Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne er i et vondt skilsmisseoppgjør og hun ønsker ikke skilsmisse.  De har vært gift i 20+ år. Hun gjør alt for å sabotere prosessen, og ønsker ikke komme til enighet. Hun har dessverre gjort seg veldig avhengig av mannen økonomisk.

Min mann og meg har kjent paret i evigheter, og liker begge veldig godt. Hun er nå i en sorgprosess med mye sinne. Det er vondt å se hvordan hun snakker og behandler mannen sin. Jeg begynner å kjenne på avstand og avsky for hva denne stakkars mannen skal finne seg i. Når jeg tenker etter har det vært mye «hakking» i lang tid fra henne, og nokså umoden oppførsel. 

Dette fikk meg til å tenke på, om det er flere som bevisst  går inn for å ødelegge for hverandre i en slik prosess? 

Anonymkode: b7c07...3d9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i mannens sko. Ble utsatt for mye falske rykter da jeg gikk fra min sønns far. Han og søsteren gjorde en skikkelig innsats for å sverte meg der vi bodde. Heldigvis for meg hadde de kjørt samme taktikken ti år tidligere, da moren til hans eldste barn fikk nok. 

Jeg vil ikke ha mer med dem å gjøre enn absolutt nødvendig for guttungen sin del, men får stadig høre at det kommer nye historier(lever et mye mer spennende liv i deres fantasi enn i virkeligheten😆). Samtidig driver søsteren og fisker etter informasjon om livet mitt hos guttungen. Teller ned til han er myndig, og jeg ikke trenger ha noe med dem å gjøre. 

Måtte starte på bar bakke etter det forholdet, var ung og naiv, gikk rett i kvinnefellen. Men det var verdt det for å komme seg vekk!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et sinnssykt konsept å skulle straffe noen du angivelig elsker. 

Anonymkode: 55080...a97

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenerte salget av vår felles bolig (hadde ikke råd til å overta(. Jeg hadde nylig mistet jobben, så jeg orket ikke tanken på å måtte flytte midt oppi kjærlighetssorg og pengeproblemer. Hadde leieboer i noen år før vi solgte. Da var jeg mer klar for noe nytt. Han skulle uansett ikke kjøpe med en gang, og han fikk jo penger da men. Vi burde solgt etter ett år ihvertfall. Skal sies at jeg samtidig med dette måtte hjelpe eksen til å få hjelp med psyken, så mulig det hadde vært lettere om jeg ikke hadde hatt koko eks å håndtere. 

Ellers så ville han sikkert si at jeg saboterte skilsmisseprosessen, fordi jeg ikke ville søke om separasjon sammen med ham 1 mnd etter at han hadde flyttet ut, og fordi jeg fortsatt gikk med gifteringen. Han ville også søke om skilsmisse med én gang det var mulig, selv om det var midt i fellesferien, så da mente han at jeg saboterte. Jeg skrev under på at jeg hadde mottatt begge søknadene, da. Men jeg var fortsatt forelsket i ham, og det satt langt inne å skrive navnet mitt på å søke om å oppløse ekteskapet vårt. 

Anonymkode: 2e278...419

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel ikke anklages for slikt, for jeg har vært så ferdig med menn ved brudd at jeg ikke har ønsket noe kontakt. Det har nok også blitt opplevd ganske brutalt, men det var bare for å slippe mer kontakt. 

Anonymkode: 9bb87...099

AnonymBruker
Skrevet

Jeg straffet min ex partner med å ikke være personens kjæreste lengre.

Det var straff nok

Anonymkode: 4e2cb...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg straffet han ikke, jeg snakket han opp og frem og sa bare at vi var ulike. Jeg ville så veldig gjerne bort fra han. ( ikke noe vold eller noe slikt, bare 100% ferdig) 

Anonymkode: 98336...66f

Skrevet

Her går det begge veier dessverre, har sett både mannlige og kvinnelige venner oppføre seg helt tullete når bruddet blir en realitet. Klarer ikke helt å se verdien i å skulle gå ut av et forhold med flagget på halv stang.

En annen ting håper jeg endrer seg, kvinner  bli flinkere til å sikre seg økonomisk når bruddet kommer. Har flere ganger sett mannen kjøpe seg hus, bli boende i tidligere felles hus, mens kvinnen må leie en sokkel leilighet i en alder på ca 35-40, det er ikke noe særlig. Tenk smart og vært aktiv i økonomi fra tidlig av. Har du ikke begynt så begynn i dag og skaff deg oversikt, hva har dere, verdier, inntekter, oppspart osv.

Lykke til for alle som gjennomgår brudd.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg, men min tidligere svigerinne straffet min bror ved å nekte han samvær med felles barn som da var baby. De kranglet som hund og katt hele tiden, og passet overhodet ikke sammen, så skjønner godt at han ville ut av forholdet.

Anonymkode: 1ef87...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med din venninne og fortell henne hvordan du og andre oppfatter henne, og hva som kan bli konsekvensen hvis hun ikke stopper,at dere tar avstand.

Følelser som dette er vanskelig å forholde seg til, og selvsagt veldig vondt for henne. Er et ordtak som sier," ikke gjør noe mens du føler noe", hun må ha hjelp til å regulere følelsene sine, og noen ganger kan en god samtale med en nær venn være nok.

Kan også være at du får en negativ respons fra henne, da trekker du deg vekk, og lar det være opp til henne å ta kontakt. Det kan ta flere mnd.

Hun er såret, men hun er voksen og må oppføre seg deretter. "Ryktet" løper føre, og ingen mann som får nyss om hennes atferd i denne situasjonen vil gi henne en sjanse. 

