Goosebump Skrevet 18. mars 2006 #21 Skrevet 18. mars 2006 spiser det samme som før jeg. Steker kjøtt ekstra godt
monja Skrevet 18. mars 2006 #22 Skrevet 18. mars 2006 Vi har en 18 mnd gammel gutt i hus, men vi spiser som normalt. Vi har bytta ut kjøttdeig av storfe med kjøttdeig av svin, men det kommer ikke av funn av E.coli. Og vi steker den selvsagt godt før vi spiser den. Har helt normal kjøkkenhygiene og vi føler oss trygge.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #23 Skrevet 18. mars 2006 Jeg spiser som normalt. Jeg lurer på en ting: Dere som er småbarnsforeldre: Har dere nå kuttet ut krydder og yoghurt like konsekvent som kjøttdeig, siden det kan være andre opprinnelses"steder" for bakterien enn kjøttvarer? Eller er det bare kjøtt dere er redde for? (Yoghurt spiser man jo naturell etter produksjon, mens kjøtt tross alt stekes)?
Gjest Aloha Skrevet 19. mars 2006 #24 Skrevet 19. mars 2006 Jeg spiser som før, kjøttdeig også, og bekymrer meg ikke det spor. ← Samme her. Jeg spiser akkurat som før, passer bare på å steke kjøttdeigen godt.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #26 Skrevet 20. mars 2006 Så nettopp på tekst-tv at de har funnet ut at det var spekepølse som var årsaken... Altså ikke kjøttdeig.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #27 Skrevet 20. mars 2006 Nå er det visst spekepølse, ja... jeg spiser hvertfall kjøttdeig som før uansett. Spekepølse spiser vi ikke her i huset, så da burde det nok være trygt. Jeg synes media bør bruke vett og la være å lage hysteri over alt mulig før det er grunn for det. Synes Gilde opptrer veldig profesjonelt oppi det hele. Jeg har ikke mistet tilliten til Gilde hvertfall.
Gjest Varg-Menja Skrevet 20. mars 2006 #28 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Jeg spiser mere kjøttdeig enn vanlig akkurat nå, fordi de har masse kjøttdeig til halv pris på butikken, siden de ikke får solgt det før utløpsdato, pga at folk er hysteriske. Passer meg og lommeboka mi utmerket. Endret 20. mars 2006 av Varg-Menja
Mini_me Skrevet 22. mars 2006 #29 Skrevet 22. mars 2006 vi pleier å spise en del kjøttdeig, men nå har vi kjøpt inn kjøttdeig fra kylling og svin. Kjempegodt, det spørs om vi ikke bare kommer til å fortsette med det... Så mye sunnere.... ellers går det mye i fisk og pølser. Min pølseelskende mann har oppdaget at kylling pølser er smakfulle, så nå spiser vi mye av det også..
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #30 Skrevet 22. mars 2006 Det går mye i kjøttdeig. Det har vel sjelden vært tryggere å spise det enn akkurat nå.
Gjest Binna Skrevet 23. mars 2006 #31 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer på hvordan E- coli bakterien kom seg inn i krydderet eller opp i yoghurten jeg da.. I og med at det er en TARM- bakterie!!? (jeg skjønner hvordan den kan komme seg i kjøttdeigen, altså..) Jeg spiser som vanlig jeg, men hadde nok styrt unna de produktene det advares mot om jeg hadde hatt små barn..
skrue Skrevet 23. mars 2006 #32 Skrevet 23. mars 2006 Som før (dvs alt mulig). Man burde kanskje heller spørre om man har endret vaskevanene. Jeg har observert at mange har sagt de ikke kokevasker kluter og glasshåndkleder, men holder seg til 60 grader. Et godt stykke unna 75 grader som tar knekken uønskede gjester.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #33 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer på hvordan E- coli bakterien kom seg inn i krydderet eller opp i yoghurten jeg da.. I og med at det er en TARM- bakterie!!? (jeg skjønner hvordan den kan komme seg i kjøttdeigen, altså..) ← Bakterien kommer seg lett i krydder, siden det stort sett blir produsert under primitive forhold og soltørket rett på bakken. Har sett div dokumentarer der de går med bare bein/sandaler i krydderet og vender på det med river i sola så det skal tørke.
Gjest Binna Skrevet 23. mars 2006 #34 Skrevet 23. mars 2006 Bakterien kommer seg lett i krydder, siden det stort sett blir produsert under primitive forhold og soltørket rett på bakken. Har sett div dokumentarer der de går med bare bein/sandaler i krydderet og vender på det med river i sola så det skal tørke. ← Joda, skjønte nesten det. Men så utrolig ekkelt! *grøss*
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #35 Skrevet 23. mars 2006 Joda, skjønte nesten det. Men så utrolig ekkelt! *grøss* ← leste litt feil inni parantesen din...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå