Gå til innhold

Ting som trengs til Maine Coon katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har nettopp kjøpt oss en Maine Coon pus, voksen. Jeg lurte på hva slags kattebur ( transport, men ikke bare korte turer) og toalett man kjøper til dem? De er jo gjerne litt større enn vanlig. 

Vet jeg kan spørre hos oppdretter, men tenkte høre her også. 

Anonymkode: 78852...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt på 7 kg, og kjøpte etter anbefaling et sammenleggbart bur på Europris. Det er beregnet på små hunder, men det spiller ingen rolle. Det er stort nok til at han får reist seg opp og strekt litt på seg, som absolutt er en fordel når man kjører langt. 

https://www.europris.no/p-hundebur-i-stoff-43x43x61-cm-sammenleggbart-186837?_gl=1*ve6n1q*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw9O_BBhCUARIsAHQMjS6U2nchTbBSO57jPkwTUjNktGPpe_J8b5YVF_rYzgVHcjW8mggvlBsaAot1EALw_wcB

Bare obs på at det har netting i taket, så jeg har måttet dekke det til litt fordi katten får noia av at verden flyr forbi over hodet på den. Jeg ser dette finnes i tre størrelser. 

Toalett har de også på Europris, men usikker på om disse passer til din katt (de med tak på passer min i alle fall).

Anonymkode: 2bc97...d14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en katt på 7 kg, og kjøpte etter anbefaling et sammenleggbart bur på Europris. Det er beregnet på små hunder, men det spiller ingen rolle. Det er stort nok til at han får reist seg opp og strekt litt på seg, som absolutt er en fordel når man kjører langt. 

https://www.europris.no/p-hundebur-i-stoff-43x43x61-cm-sammenleggbart-186837?_gl=1*ve6n1q*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw9O_BBhCUARIsAHQMjS6U2nchTbBSO57jPkwTUjNktGPpe_J8b5YVF_rYzgVHcjW8mggvlBsaAot1EALw_wcB

Bare obs på at det har netting i taket, så jeg har måttet dekke det til litt fordi katten får noia av at verden flyr forbi over hodet på den. Jeg ser dette finnes i tre størrelser. 

Toalett har de også på Europris, men usikker på om disse passer til din katt (de med tak på passer min i alle fall).

Anonymkode: 2bc97...d14

Takk for tips. Buret så bra ut! Skal sjekke ut Europris like ved meg. 

Doen de hadde syns jeg kanskje så litt liten ut..? Ikke at jeg har peiling.. Den var veldig billig da! 

Anonymkode: 78852...fb7

Skrevet

Jeg har denne doen til min Maine Coon mix på 8 kg. Den er uten tak, men denne er stor nok til at han kan snu seg rundt inni og koste sanden rundt. Husk at de er ikke bare store, men lange katter 😊

https://vetzoo.no/moderna-kattlada-megatray

Jeg syns han er for tung til å bære i stoffbur, så jeg har et ekstra stort i hardplast. Mitt tips er å passe på at bunnen er solid, så ikke katten synker ned fordi den er for tung til stoffet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...