Anononyma Skrevet 1. juni #41 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Avsporing, men hvor ofte trenger du å printe noe som ikke er i jobbsammenheng? Jeg kjenner ingen som har printer hjemme lenger, det begynner å bli temmelig mange år siden. Selv svigerfaren min, som aldri kvitter seg med noe, har kvittet seg med printeren sin. Anonymkode: f6e02...408 Noen ganger i barnehagesammenheng f.eks. De sender ut skjemaer som de ønsker fylt ut om når barnet skal ha ferie etc. Sier ikke akkurat printer er en daglig greie, men var det jeg kom på fordi det ikke er så lenge siden jeg måtte låne naboens printer for et slikt skjema. Låner og låner bort andre ting også som hageredskaper og utstyr til barna
AnonymBruker Skrevet 1. juni #42 Skrevet 1. juni Låner aldri noe av naboene. Jeg vil bo i fred og det vil sikkert de også. Anonymkode: 212a7...80a 1
Daria Skrevet 1. juni #43 Skrevet 1. juni Jeg har 7-dager-i-uka-Bunnpris i samme hus, så det er like raskt og enkelt å stikke ut og kjøpe. Men jeg har naboer jeg kan be om hjelp til andre ting om nødvendig. 1
Linneah2013 Skrevet 1. juni #44 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg gjør det ikke. Men naboen er stadig over for å låne egg, 2dl mel, sukker osv. vi bor 10min gåavstand fra matbutikk og 2min kjøreavstand matbutikk, som er åpen kl 6-24 (Rema 1000). Jeg synes det er litt irriterende. Anonymkode: 36db0...233 Hvis dette hadde skjedd ofte, noe som kan være veldig irriterende, hadde jeg begynt å si "er dessverre tom, men butikken er åpen"
AnonymBruker Skrevet 1. juni #45 Skrevet 1. juni Nei. Jeg endrer heller menyen. Anonymkode: 5a148...a4c 1
Sola de Skrevet 1. juni #46 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det ikke. Men naboen er stadig over for å låne egg, 2dl mel, sukker osv. vi bor 10min gåavstand fra matbutikk og 2min kjøreavstand matbutikk, som er åpen kl 6-24 (Rema 1000). Jeg synes det er litt irriterende. Anonymkode: 36db0...233 Samme gjorde en nabo der jeg bodde før. Vi hadde butikken like ved, så veldig irriterende. Begynte å si nei jeg hadde ikke etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #47 Skrevet 1. juni Nei. For en underlig ting å gjøre. Har du lyst til å lage kake og ikke egg så søker du opp erstatninger for egg og erstatter. Eller så søker du opp en oppskrift uten egg, og lager den. Eller så lar du være å lage kake. Alle fremragende alternativer. Har heller aldri opplevd naboer som skulle «låne» matvarer. Om det skjedde hadde jeg nok sørget for å «gå tom» for ingredienser med en viss effektivitet. Jeg tror uansett folk som «skal låne» egentlig er ute etter noe annet, som feks en rask prat med naboen. Og jeg misliker folk som later som om de skal en ting når de egentlig er ute etter noe annet. Det er upålitelig. Anonymkode: b40b9...7fe
AnonymBruker Skrevet 1. juni #48 Skrevet 1. juni Nei, men har lånt strips (sånn plaster for å lukke sår) en søndag, og pc-lader en kveld jeg hadde lagt min igjen på jobb 😅 bilen står parkert rett utenfor inngangsdøra og hadde jeg trengt noe utenfor åpningstid fra matbutikken (7-23 hverdag, 8-23 lørdag og 9-21 søndag) hadde jeg ikke følt det var passende å ringe på hos naboen 😅 Husker det hendte vi gjorde det som barn. Leverte alltid tilbake minst den lånte mengden (f.eks trengte vi 5dl melk og naboen ikke hadde en hel kartong å avse fikk vi 5dl og ga en full kartong tilbake etter neste handletur) men da var det ofte kortere åpningstid og lenger til bil og butikk Anonymkode: c0ed1...d19 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #49 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det ikke. Men naboen er stadig over for å låne egg, 2dl mel, sukker osv. vi bor 10min gåavstand fra matbutikk og 2min kjøreavstand matbutikk, som er åpen kl 6-24 (Rema 1000). Jeg synes det er litt irriterende. Anonymkode: 36db0...233 Men mye mer sosialt. Vi har mista noe der,når butikken er åpen hele døgnet! Syns jeg. Anonymkode: 50961...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #50 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. For en underlig ting å gjøre. Har du lyst til å lage kake og ikke egg så søker du opp erstatninger for egg og erstatter. Eller så søker du opp en oppskrift uten egg, og lager den. Eller så lar du være å lage kake. Alle fremragende alternativer. Har heller aldri opplevd naboer som skulle «låne» matvarer. Om det skjedde hadde jeg nok sørget for å «gå tom» for ingredienser med en viss effektivitet. Jeg tror uansett folk som «skal låne» egentlig er ute etter noe annet, som feks en rask prat med naboen. Og jeg misliker folk som later som om de skal en ting når de egentlig er ute etter noe annet. Det er upålitelig. Anonymkode: b40b9...7fe Det var ikke underlig før,da var det vanlig. Og hva så om man får en prat på kjøpet,det er i mitt hode kun en positiv ting. Hvorfor så redd for å prate med folk? Anonymkode: 50961...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #51 Skrevet 1. juni Kan ikke huske at det var mye låning av egg, sukker og diverse da jeg vokste opp på landet. Det var kortere åpningstid på butikken, men folk tilpasset seg vel som de alltid gjør. Anonymkode: 5e0d0...fb8
AnonymBruker Skrevet 1. juni #52 Skrevet 1. juni Jeg gjør det aldri. Men hadde en nabo som gjorde det ofte. Og til og med så spesielle ting som crème fresh! Helt tilfeldigvis så hadde jeg det faktisk 😅 Anonymkode: 8d6fd...fee
AnonymBruker Skrevet 1. juni #54 Skrevet 1. juni Ja. Ene naboen er en nær veninne og den andre er broren min så begge kan jeg låne ting av når jeg ønsker og de av meg. Ingen av oss teller sukkerkorn eller egg. Anonymkode: 90891...d21
AnonymBruker Skrevet 1. juni #55 Skrevet 1. juni Bor i generasjonsbolig, så ja det har hendt jeg har lånt noe fra min mor. Og vice versa. Men helt utenkelig å gå på låning til de andre naboene til tross for at mange av de har bodd der siden barndommen min. Da kjører jeg heller 3-4 minutter til nærmeste butikk. Anonymkode: 0c6f0...470
AnonymBruker Skrevet 1. juni #56 Skrevet 1. juni Ja, jeg kan finne på å ringe naboen før jeg eventuelt drar på butikken. Det er bare et par minutter å kjøre, men som kronisk syk kan det ta mye unødvendige krefter om naboen har det jeg trenger. Slipper jeg butikken kan jeg bruke energien på baking/matlaging og slippe å være helt utkjørt etterpå. Jeg har også lånt kanel av en huseier en gang, jeg var skråsikker på at jeg hadde en pose i reserve, men det viste seg at den posen også var brukt opp. Så da gikk jeg og spurte huseieren om litt kanel og han og ungene fikk nystekte skillingsboller som takk. Anonymkode: abe74...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #57 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går du noen gang til naboen og låner hvis du mangler noe matvarer som du oppdager når du skal bake eller lage mat? I stedet for å reise til butikken altså Anonymkode: 50961...1ac Det hender. Ene naboen er min mor og den andre naboen er min bror med familie. Vi låner av hverandre av og til. Det er 5-6 km til butikken, så drar ikke dit bare for et par egg eller noe småtteri. Anonymkode: 44fbc...310
AnonymBruker Skrevet 1. juni #58 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vi låner av hverandre titt og ofte. Jeg er alenemor og naboen har liten baby. Så det er ikke alltid så lett å komme seg til butikken. Men det går begge veier og jeg synes det er koselig å ha et godt forhold til naboene som gjør dette mulig Anonymkode: 1c40c...c1b Ræva på å planlegge du da. Anonymkode: 961f3...f79
AnonymBruker Skrevet 1. juni #59 Skrevet 1. juni Tror jeg har gjort det en eller to ganger. Butikken er noen kilometer unna, og da har det vært litt krise. To nærmeste naboene, derimot, låner titt og ofte, og jeg får aldri igjen. Greit nok når det dreier seg om 2 dl mel, ett egg, e.l, jeg er ikke kjip, men en halv kilo sukker synes jeg det er frekt å ikke levere tilbake. Anonymkode: 4fd41...c40
Grüner Skrevet 1. juni #60 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Går du noen gang til naboen og låner hvis du mangler noe matvarer som du oppdager når du skal bake eller lage mat? I stedet for å reise til butikken altså Anonymkode: 50961...1ac Nå er jo butikkene åpne til langt på kveld og det finnes jo søndagsåpne småbutikker flere steder også, så det er det slutt på. Men da jeg var barn, var det ganske vanlig å låne en kopp av ditt og datt iblant hos naboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå