Gå til innhold

Mye kalorier i grønne linser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 230 g linser som er skyllet i en boks fra kolonihagen. Jeg tenkte jeg skulle bytte kjøttet og spiste linser istedet. Yeeyy proteiner. . Spiste ca 200 g. Når jeg la det inn på lifesum så var det 1000 kcal?? 😱😱 stemmer det??

Anonymkode: 72cac...43f

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Det er 97 kcal per 100 g hermetiske linser som står på den pakken jeg har på kjøkkenet. 

Anonymkode: 9f067...1b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er 230 g linser som er skyllet i en boks fra kolonihagen. Jeg tenkte jeg skulle bytte kjøttet og spiste linser istedet. Yeeyy proteiner. . Spiste ca 200 g. Når jeg la det inn på lifesum så var det 1000 kcal?? 😱😱 stemmer det??

Det står på baksiden av boksen hvor mange kalorier det er i 100 gram.

Anonymkode: 9a018...207

Skrevet

Les på pakka…

Anonymkode: c7b8e...206

Skrevet

Yeey proteiner?  Er du klar over hvor mye linser du må spise for å få i deg tilsvarende proteinmengde som kjøtt, og at linser ikke en gang er fullverdig proteinkilde? 

Anonymkode: 54406...dbf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er enorm forskjell om appen tar utgangspunkt i 200 gr tørkede linser, eller 200 gr ferdigkokte linser...

Antar appen regnet ut etter 200 gr tørkede, eller at den har en feil i appen.

Anonymkode: d9cbb...87b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Yeey proteiner?  Er du klar over hvor mye linser du må spise for å få i deg tilsvarende proteinmengde som kjøtt, og at linser ikke en gang er fullverdig proteinkilde? 

Og her kommer kjøtt-propagandaen igjen. Kan du holde det for deg selv vær så snill?

Anonymkode: fa10e...b9f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er feil, kjøtt har mye mer kalorier enn linser.

Skrevet

Appen har nok regnet på 200 g tørkede linser. Pass på at du velger riktig produkt i appen så får du rett antall kcal.

Anonymkode: 74c2a...0a5

• Liker 1
Skrevet

Og her kommer kjøtt-propagandaen igjen. Kan du holde det for deg selv vær så snill?

Det er da for pokker ikke propaganda å opplyse fakta. Jeg kan ikke noe for at linser ikke er fullverdig protein, eller at man må spise større mengder for å oppnå likt proteinnivå som kjøtt per 100 gram. Du får tåle at det opplyses om uten å anklage folk for å drive med propaganda. 

• Liker 3
Skrevet

Ja så jo bakpå pakka...bør jo seff stole på den. Men så blir man jo usikker da. Ifølge appen er 200 g grønne linser 58 g proteiner🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da for pokker ikke propaganda å opplyse fakta. Jeg kan ikke noe for at linser ikke er fullverdig protein, eller at man må spise større mengder for å oppnå likt proteinnivå som kjøtt per 100 gram. Du får tåle at det opplyses om uten å anklage folk for å drive med propaganda. 

Så de som ikke spiser kjøtt...hva spiser de for å få i seg nok?

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kombinert med ris eller ei rekkje anna karbse  rdet "fullverdig". Les litt meir om signifikans og effekt av aminosyresamansetting i måltid før du uttaler deg neste gong. 

Endret av aazy
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts spurte ikke om fakta om hvor mye protein det er i linser, slutt å spore av tråden.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja så jo bakpå pakka...bør jo seff stole på den. Men så blir man jo usikker da. Ifølge appen er 200 g grønne linser 58 g proteiner🤪

Er du seriøs nå? Du skal selvfølgelig stole på det som står på pakka.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så de som ikke spiser kjøtt...hva spiser de for å få i seg nok?

De som ikkespiser kjøtt spiser fortsatt egg, fisk, og meieri. Dette er fullverdige  proteiner. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts spurte ikke om fakta om hvor mye protein det er i linser, slutt å spore av tråden.

TS uttalte "Yeeyy proteiner" i hovedinnlegget, så ingen avsporing fra meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS uttalte "Yeeyy proteiner" i hovedinnlegget, så ingen avsporing fra meg. 

Hun var jo ikke ute etter noen svar angående proteiner. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun var jo ikke ute etter noen svar angående proteiner. 

Dette er et diskusjonsforum, hvor jeg svarte på noe av innholdet i hovedinnlegget - som dreide seg om protein.
Scroll videre hvis det er så støtende for deg med faktaopplysninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er et diskusjonsforum, hvor jeg svarte på noe av innholdet i hovedinnlegget - som dreide seg om protein.
Scroll videre hvis det er så støtende for deg med faktaopplysninger.

Du ødelegger tråden med noe som ikke er relevant i forhold til det ts lurer på. Lag deg heller en egen tråd.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...