AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Har aldri smakt disse, bare hørt om dem. Pinsa pizzabunn, virker som at de selges av flere. Hvordan er konsistensen på disse? Sprø og hard? Jeg orker ikke å kjøpe mel (brukes så sjeldent at jeg må kaste nesten en 1kg mel), så må ty til ferdig bunn. Men hvilken er best? Jeg er på utgikk etter en som er myk, ikke hard eller hard og seig. Jeg har bare forsøkt ferdigbunn på rull fra coop til pizzaboller et par ganger og det er helt OK. Til pizza er det totalt ubrukelig. På utgikk etter noe som er mer luftig og myk. Helst tykk, men så lenge den ikke er hard så driter jeg i om den er tynn. Ser rema og eldorado har slik pinsa bunn i følge google, hvilken av de er best? Eller er det noen andre som er bedre, enten slik hel ferdig som pinsa eller halvferdig på rull? Anonymkode: d0c81...b7d
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Hard og seig. Men altså, hvor sjelden spiser du pizza? Mel vil holde i ninst et par år oppbevart riktig, og god pizzabunn er ekstremt enkelt å slenge sammen. Anonymkode: 528a1...426 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Hadde det for første gang i dag. Kjøpte på Rema. Hadde pizzasaus, ost, spekeskinke og noen dæsjer med krydderost. Veldig godt. De var sprø og mektige. Anonymkode: 98528...716 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hard og seig. Men altså, hvor sjelden spiser du pizza? Mel vil holde i ninst et par år oppbevart riktig, og god pizzabunn er ekstremt enkelt å slenge sammen. Anonymkode: 528a1...426 Sist jeg lagde pizza var i 2009. Sist jeg brukte mel var til vafler et par år før pandemien. Så svært sjeldent jeg lager noe med mel i det hele tatt. Pizzasnurrer laget jeg sist uken før jeg flyttet til ny leilighet, det var for 4 år siden. Og da bodde jeg i flytteesker og alt av fancy utstyr, inkludert boller var pakket ned så jeg tydde til ferdig bunn på rull. Jeg kan å lage pizzabunn. Hadde de solgt mel i mye, mye, mye mindre pakninger så hadde jeg laget bunnen selv. Og nei, jeg velger ikke frossen pizza fremfor skikkelig pizza, jeg liker ikke frossen pizza. ---- Blir alle ferdig bunner hard og seig? Anonymkode: d0c81...b7d
visp Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Jeg har prøvd en gang og syns det var helt greit, men litt hardt og seigt. Kommer ikke til å kjøpe det igjen. Og de ferdige pizzabunnene på rull er veldig seige og kjipe. Om jeg kun lager til meg selv, så bruker jeg pitabrød som jeg skjærer i to. Da kan man putte på hva man vil og jeg syns det er godt (og jeg er lat). Men enten kan du lage opp en del og fryse ned, så de er klare til bruk, eller så kan du bestille pizza på døra
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Jeg har spist Eldorado sin. Synes den er god. Du må ikke forvente at den er en pizzabunn. Den er noe annet. Jeg liker at den er seig, og liker smaken. Har Idun pizzasaus, ost og pepperoni på. Anonymkode: 0e66a...089 2
Kinder Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Jeg bruker å kjøpe bread of the world sin, den er kjempegod. 1
Kvist Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Pizzadeig kan både holde seg ganske lenge (i hvertfall 10 dager, uten problemer) i kjøleskap og den kan fryses. Hvis du lager en enkel deig til kaldheving og når du kommer til posjonering/siste heving deler du den så du kan steke en den dagen, putte en i kjøleskapet til uka etter og fryse noen. Da kan du både få god pizza og slippe å kaste så mye. Og en sånn frossen deig kan like gjerne bli snurrer/horn/rundstykker etc en annen gang. Det blir jo ikke SÅ fryktelig mange pizzaer av under en kg mel heller.
enkefru Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Jeg elsker det! 🤩 Det har ciabatta-konsistens, bare mye tynnere (selvsagt). Har det stadig vekk. Har prøvd både Eldorado og Rema sin, de er gode. Coop sin, ikke like god. Det er jo liksom den «originale bunnen» fra Roma-området. 2
Dolce Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni Pinsa er ikke pizzabunn. Du lunker den litt i stekeovn, og legger på en god skinke eller noe annet godt. (Som en mellomting mellom brødskive og pizza).
NoaideBiehtar Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Jeg synes det er veldig godt, mye bedre enn vanlige ferdig-bunner, med noen unntak. Liker ellers surdeigsbunner hvis du finner det. En del butikker selger også ferdig pizzadeig i frys eller kjøl, for eksempel Kanelsnurren, Sirkus Renaa, noen olivenoljebutikker, enkelte bakerier... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Jeg og ungene elsker den , bruker bare det vi nå , den fra rema liker jeg best . Anonymkode: 5cc10...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni Pinsa og pizza er ikke det samme, og hard og seig? Min blir sprø. Jeg følger bruksanvisningen (dvs ikke noe «lunk» i ovnen, den skal stekes på høy temperatur i relativt kort tid). Favoritt-topping er hvit saus, sjampinjong, vårløk og skinke med ost på toppen. Raskt og veldig godt. Anonymkode: 0d4a0...ae0
Snublefot62 Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Vi har veldig stor suksess med REMA 1000 sin Pinsa til bruk som pizzadeig. Bruker stort sett bare den nå 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 22.31): Har aldri smakt disse, bare hørt om dem. Pinsa pizzabunn, virker som at de selges av flere. Hvordan er konsistensen på disse? Sprø og hard? Jeg orker ikke å kjøpe mel (brukes så sjeldent at jeg må kaste nesten en 1kg mel), så må ty til ferdig bunn. Men hvilken er best? Jeg er på utgikk etter en som er myk, ikke hard eller hard og seig. Jeg har bare forsøkt ferdigbunn på rull fra coop til pizzaboller et par ganger og det er helt OK. Til pizza er det totalt ubrukelig. På utgikk etter noe som er mer luftig og myk. Helst tykk, men så lenge den ikke er hard så driter jeg i om den er tynn. Ser rema og eldorado har slik pinsa bunn i følge google, hvilken av de er best? Eller er det noen andre som er bedre, enten slik hel ferdig som pinsa eller halvferdig på rull? Anonymkode: d0c81...b7d vi har aldri mel i huset pga to cøliakere i familien, så vi har vært gjennom det som finnes av ferdige pizzabunner til familiemedlemmer som tåler mel, og pinsabunnene er hands down de aller beste på markedet. De er litt seige og litt sprø på en gang, men det beste med dem er at de er ikke ultraprosesserte. Tror de inneholder to eller tre ingredienser. Et helt fantastisk ferdigprodukt, og mye bedre enn de bunnene som er på rull. Vi bruker mest Rema sin, men Eldorados er like god. Anonymkode: 3d85f...411
AnonymBruker Skrevet 3. juni #18 Skrevet 3. juni Dolce skrev (13 timer siden): Pinsa er ikke pizzabunn. Du lunker den litt i stekeovn, og legger på en god skinke eller noe annet godt. (Som en mellomting mellom brødskive og pizza). Nei, men den kan helt fint brukes som pizzabunn. Ingen grunn til å lage strenge regler her. Hvis du var romer, ville du vel bare penslet den med olje og litt salt, uten å dille den til med skinke 😉 Anonymkode: 3d85f...411 2 1
blåbærpai Skrevet 3. juni #19 Skrevet 3. juni Bruker Eldorado sin når vi vil ha noe kjapt og enkelt. Synes det er veldig god
AnonymBruker Skrevet 3. juni #20 Skrevet 3. juni Kinder skrev (På 1.6.2025 den 23.04): Jeg bruker å kjøpe bread of the world sin, den er kjempegod. Det var et godt tips. Jeg topper hvitløksbrødet deres med litt pizzalignende fyll av og til og det er syndig smakfullt. Skal kikke etter pinsa av samme merke. Av og til er det greit med noe slikt. Anonymkode: d4054...3ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå