Anne-Mari Skrevet 31. mai 2025 #1 Skrevet 31. mai 2025 Grunnet økonomi må vi flytter fra nåværende bosted. Siden det da ikke vil være noe billigere å flytte til andre steder i kommunen, velger vi å flytte til et mer billig sted. Vi har en felles sønn, så å bo på noe mindre en det vi har nå er uaktuelt. Men etter at vi bestemte oss for å flytte begynner NAV å lure på om jeg bør få innvilger ufør. Jeg får tak i en privat psykolog som forstår meg. Mange tråder som hadde vært viklet løste seg. Men da hadde samboeren sagt opp jobben, barnehageplasser var søkt og sagt opp. De første flyttelasset var kjørt. Nå vurderer vi at jeg blir boende på papiret, hos noen vi kjenner i kommunen vi bor i nå inntil NAV saken er avgjort. I praksis bor jeg sammn med samboen og vårt felles barn. Med pendler for å få behandling. Spørsmålet er da hvordan skal vi løse det med vårt felles barn?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #2 Skrevet 1. juni 2025 Om du flytter eller ei skal ikke påvirke om du får innvilget ufør. Du er jo ikke mer eller mindre arbeidsfør om du bytter adresse. Anonymkode: bd262...6fb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #3 Skrevet 1. juni 2025 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Anonymkode: 19524...51e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #4 Skrevet 1. juni 2025 Forstår ikke hva du spør om. Mener du at du vil forbli kunstig bosatt i nåværende kommune fordi du ikke vil bytte NAV-kontor? Og hva er det du lurer på med barnet? Anonymkode: af590...0fe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #5 Skrevet 1. juni 2025 Jeg hadde ventet! Prosessen med ufør er så vanskelig og kronglete, så jeg hadde «blitt» i kommunen til saken var ferdig. Anonymkode: 389fe...ed0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå