Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som venter på å melde på 8. klassingen på konfirmasjon neste år nå? Kom i kø klokka 9.00 med over 8000 personer foran meg i kø. Har gått jevnt nedover, men nå med 987 stk foran meg er køen pauset i 15 minutter og ingenting skjer. 

Fikk snap av en bekjent hvor innloggingen feilet når det endelig var hennes tur. 

Noen som har fått meldt på og fått kursønsket sitt oppfylt? Blir vel seremoni kl. 16.00 søndag slik dette ser ut nå… 🙈😩

Anonymkode: fef53...74c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det før, så satt klar med fem ulike devices å køe på. Var heldig og fikk nummer 300-ognoe på ett av dem. Det tok en halvtime. 

Ja, systemet er helt spinnvilt. De kunne i det minste splittet opp regionvis.

Om det er noen trøst, hadde jeg kønummer på 6000-tallet for to år siden og fikk både den helgen og klokkeslettet vi ønsket, men måtte ta søndag i stedet for lørdag. 

Anonymkode: 58c0f...230

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var nr 2000 i køen. Satt 20 minutter i kø og fikk plass på kurs og dag som konfirmanten ønsket. Hadde egentlig et møte jeg skulle vært i, og følte meg passe dum når jeg måtte si at jeg ikke kunne komme i møte pga kø for påmelding.. 

Anonymkode: e9355...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har gjort det før, så satt klar med fem ulike devices å køe på. Var heldig og fikk nummer 300-ognoe på ett av dem. Det tok en halvtime. 

Ja, systemet er helt spinnvilt. De kunne i det minste splittet opp regionvis.

Om det er noen trøst, hadde jeg kønummer på 6000-tallet for to år siden og fikk både den helgen og klokkeslettet vi ønsket, men måtte ta søndag i stedet for lørdag. 

Jeg var «pliktoppfyllende» og fulgte anvisningen om å kun ha en nettleser oppe på pc, angrer på det nå. Køen er fortsatt pauset og har vært det i 35 minutter… Tar jo en hel arbeidsdag dette. Håpløst… TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var nr 2000 i køen. Satt 20 minutter i kø og fikk plass på kurs og dag som konfirmanten ønsket. Hadde egentlig et møte jeg skulle vært i, og følte meg passe dum når jeg måtte si at jeg ikke kunne komme i møte pga kø for påmelding.. 

Anonymkode: e9355...942

Hadde håpet å være ferdig til lunsj, men her sitter jeg… 😩 Mange dagsverk som går tapt i dag… TS

Skrevet

Jeg var og på køsiden klokken 8 på flere skjermer og kom først frem på mobilen, ventet vel 30 minutter når de åpnet 09 og hadde 1990 foran meg, fikk bestilt 0930. Fikk meldt han på det kurset han ville ha uten noe stress men fikk melding fra en venninne nå at køen var stoppet opp sikkert på grunn av at det er så mange på. Du må nok bare vente. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt idiotisk. Sto i kø på 3 ulike devices; ble nr 1900 på den ene, nr 3500 på den andre og 4900 på den tredje. Kom inn kl 09:45 og da var kurset vi ønsket fullbooket. Idiotisk system, og ALTFOR få plasser!! Tok meg til og med fri fra jobb i dag pga dette, tilbudet de har er ALTFOR dårlig 😡

Anonymkode: 522ce...9fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
GammelKaktus skrev (5 minutter siden):

Jeg var og på køsiden klokken 8 på flere skjermer og kom først frem på mobilen, ventet vel 30 minutter når de åpnet 09 og hadde 1990 foran meg, fikk bestilt 0930. Fikk meldt han på det kurset han ville ha uten noe stress men fikk melding fra en venninne nå at køen var stoppet opp sikkert på grunn av at det er så mange på. Du må nok bare vente. 

Ja, jeg venter og venter… Bare 860 stk foran meg nå og køen er åpen igjen… Har konfirmant i 2027 også, da skal jeg være pålogget flere steder! ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er helt idiotisk. Sto i kø på 3 ulike devices; ble nr 1900 på den ene, nr 3500 på den andre og 4900 på den tredje. Kom inn kl 09:45 og da var kurset vi ønsket fullbooket. Idiotisk system, og ALTFOR få plasser!! Tok meg til og med fri fra jobb i dag pga dette, tilbudet de har er ALTFOR dårlig 😡

Jeg og kommende konfirmant satt opp 12 ulike kurs i går i prioritert rekkefølge, må håpe det er plass på 1 av dem! 🤞🏻 TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg venter og venter… Bare 860 stk foran meg nå og køen er åpen igjen… Har konfirmant i 2027 også, da skal jeg være pålogget flere steder! ☺️

Logg inn på en annen enhet mens du venter. Køsystem er ulogisk og nye innloggede kan fort hoppe forbi alle.

Anonymkode: d7803...adc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i alle dager bor dere? Her meldte jeg på ungen en stund etter 1 juni ifjor og fikk plass. Tror jeg meldte han på i august. Og da var det mange ledige plasser. Bor i bibelbelte da, så kanskje få som velger humanistisk 😅

Anonymkode: d9b59...ad9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, selve konfirmasjonene er i stor grad drevet gjennom frivillig innsats. Av en ideell organisasjon. De er på ingen måte forpliktet til å tilby flere plasser og vi kan ikke sutre med mindre vi bidrar selv. 

Køsystemet, on the other hand... er en merkelig valgt IT-løsning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor i alle dager bor dere? Her meldte jeg på ungen en stund etter 1 juni ifjor og fikk plass. Tror jeg meldte han på i august. Og da var det mange ledige plasser. Bor i bibelbelte da, så kanskje få som velger humanistisk 😅

Oslo. Her er trykket stort, og mange av seremoniene på kjipe tidspunkter veldig tidlig eller sent på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bor i Akershus, Lillestrøm er seremonisted. Alle står jo i samme kø da. TS

AnonymBruker
Skrevet

Da var det endelig i boks, fikk andrevalget med seremoni lørdag kl. 14.00, ikke værst! Men for en prosess, 3 timer borte fra arbeidsoppgaver på jobb! 😅 TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i gåkk. Så det var ingen problemer å få det slik vi ville. Ikke satt jeg i noe kø heller. 

Anonymkode: 91a65...57c

AnonymBruker
Skrevet

I frykt for å være veldig uvitende, spør fordi jeg vil lære, men har kun hatt konfirmasjonen i kirke. Er det køsystem på dette fordi det er så ekstremt mange fler som vil konfimere seg enn det de har plass til i borgelig konfirmasjon? 

Anonymkode: f2a65...ffa

AnonymBruker
Skrevet

I frykt for å være veldig uvitende, spør fordi jeg vil lære, men har kun hatt konfirmasjonen i kirke. Er det køsystem på dette fordi det er så ekstremt mange fler som vil konfimere seg enn det de har plass til i borgelig konfirmasjon? 

De garanterer plass til alle. Men på større steder er det mange ulike kurstyper, datoer og tidspunkt. Enkelte av tidspunktene er ganske upraktiske, som konfirmasjon 9.30 om morgenen eller langt utpå ettermiddagen. For å få det man ønsker må man være tidlig ute. 

Så har de et køsystem der alle i hele landet melder seg på samtidig, noe som gir folk plass 11498 i køen og lignende. Da tar det fort arbeidsdagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er fordi de åpner for påmelding til alle kurs i hele Norge samtidig. De garanterer alle plass til kurs og seremoni. Men sjansen for å få seremoni lørdag kl. 10.00 el søndag kl.  16.00 er nok større da. Var ledig plasser da, 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neida, det er gjerne ledig for påmelding mange steder også om noen dager og uker. Men de beste tidspunktene for konfirmasjon eller undervisning, de går gjerne først. 

Vi meldte på sent i juni for et år siden, og for å få ønsket undervisnings ukedag, så ble det seremoni 15.30 på en søndag. 
Ikke optimalt, men det gikk helt fint. 

Så det handler bare om at de har valgt et system for påmelding der alle kurstider over alt slippes samtidig, og at folk vet at de populære tidene går først. 

Anonymkode: c2a50...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...