Anonymkode: d064b...7e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk kun hatt ryddige og vennlige brudd (vonde, selvfølgelig), fordi man ser at man ikke fungerer som par. Har ikke ett vondt ord å si om noen, og nå har jeg vært gift i 15 år. Har også foreldre og svigerforeldre som er harmoniske i forholdet. Har heller ikke venninner som snakker vondt om ekser. 

Leswr egentlig bare om slikt her inne. Lurer egentlig å hvor mye som bare er diktet opp, eller om folk er så selvdestruktive i det virkelige liv.

Anonymkode: 5ad2c...21e

AnonymBruker
Skrevet

Han fikk ingen straff av meg,siden jeg bare gikk og han fikk alt av verdier vi hadde bygt opp sammen på nesten 30 år. Jeg hadde fått nok av å være hushjelp, den økonomisk ansvarlige og mammaen hans. Barna forlengst flyttet ut. Men straffe meg skulle han og det gjorde han til de grader også. Satte ut rykter om meg, fortalte løgner til venner og hans familie. Framstilte meg som ei heks. Satte meg opp mot mine egne søsken. Det var jo grusomt synd på ham, den fantastiske mannen han var (i hans øyne), men hva visste de som ikke hadde levd med ham. Mye som foregår bak husets 4 vegger og ikke alltid like lett for andre å forstå.Har derfor ingen kontakt med våre felles venner og hans familie lenger,  og mine søsken har jeg kuttet ut, de valgte hans side. Jeg flyttet derfor langt fra der vi bodde og fått et nytt og bedre liv. Orket ikke mer drama og unnskylde meg for at jeg stod opp for meg selv. Dette er 5 år siden og fortsatt snakker eksen dritt om meg til alle (ifølge barna). Jeg ødela jo "fasaden" hans.

Anonymkode: f4139...db5

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En venninne er i et vondt skilsmisseoppgjør og hun ønsker ikke skilsmisse.  De har vært gift i 20+ år. Hun gjør alt for å sabotere prosessen, og ønsker ikke komme til enighet. Hun har dessverre gjort seg veldig avhengig av mannen økonomisk.

Min mann og meg har kjent paret i evigheter, og liker begge veldig godt. Hun er nå i en sorgprosess med mye sinne. Det er vondt å se hvordan hun snakker og behandler mannen sin. Jeg begynner å kjenne på avstand og avsky for hva denne stakkars mannen skal finne seg i. Når jeg tenker etter har det vært mye «hakking» i lang tid fra henne, og nokså umoden oppførsel. 

Dette fikk meg til å tenke på, om det er flere som bevisst  går inn for å ødelegge for hverandre i en slik prosess? 

Nei. Jeg gikk ikke bevisst inn for noe som helst. Det var vanskelig å for meg å søke seperasjon, så det gjorde han. Han ville stadig snakke med meg, men det kunne jeg ikke av hensyn til meg selv. Det går ikke an å kommunisere med en person som bare er interessert i å overkjøre den andre. 

Anonymkode: 0e437...d40

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt behov for straff eller hevn.

Jeg har mistet følelsene og gjort det slutt. Og så har jeg gått videre.

Anonymkode: 1ed36...a78

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg opplevde at hans søster prøvde å ødelegge for meg. 

Det ble slutt mellom oss etter utroskap fra hans side. Hans søster hadde observert meg på et utested, sammen med en annen mann (en venn av meg). Jeg vet at hun ikke så noenting, fordi det skjedde ingenting mellom oss. Likevel spredde hun et rykte om at hun hadde sett at jeg var utro den kvelden. Hun visste ikke om brorens utroskap. 

Toppen av kransekaka var at det ett år senere ble slutt mellom henne og hennes samboer. Grunnen? Hun hadde vært utro. (Jeg fikk vite det av min x, da vi etterhvert klarte å bli venner etter bruddet). Ble jo litt ironisk at hun  spredde et rykte om at jeg var en så fæl og ekkel person, når det var hun som var sånn. 

Anonymkode: 327a9...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 22.20):

Helt forkastelig å drive på sånn etter min mening. Har selv hatt erfaring med slike i familien og i vennekretsen. Handler oftest om økonomi og/eller å bli avvist/ikke bli valgt.

Om man virkelig "elsker" eller "har elsket" den andre så vil man heller ødelegge for den andre fremfor å la de gå.... Henger ikke på greip i min verden. 

Om man driver på sånn her å straffer/ødelegger/trenerer/snakker stygt om den andre så handler det kun om egne følelser eller ren egoisme for egen vinnings del. Sånt må man ta totalt avstand fra og si i fra at man ikke ønsker å lytte til sånt mer. Særlig om den andre er venn av deg også, det er sårende og man føler virkelig ikke at man liker denne "stygge" personen som driver på sånn.

Håper du tørr å si i fra at du tar avstand til dette og hvorfor 💞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det verste er at vi i utgangspunktet kom sammen for en grunn, ble forelsket og håpte at det skulle være evig. Så skjer livet, partnerne går enten lei, behandler hverandre dårlig eller kanskje noen dårlige sider ved partneren kommer fram som ikke var i begynnelsen av forholdet. Så skal den som vil bryte ut bli straffet for å stå opp for seg selv ? Lite innsikt tenker jeg. Det er jo den som ødelegger forholdet som bør straffes. Jeg ble straffet av min ex da jeg brøt forholdet fordi han behandlet meg fryktelig dårlig. Og han framstod som en engel og veldig synd på 😠 

Anonymkode: f4139...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...