*Heidi* Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Jeg tok opp n kalkunfilee tidlig denne uken og lot den ligge i kjøleskapet å smelte.Men nå ser det ut til å bli litt stress, så jeg får ikke brukt den,kan jeg fryse den igjen?hvis ikke, hvor lenge kan den ligge før jeg må steke den?
Pusekatt Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Hvis du har tint en frosset vare, skal du ikke fryse den ned igjen. Det du kan gjøre er jo å steke den, da holder den seg noen dager til, og så kan du servere den kald med grønnsaker og saus til?
Gjest piaf Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Enig med Pusekatt, aldri frys ned igjen opptint kjøtt, fugl eller fisk i rå tilstand. Du kan evnt steke fileten (og da ville jeg gjort det så raskt som mulig, hvis den allerede har ligget opptint i kjøleskapet noen dager) og så fryse ned igjen, ferdig oppskåret i stekesjyen. Kan så tas opp når du vil bruke den og varmes i langpanne/ildfast form med folie over ved svak varme (150 g) i ovnen.
*Heidi* Skrevet 19. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2006 Takk for svar! Det ble til at jeg hev den Helt tragisk, men jeg har vært borte hele helgen så jeg rakk ikke Men da vet jeg det til neste gang, skal ikke ta opp noe neste gang jeg ikke er helt sikker på hvem dag jeg får laget steken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå