AnonymBruker Skrevet 1. juni #21 Skrevet 1. juni Nei, har faktisk aldri ramlet meg inn, selv om vi bor i leilighetskompleks med masse naboer. Det var også vanlig da jeg vokste opp på 80-tallet. Men vi har butikk ett minutt unna med bil og fem minutter unna om vi går, så er lett å skaffe det vi evt mangler. Anonymkode: 3ab7a...70c 2
Mandagsunge Skrevet 1. juni #22 Skrevet 1. juni Har tre stykk nær familie i gangavstand. Skjer at eg låner av dei viss butikken er stengt.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #23 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men har opplevt at en nabo kom og lånte egg.. og så sukker.. og så bakepulver.. Litt merkelig å ikke sjekke hva man har før man begynner å bake, men.. Har også opplevd at ei nabo kom og spurte om å låne noen telys. Anonymkode: 4ce6f...1ee Du burde prøve å gå bort å be om å få låne noen penger av dem. Hvis de spør til hva, sier du egg, sukker, bakepulver og telys. 😁 Anonymkode: 04615...219 3
-venter- Skrevet 1. juni #24 Skrevet 1. juni Jeg låner ofte av naboen, og hun av meg. Vi har begge travle ettermiddager og det hjelper veldig å slippe å ta den butikkturen for å lage ferdig middagen på det travleste. Tar fort 15 minutter for det ene egget da selv om det er kort å kjøre til butikken. Vi «betaler» ikke tilbake noen få egg, melk eller sukker, men det går begge veier og jeg deler ofte bakverk i stede. 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #25 Skrevet 1. juni Vi både låner og gir med naboene her. Men vi er flere naboer med små barn i rekkehus ved siden av hverandre, så da hender det en gang i blant at vi låner eks bakepapir, ett egg, eller andre småting. Er da rause med å dele kaker, bakst osv og har jevnlig søndagsfrokost med hele gjengen. Syntes det funker som ei kule, og ja - selvfølgelig lurt å sjekke på forhånd, men i ammetåka er det fort gjort og glemme bakeark før man står der med ferdig pizzadeig 🙈 Anonymkode: 72d76...297 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #27 Skrevet 1. juni Gjorde det i 'gamle dager'. Da var det begrenset åpningstid i butikken der vi bodde (stengte kl 16 på hverdager og 13 på lørdager). Men nå er det maaaange år siden. Har dessuten lager nå. Anonymkode: a50e5...2d5
Rotemor Skrevet 1. juni #28 Skrevet 1. juni Ja, i teorien. I praksis har det vel skjedd to ganger på 40 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #29 Skrevet 1. juni Nei. Men jeg hadde ikke reagert hvis naboen kom for å låne noe Anonymkode: a840d...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #30 Skrevet 1. juni Nei. Går heller til butikken 5 min gåtur unna Anonymkode: 8e523...26d
AnonymBruker Skrevet 1. juni #32 Skrevet 1. juni Nei gjør ikke det, bor 3 min gåavstand fra kiwi som er åpent til 23. Men jeg husker det var helt vanlig på 80 tallet når jeg vokste opp, rett som det var dukket nabokona opp med en kopp i hånda for å låne, mel, sukker, eller mora mi gikk avsted med en kopp i hånda for å låne. Dette var den tida butikken stengte mye tidligere, pluss at vi bodde relativt langt unna butikken. Hadde ikke reagert om en nabo hadde banket på å spurt om noe nå heller,men faren for at jeg ikke har matvaren er nok større 😅. Anonymkode: 1c79b...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #34 Skrevet 1. juni Anononyma skrev (42 minutter siden): Nei, bor i Oslo og har åpne butikker rett utenfor døren. MEN har fantastiske naboer som vi gjerne låner andre ting av, f.eks hvis vår printer er tom for blekk kan jeg printe hos naboen etc Avsporing, men hvor ofte trenger du å printe noe som ikke er i jobbsammenheng? Jeg kjenner ingen som har printer hjemme lenger, det begynner å bli temmelig mange år siden. Selv svigerfaren min, som aldri kvitter seg med noe, har kvittet seg med printeren sin. Anonymkode: f6e02...408 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #35 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Avsporing, men hvor ofte trenger du å printe noe som ikke er i jobbsammenheng? Jeg kjenner ingen som har printer hjemme lenger, det begynner å bli temmelig mange år siden. Selv svigerfaren min, som aldri kvitter seg med noe, har kvittet seg med printeren sin. Anonymkode: f6e02...408 Jeg trenger det ofte, greit å printe ut strikkeoppskrift f.eks. for å kunne markere omganger etc. Anonymkode: 5e0d0...fb8
AnonymBruker Skrevet 1. juni #36 Skrevet 1. juni Nei, men jeg tusler ofte bort til naboen og kjøper egg fra den lille flokken deres med høner. Anonymkode: df66b...5e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #37 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trenger det ofte, greit å printe ut strikkeoppskrift f.eks. for å kunne markere omganger etc. Anonymkode: 5e0d0...fb8 Printer også alltid ut reisedokumenter, sist til New Zealand. Opplysningene om visa som skulle ligget på mobilen var der ikke, selv om vi hadde lagt de inn. Nå fikk vi vite i ettertid at det var pga av at landet forandret priser eller noe på visa. Så ting skjer, og da er det greit å ha det på papir. Anonymkode: 5e0d0...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #38 Skrevet 1. juni Ikke hjemme. Bor i Oslo, har døgnåpen kiosk, søndagsåpen butikk og Wolt/Foodora. Dessuten har jeg ikke lyst å kjenne naboene. Vi har et sommerhus hvor jeg kan finne på å gjøre det, men der er naboene også slektninger. Anonymkode: 0206f...cb7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #39 Skrevet 1. juni Nei, jeg drar på butikken om jeg mangler noe. Er den stengt så er den ingen krise å vente. Anonymkode: b8903...4d0
AnonymBruker Skrevet 1. juni #40 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Avsporing, men hvor ofte trenger du å printe noe som ikke er i jobbsammenheng? Jeg kjenner ingen som har printer hjemme lenger, det begynner å bli temmelig mange år siden. Selv svigerfaren min, som aldri kvitter seg med noe, har kvittet seg med printeren sin. Anonymkode: f6e02...408 Printer ukentlig ukeplanen til ungen. Anonymkode: a50e5...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå