AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Jeg har datet en fyr i ca 6 uker nå, vi har hatt det sykt fint sammen hele veien, men nylig fant han ut at han mister jobben da bedriften går konkurs, nå vet han ikke hva han skal fremover. Så han velger å avslutte dating med unnskyldning om at han har får mye å tenke på og ikke nok energi å gi meg fordi han har mye å finne ut av ang jobb situasjonen. Jeg sitter igjen litt sjokkert åssen det hele snudde pga det. Er det normalt av menn å gjøre!? Eller var det bare en soft rejection? Men alt gikk så bra både med ord og handlinger fra hans side, frem til denne nyheten. 🥲 Anonymkode: 557f3...e4b
bosve Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Om han bare bruker dette som en unnskyldning eller forklaring fordi han egentlig ikke var så interessert vet jo bare han. Men det kan jo være at han nå føler at han må bruke all energi på å få seg en jobb og at han tar kontakt etter at han får seg en jobb?. Eller er han redd for å både miste jobben og bli "dumpa" i samme åndedrag og sørger for å unngår å sette seg i den situasjonen?. Men å miste jobben kan jo bidra til at man mister litt energi og kanskje selvtillit, i alle fall over tid og at man trenger å være for seg selv en periode. Men dette avhenger jo veldig av personligheten og vanskelig å svare utifra informasjonen du gir. Du spør om det er unormalt, men det er nok veldig normalt at folk dater en del uker uten at det ender opp i samboerskap. For dere var jo tross alt ikke engang sammen, så det blir vanskelig å kalle dette unormalt for 6 uker er jo ikke akkurat snakk om veldig lang tid, litt avhengig av om dere var sammen hver dag eller om det er snakk om et møte i uka. 5
Baktusen Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Dette kan jo være begge deler, men jeg vil ikke anse det som usannsynlig at det var grunnen. I en start tar dating mye energi, og han er kanskje nå i en situasjon hvor han ikke har så mye ekstra fremover. Økonomisk kan dating koste litt, samtidig som han kanskje vil ønske å bruke tid og krefter på jobbsøking fremover. I tillegg er det en stor nedtur å miste arbeidet, det kan man virkelig miste piffen etter og bli ganske nedfor av. Hvis han eventuelt nå vurderer å søke jobber andre steder enn akkurat der han bor nå, så kanskje han ønsker å ikke falle for noen men være mer åpen for muligheter og flytting. Kan være mange årsaker. Stor forståelse for at det for deg kom brått på og virker ganske absurd, det er veldig leit og litt vondt nå sikker. Samtidig er det viktig å huske på at mannens liv, hverdag og tankekaos kanskje nå er helt i uorden og ikke så greit. 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Kanskje er det unnskyldning. En del forhold tar uansett slutt etter noen uker. Kanskje er det sant, og han tåler ikke å være sårbar på date samtidig som han ikke har det bra og ikke kan gjøre så mye økonomisk. Uansett er det nok greit å bare la ham satte strek. Anonymkode: 1a397...bcf
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Du skal ikke undervurdere hva en sånn situasjon gjør med psyken til en mann. Det er totalt ødeleggende for selvbilde, fremtidstro, humør (depresjon) mm. Til sammenligning, jeg har jobb, men tjener litt mindre nå enn i fjor, så jeg sparer litt på krona nå, er økonomisk med mat osv så jeg har mer penger til aktiviteter og ferie. Jeg er singel nå, men orker ikke å date nå før jeg føler jeg kan senke skuldrene igjen. Fyren har min medfølelse. 💔 Anonymkode: 234a4...18a 4 5
Majer Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Menn opplever visst større stress enn ved dødsfall i nær familie når de mister jobben. Har noe med maskulinitet og identitet å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Jeg har vært arbeidsledig og det var et helvete, så det kan være helt sant at han kun avslutter på grunn av det. Jeg datet ikke på tre år da jeg var arbeidsledig, og det tok meg enda lenger tid å komme tilbake til meg selv igjen. Jeg er dame da, så hvis det er enda verre for menn skjønner jeg han godt. Anonymkode: b91d9...d2c 1 4
