AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:35 #1 Skrevet mandag kl 08:35 Jeg ønsker å lage biffgryte, men har hatt vekslende hell så langt. Må være gluten og laktosefri. Har dere noen gode oppskrifter å dele til en begredelig kokk🙏 Anonymkode: a9fd9...275
Haldrup Skrevet onsdag kl 08:29 #2 Skrevet onsdag kl 08:29 Hva med en deilig Biff Stroganoff Denne oppskriften er kanskje for stor til deg, men forholdet mellom ingrediensene er riktig, så bare reduser etter ønske 1kg okse kjøtt, gjerne entrecote, 500g bacon, 1kg gul løk, 1kg champignon sopp, 1kg rød paprika, 100g hvitløk, 1 liter fløte(laktosefri), 1boks tomatpure (ca. 100g) 100g oksekraft pulver, 50g røkt paprika malt, 20g svart pepper malt, 20g rosmarin, maizena jevner etter behov. Kjøttet skjæres i strimler 1x4cm og småkokes i 1 liter vann i 30-40min til det begynner å bli mørt. Resten av ingrediensene tilsettes og småkoker til alt er mørt. (20-30min) Smakes til med salt og evt. sukker (er ofte mye syre i tomatpure). Jevnes med maizena til ønsket konsistens. Serveres med ris, potetmos, eller evt. spagetti... Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:38 #3 Skrevet onsdag kl 09:38 Haldrup skrev (1 time siden): Hva med en deilig Biff Stroganoff Denne oppskriften er kanskje for stor til deg, men forholdet mellom ingrediensene er riktig, så bare reduser etter ønske 1kg okse kjøtt, gjerne entrecote, 500g bacon, 1kg gul løk, 1kg champignon sopp, 1kg rød paprika, 100g hvitløk, 1 liter fløte(laktosefri), 1boks tomatpure (ca. 100g) 100g oksekraft pulver, 50g røkt paprika malt, 20g svart pepper malt, 20g rosmarin, maizena jevner etter behov. Kjøttet skjæres i strimler 1x4cm og småkokes i 1 liter vann i 30-40min til det begynner å bli mørt. Resten av ingrediensene tilsettes og småkoker til alt er mørt. (20-30min) Smakes til med salt og evt. sukker (er ofte mye syre i tomatpure). Jevnes med maizena til ønsket konsistens. Serveres med ris, potetmos, eller evt. spagetti... Lykke til Tusen takk😊Ser overkommelig ut å få til, selv for meg. Anonymkode: a9fd9...275 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå