Gå til innhold

Lav blodprosent

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ester_*
Skrevet

Jeg har en blodprosent på bare 11, har jeg fått vite i dag. Den skal ligge på mellom 12 og 16. Skal nå ut å kjøpe tilskudd, men hva? Skal også spise jernrik mat, men det er tilskudd jeg er ute etter tips om, for det er så mange forskjellige å velge mellom! Årsaken er nok mine kraftige menser. Hvordan få opp blodprosenten igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler Floradix.

Siden blodprosenten din ikke er ekstremt lav, så vil den være tilstrekkelig.

Den er naturlig, du kan ta den hele tiden som et kosttilskudd, så den virker "forebyggende", og den smaker ikke så alt for grusomt.. :)

Ellers vil jeg anbefale deg å sjekke på apoteket, de kan jo ha noen bedre ideer. ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Skriver under på Floradix. Den smaker tålelig greit og gir ikke de mageproblemene mange får av jerntabletter.

Blodbanken i Oslo har begynt å dele ut jernkapsler til giverne nå, og de er også litt snillere mot magen, men jeg aner ikke om disse er mulig å få tak i for vanlige dødelige... du kan jo spørre på apoteket, de heter Niferex.

Siden du tydeligvis fortsatt har mensen skal det jo litt til å få i seg for mye jern, men ikke fortsett med jerntilskudd i det uendelige, det er faktisk skadelig med for store mengder.

Skrevet (endret)

Spis masse grønne grønnsaker, fiberrik mat og leverpostei. Det kan hjelpe på blodprosenten din :)

umh.. nå så jeg det ang. tilskudd.. beklager.. :sjenert:

floradix skal visstnok være super, som de andre sier... viktig å få i seg c-vitaminer som hjelper med jernopptaket.

Endret av jordbær
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte til med Duroferon for å få noen effekt. Disse er imidlertid et helv... for magen

Skrevet

Siden din ikke er spesielt lav egentlig, bare rett under normalen, så burde det ikke være nødvendig å måtte til med noen sterke greier sånn i første omgang.

(det er jo også en liten detalj om at å øke jerninntaket bare hjelper på JERNlagret, ikke nødvendigvis direkte på blodprosenten)

Prøv deg med denne floradix i en periode, og få målt blodprosenten (og jernlagrene!!) om en studn for å se om det hjelper...

Skrevet

Jeg sverger til GlobiFer, som jeg fikk på blodbanken, det er det eneste magen min tåler. Fås i flytende form på helsekostbutikker. Synes den smaker bedre enn Floradix.

Gjest Ester
Skrevet

Endte opp med Aminojern, den anbefalte de på helsekostbutikken. Inneholder 25 mg jern pr tablett. Skal ta en om dagen.

Gjest gjest1
Skrevet

Man tar det som en selvfølge at det er jernlagrene som er for lave når blodprosenten er lav. Det kan like godt være at du mangler kobber. Og blir fordelingen mellom kobber og jern enda skjevere, hvis det altså skulle være kobber du manglet, så ville blodprosenten gått ytterligere ned.

Men prøvd Floradix og sjekk igjen om en stund.

Skrevet (endret)

Et lite tips.... Selv tåler jeg ikke Duroferon spesielt godt, men Ferro-Retard fungerer helt fint på meg. Blodprosent og jernlagre kommer på plass og magen oppfører seg rimelig greit.

Har prøvd Floradix en gang men syntes det smakte så ille at jeg orket ikke fortsette med det.

Edit: trykkfeil

Endret av Cata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...