Nemigirl Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du skal ikke undervurdere hva en sånn situasjon gjør med psyken til en mann. Det er totalt ødeleggende for selvbilde, fremtidstro, humør (depresjon) mm. Til sammenligning, jeg har jobb, men tjener litt mindre nå enn i fjor, så jeg sparer litt på krona nå, er økonomisk med mat osv så jeg har mer penger til aktiviteter og ferie. Jeg er singel nå, men orker ikke å date nå før jeg føler jeg kan senke skuldrene igjen. Fyren har min medfølelse. 💔 Anonymkode: 234a4...18a Forståelig at du som singel velger å la være å date med de begrunnelser du oppgir (selv om det for meg og definitivt alle andre damer jeg kjenner ikke hadde hatt noe å si at du tjener mindre i fjor enn nå om vi hadde likt personligheten din 😉 ), men jeg finner det ikke helt forståelig at noen dumper et prosjekt de er dypt involvert i, og ville satset stort på, "bare" på grunn av at man mister jobben. Sorry TS, men jeg tenker denne mannen ikke er nok interessert til å ville fortsette uansett, og da var vel dette det beste argumentet han hadde i ermet. Om han er oppriktig interessert er det jo nå du får muligheten til å være tilstede og støtte han videre på jaktmarkedet i.f.t. drømmejobben. Drømmedama er vel et eget prosjekt som han med fordel kunne huket av dersom han følte han hadde landet trygt og godt i så måte. Endret 1. juni av Nemigirl 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Nemigirl skrev (1 minutt siden): Forståelig at du som singel velger å la være å date med de begrunnelser du oppgir (selv om det for meg og definitivt alle andre damer jeg kjenner ikke hadde hatt noe å si at du tjener mindre i fjor enn nå om vi hadde likt personligheten din 😉 ), men jeg finner det ikke helt forståelig at noen dumper et prosjekt de er dypt involvert i og ville satset stort på "bare" på grunn av at man mister jobben. Sorry TS, men jeg tenker denne mannen ikke er nok interessert til å ville fortsette uansett, og da var vel dette beste argumentet han hadde i ermet. Om han er oppriktig interessert er det jo nå du får muligheten til å være tilstede og støtte han videre på jaktmarkedet i.f.t. drømmejobben. Drømmedama er vel et eget prosjekt som han med fordel kunne huket av dersom han følte han hedde landet trygt og godt i så måte. Som sagt, det rammer psyken ganske hardt. Anonymkode: 234a4...18a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, det rammer psyken ganske hardt. Anonymkode: 234a4...18a Og , som sagt, så er det fullt forståelig. Likevel ser jeg de som skriver her inne oppgir at de ikke var i stand til å date på den tiden da de gikk uten jobb. Tenker likevel at det er forskjell på det og det å avslutte en datingprosess der man har møtt en helt fantastisk bra partner. Om man er i stand til å snakke om at det jobbmessige er det rart at man i samme stuns bare avslutter hele forholdet om motparten ønsker å fortsette. Det er dessuten snakk om at daten til TS "bare" går ned i lønn og ikke mister jobben. Jeg tenker mannen ikke er nok interessert. Det er nok tøft for TS å høre. Vil likevel si meg enig i at det å miste jobben eller rammes av langvarig sykdom som resulterer i redusert arbeidskapasitet er veldig tøft og jeg har full forståelse for at det kan ramme psyken hardt. Har selv vært der så det vet jeg nok om, men ser det likevel litt annerledes enn TS sin situasjon nå. Anonymkode: 1b0a7...c86 1 2
Nemigirl Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og , som sagt, så er det fullt forståelig. Likevel ser jeg de som skriver her inne oppgir at de ikke var i stand til å date på den tiden da de gikk uten jobb. Tenker likevel at det er forskjell på det og det å avslutte en datingprosess der man har møtt en helt fantastisk bra partner. Om man er i stand til å snakke om at det jobbmessige er det rart at man i samme stuns bare avslutter hele forholdet om motparten ønsker å fortsette. Det er dessuten snakk om at daten til TS "bare" går ned i lønn og ikke mister jobben. Jeg tenker mannen ikke er nok interessert. Det er nok tøft for TS å høre. Vil likevel si meg enig i at det å miste jobben eller rammes av langvarig sykdom som resulterer i redusert arbeidskapasitet er veldig tøft og jeg har full forståelse for at det kan ramme psyken hardt. Har selv vært der så det vet jeg nok om, men ser det likevel litt annerledes enn TS sin situasjon nå. Anonymkode: 1b0a7...c86 Denne skulle ikke være anonym 😉 Og jeg beklager at jeg skrev at han kun går ned i lønn. Det gjaldt en annen. Daten til TS mister jobben p.g.a konkurs. Likevel tenker jeg TS bør støtte det hun kan og om daten likevel velger å gå er det trolig mere enn det med jobben som gjør at han velger å avslutte. Endret 1. juni av Nemigirl 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni Jeg ville sannsynligvis avsluttet dating på 6. uke om jeg mistet jobben. Det er for kort tid til å få affeksjon eller tilknyttet til noen som eventuell partner videre, og det krever mye i den fasen. Hadde dere datet i 5-6 måneder, så ville det nok stilt seg annerledes. Det kan være enorm påkjenning å miste jobben. Jobb er en slags lifeline, muligens den eneste økonomiske tryggheten i livet hans. Nå er den borte. Det gir helt mening at han trenger tid og ro til å finne ut av dette, og bruker all energi på det. Noen er sikkert slik at de vil se dating som et godt avbrekk fra å tenke på dette, men sånn ville ikke jeg vært. Jeg sier ikke at dette er grunnen/eneste grunnen, men jeg anser det ikke som utenkelig. Anonymkode: e4577...3c7 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni Vel vi hadde ikke ligget sammen enda heller. Og han sa han har likt å møte meg og vil fortsette å møtes men at han ikke har særlig energi å gi enda pga jobb situasjon osv at han har mye å finne ut av. Jeg sa at det var helt iorden. Begynte bare lure på om det var dårlig unnskyldning eller om det kan være riktig at han egentlig var interessert, men stoppet det før det gikk lengre pga han ikke føler det passer med dating foreløpig. Men jeg tenker tiden får vise, hvis han får livet mer på stell og kommer tilbake eller ikke. Anonymkode: 557f3...e4b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel vi hadde ikke ligget sammen enda heller. Og han sa han har likt å møte meg og vil fortsette å møtes men at han ikke har særlig energi å gi enda pga jobb situasjon osv at han har mye å finne ut av. Jeg sa at det var helt iorden. Begynte bare lure på om det var dårlig unnskyldning eller om det kan være riktig at han egentlig var interessert, men stoppet det før det gikk lengre pga han ikke føler det passer med dating foreløpig. Men jeg tenker tiden får vise, hvis han får livet mer på stell og kommer tilbake eller ikke. Anonymkode: 557f3...e4b Det kommer du aldri til å få svar på så det er ikke noe vits å bruke tid på å kverne på det. Anonymkode: 06b1b...420 1
norw Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni Syltynn unnskyldning, virker ikke interessert nok, eller så er det noe mentalt som skurrer
AnonymBruker Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni Jeg synes at å spekulere i at han bruker arbeidssituasjonen som et påskudd, er unødvendig mistenksomt, da det ikke bygger på noen realiteter slik TS legger dette fram. Greit. Det kan godt hende at det stemmer. Kan godt hende at han avslutter fordi katten til naboen falt ned fra treet. Det kan være plausibelt, men ikke sannsynlig og ikke noe vi har hold for å si. I utgangspunktet er det en fordel å høre på hva folk sier og se på hva de gjør. Ikke lage masse eget tankespinn basert på absolutt ingenting. Jeg ville foreslå for TS å be om en prat. Vise maksimalt empati og forklare at hun forstår at han får det vanskelig nå og spørre om det gir ham tanker om egen verdi osv i datingen. Hun kan foreslå at de ikke avslutter men at han får tid og rom til å lande i situasjonen og se framover og at i mellomtiden kan hun være en støttespiller for ham. Det er lettere å takle kriser når man ikke er alene. Hvis hun er villige til å være der for ham i det monn han har kapasitet , så er hun virkelig en "keeper".... Anonymkode: 234a4...18a 1
Druid Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det normalt av menn å gjøre!? Å miste jobben på grunn av konkurs, er ikke en "normal situasjon" , de færreste opplever det i løpet av et liv. Men det er en enorm belastning, som påvirker alle aspekter av livet, og dermed er det ikke unaturlig at hvis man kun er i dating fasen av en relasjon, velger å gi seg selv så store mentale handlingsrom som mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Jeg får vel bare tro på det han sier og la han være i fred. Så får jeg heller se om han tar opp kontakten igjen når ting har roet seg i livet hans, samtidig får jeg gå videre med mitt. Takk for alle svar Anonymkode: 557f3...e4b
Macro Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Jobb er en stor og viktig del av livet. Forstår godt at han har annet å tenke på nå.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Kjip situasjon, og jeg ville nok valgt å tro på at det er grunnen. Men det spiller egentlig liten roll på hva som har grunnen, han har sagt at han ikke ønsker å ta det videre, da er det jo det man må forholde seg til, egentlig uavhengig av grunn. Anonymkode: 8bd19...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå