1%, og trumfvisa for 2% i de butikkene. Morrowkortet bruker jeg ofte maks rabatt på før året er omme, siden de også gir 2% på netthandel. Da går jeg over til Norwegian-kortet i butikker som ikke har Trumf. Bare en halv prosent cashpoints, men alt er bedre enn ingenting. Anonymkode: d352b...a9f Samme her Anonymkode: 9b143...c75
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #57 Skrevet 4. juni 2025 Jeg har SAS Eurobonus som jeg bruker av og til + at jeg har det knyttet opp til PayPal for dobbel sikkerhet ved handel på nett. Ellers har jeg vanlig debitkort linket opp til Trumf og R (Rema) og er medlem i Coop. Gidder ikke ha flere kreditkort. Anonymkode: b26c7...a86
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #58 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig, det har blitt mye dårligere. Tidligere fikk man cashback på all bruk av Trumf visa og min bank har halvert cashback og opptjening på Mastercard. Vil gjerne ha tips om kort som har fått bedre vilkår. Anonymkode: 4ee7f...fa2 DNB saga gir 20000 nivåpoeng hos SAS for 200000,- i forbruk i året. Samt 20 poeng per 100 ,- brukt. Ellers bruker vi Amex platinum, drar inn en CT der årlig. SAS mastercard med FP er også greit å ha. Anonymkode: 553f7...439 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #59 Skrevet 4. juni 2025 Vi bruker Coop sitt. Hadde Trumf tidligere, men etter vi flyttet og fikk extra som nærbutikk så byttet vi. Anonymkode: f41f8...309
newman01 Skrevet 5. juni 2025 #60 Skrevet 5. juni 2025 DNB har Superweekend-rabatter hos endel butikker. Forrige gang jeg oppgraderte tv'n kjøpte jeg en TV på tilbud og fikk 20% DNB-kredittkortrabatt på toppen. Var 4000kr spart på det kjøpet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå