Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Fikk melding fra Chess om at jeg vil motta et nytt simkort. Hvorfor må jeg bytte simkort?
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 Chess flytter alle kundene over fra Telenor nett til Netcom nett. Derfor må du bytte simkort.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 Takk for svar! Vet du om det får noen konsekvenser for meg annet enn dekning?
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #4 Skrevet 16. mars 2006 Jeg vet ikke. Chess har holdt informasjon i denne saken skjult for kundene, så man kan bare gjette hva slags konsekvenser det vil ha. De har mistet mange kunder (meg inkludert) til Tele2 den siste tiden.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 De har mistet mange kunder (meg inkludert) til Tele2 den siste tiden. ← Hm, det er dette jeg også lurer på. Synes det var ganske frekt å bare sende en melding om at jeg MÅ bytte.. Uten noen som helst forklaring.. Skal lete etter et annet abonnement jeg!!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 Her er et de billigste jeg har klart å finne.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 Jeg fikk nytt SIM kort fra Chess for ca 1 mnd siden. Tenkte å gi de en sjanse siden jeg har lest at Netcom har blitt bedra de siste årene. Men jeg har blitt fryktelig skuffet over dårlig dekning og bytter snart til Tele 2!
Trampe Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Jeg er også skuffet over den dårlige dekningen, og har bytta.
Grooo Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Kortet til min venninne sluttet og virke for tre dager siden, og hun har ennå ikke mottat nytt. Trenger jeg nevne at hun er SINT og skal bytte operatør fort?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Gikk over til Tele2 Champion. Jeg er strålende fornøyd så langt.
Knurr Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 Gjelder dette alle? Jeg har ikke fått noen SMS, mail, brev, melding på Chess nettkonto eller noe som helst?
Grooo Skrevet 17. mars 2006 #12 Skrevet 17. mars 2006 Min venninne fikk ingen info. Plutselig funket ikke kortet, og så sjekket hun litt på nett og fant info om andre som hadde opplevd det samme...
Malama Skrevet 17. mars 2006 #13 Skrevet 17. mars 2006 Jeg fikk et brev om at jeg ville få nytt kort, og informasjon om hvorfor og hva det betydde. Så fikk jeg et nytt kort med en hel liten folder v informasjon om hva det betydde. Så fikk jeg en sms om tidspunkt jeg skulle bytte kort. (Så glemte jeg det, og var følgelig uten dekning i noen timer...) Så fikk jeg en sms fra dem om at jeg snart ville få en "tjenestemelding" som jeg måtte lagre, det skulle være mms-oppsett og sånn. Så kom den melinga, jeg lagra den, og vips... Jeg har bytta, og alt er helt som det var før, bortsett fra at jeg hadde noen telefonnummer lagra i kortet, har jeg funnet ut. Ikke noe stort problem. Null problem i det hele tatt. Min samboer fikk brevet om at han skulle få nytt kort tidligere i uka, og simkortet kom i går. Min mor gjennomførte byttet en ukes tid før meg, og min bror enda tidligere. Ingen har hatt noe problem med dette.
Grooo Skrevet 17. mars 2006 #14 Skrevet 17. mars 2006 Mye kan nok tyde på at min venninne ikke har fått meldt flytting til Chess (i tide), så det blir spennende å se hvordan dette løser seg for henne *ler*
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #15 Skrevet 18. mars 2006 Gjelder dette alle? Jeg har ikke fått noen SMS, mail, brev, melding på Chess nettkonto eller noe som helst? ← Det kommer nok. De skal flytte alle over til Netcom innen september i år.
sushigirl Skrevet 18. mars 2006 #16 Skrevet 18. mars 2006 Jeg fikk brev for et par dager siden om bytting av SIM-kort, men skrev mail til kundeservice om at jeg ikke er interessert i NetCom-dekning. Får beholde Telenor, men er veldig spent på hvor lenge det varer. Det påstås jo at Telenor ikke kan nekte Chess å ha kunder med Telenor-dekning, men... Er veldig spent på hva som vil skje videre. Er veldig fornøyd med Chess ellers, og vil helst ikke bytte leverandør.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2006 #17 Skrevet 18. mars 2006 Jeg fikk også brev fra Chess for et par dager siden om at jeg snart ville få nytt simkort, og en liten forklaring rundt det. Fikk sms igår om at nytt simkort var sendt og at jeg skal bytte på torsdag. Satser på at det nye simkortet har dukket opp til da. Eneste dummer at mobilen min ikke er helt frisk for tiden, så alle mine nummer er lagret på simkortet. Så nå må jeg vel skrive av alle numrene og legge dem inn igjen på nytt - noe som er grusomt kjedelig. Men - det kan jo være greit å ha alle numrene lagret et annet sted enn mobilen også, så sånn sett er det greit nok. Jeg er veldig fornøyd med Chess. Har ikke funnet noe som er billigere. Og for min del bryr jeg meg fint lite om det er Telenor eller Netcom sitt nett. Sambo har netcom og han har aldri klaget på dårlig dekning hvertfall, så ser ikke at jeg skal få noe problemer med det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå