Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har 550 000 kr stående på en AKS i Nordea. Dette er overskudd fra tidligere fondsparing, så tar jeg det ut må jeg skatte av hele beløpet. Hva bør jeg gjøre med disse pengene? Akkurat nå står de på 0% rente AKS, og det jeg hadde skutt inn tok jeg ut så dette er rent overskudd. Jeg er villig til litt risiko, men jeg vil foretrekke stabilitet da perioden fremover blir litt usikker. Vi pusser opp hus og tror vi har gode nok budsjetter utenom disse pengene, men det er jo en del usikkerheter knyttet til det. Hva kan jeg gjøre med disse pengene for å unngå 0% rente i månedsvis? 😊

Anonymkode: ad70f...6a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe du kan gjøre med de på en AKS som innebærer ingen eller lav risiko, annet enn å la de stå.

Men ettersom du må skatte hardt om du tar de ut, kan du vel tåle risikoen av et globalt indeksfond?

Anonymkode: 48d97...566

AnonymBruker
Skrevet

ASK-leverandøren min tilbyr likviditetsfond som laveste risiko med foreslått tidshorisont på >1-2 år.

Anonymkode: e4849...ce6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

ASK-leverandøren min tilbyr likviditetsfond som laveste risiko med foreslått tidshorisont på >1-2 år.

Jeg trodde ikke man kunne ha likviditetsfond på ASK - hvem er dette?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde ikke man kunne ha likviditetsfond på ASK - hvem er dette?

My bad. Jeg kan trykke meg inn og velge dem fra ask kontoen min, men de må kjøpes utenfor ASK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...