Gå til innhold

Biffgryte oppskrift ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lage biffgryte, men har hatt vekslende hell så langt. Må være gluten og laktosefri. Har dere noen gode oppskrifter å dele til en begredelig kokk🙏

Anonymkode: a9fd9...275

Skrevet

Hva med en deilig Biff Stroganoff :D 

Denne oppskriften er kanskje for stor til deg, men forholdet mellom ingrediensene er riktig, så bare reduser etter ønske ;) 

1kg okse kjøtt, gjerne entrecote, 500g bacon, 1kg gul løk, 1kg champignon sopp, 1kg rød paprika, 100g hvitløk, 1 liter fløte(laktosefri), 1boks tomatpure (ca. 100g) 100g oksekraft pulver, 50g røkt paprika malt, 20g svart pepper malt, 20g rosmarin, maizena jevner etter behov. 

Kjøttet skjæres i strimler 1x4cm og småkokes i 1 liter vann i 30-40min til det begynner å bli mørt.

Resten av ingrediensene tilsettes og småkoker til alt er mørt. (20-30min)

Smakes til med salt og evt. sukker (er ofte mye syre i tomatpure).

Jevnes med maizena til ønsket konsistens.

Serveres med ris, potetmos, eller evt. spagetti... 

Lykke til ;) 

• Nyttig 1
Skrevet
Haldrup skrev (1 time siden):

Hva med en deilig Biff Stroganoff :D 

Denne oppskriften er kanskje for stor til deg, men forholdet mellom ingrediensene er riktig, så bare reduser etter ønske ;) 

1kg okse kjøtt, gjerne entrecote, 500g bacon, 1kg gul løk, 1kg champignon sopp, 1kg rød paprika, 100g hvitløk, 1 liter fløte(laktosefri), 1boks tomatpure (ca. 100g) 100g oksekraft pulver, 50g røkt paprika malt, 20g svart pepper malt, 20g rosmarin, maizena jevner etter behov. 

Kjøttet skjæres i strimler 1x4cm og småkokes i 1 liter vann i 30-40min til det begynner å bli mørt.

Resten av ingrediensene tilsettes og småkoker til alt er mørt. (20-30min)

Smakes til med salt og evt. sukker (er ofte mye syre i tomatpure).

Jevnes med maizena til ønsket konsistens.

Serveres med ris, potetmos, eller evt. spagetti... 

Lykke til ;) 

Tusen takk😊Ser overkommelig ut å få til, selv for meg.

Anonymkode: a9fd9...275

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...