AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Du som har gått mye ned i vekt, hva spiser du til lunsj? Anonymkode: 0f9ae...fb6
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Mye og mye, har gått ned 10 kilo. Spiser to kokte egg og to Rugsprø med hummus og agurk. Spiser ikke frokost Anonymkode: 7a433...e4a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Jeg spiser ca 600 kcal og av alt mulig til lunsj. Anonymkode: 11087...266
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni En kopp suppe og et par knekkebrød. Anonymkode: cde53...c24
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Har ikke gått ned men alltid vært slank da jeg er påpasselig med matinntaket. Lunsj er gjerne noe av dette; knekkebrød med enten avocado og egg eller gulost og paprika, yoghurt med mindre sukker og granola (bare bra eller hjemmelaget, den nye fra Synøve er også god!), acai eller smoothie bowl med banan, granola og peanøttsmør, couscous eller quinoa-salat med agurk/mynte/grønnkål og kanskje halloumi og granateple. Spiser som regel ikke frokost. Anonymkode: 72615...313
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Er det ikke mer interessant å lære seg hva de som holder lav vekt over tid spiser? For alle kan jo gå ned om de spiser litt suppe eller en salat uten dressing til dessert hver dag. Men det vanskelige er å holde lav vekt. Anonymkode: 0225d...ce9 4
Mei88 Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Hva folk spiser kommer ofte an på hva de driver med. Er de på jobb og trenger godt med bensin på jobb feks? Spis det du liker, menge som gjør at du føler du får nok bensin til å gjøre det du skal.
test1e Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Vi har kantine på jobben med salatbar. Salat som jeg topper med litt kjøttpålegg som deles opp i biter. Topper dette med enn 2 - 3 pakker pepper(For å gjøre en kjedelig salat litt interessant) Har de varmretter som kjøtt eller kylling tar jeg dette med sidesalat og litt rømmedressing. Jeg er på lavkarbo så derfor ikke noe brød
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Jeg faster, så lunch er dagens første måltid. Spiser da for eksempel kyllingsalat med bønner/linser, proteinbrød med kjøttpålegg, omelett med grønnkål/spinat, proteintoast med avokado, kjøleskapsgrøt med cottage cheese, minipizza eller calzone med cottage cheese-fyll. Spiser grønnsaker og frukt i tillegg. Anonymkode: 659bc...e23
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Jeg mealprepper. på søndag lager jeg en stor porsjon suppe av grønnsaker bakt i ovnen, gulrot, søtpotet, løk, hvitløk, tomat, paprika og chili. Som jeg stavmikser og koker opp med lett kokosmelk, kikerter, krydder og vann. Har en del stående i kjøleskapet til de påfølgende dagene og fryser ned porsjonsvis til slutten av uka. Hver morgen varmer jeg en porsjon på komfyren før jeg har den på mat-termos. Har også med et kokt egg. Den lunsjen gir ca 250 kalorier. Anonymkode: b79d3...728
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du som har gått mye ned i vekt, hva spiser du til lunsj? Anonymkode: 0f9ae...fb6 Ér over 40...må ha hormonbehandling da....da raser en ned i vekt Anonymkode: e09e6...e39
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Hver uke lager jeg en stor porsjon salat som jeg lett kan legge til ulike proteiner ved siden av. Isbergsalat og lignende metter lite og har nær ingen næring, så jeg bruker alltid grønnkål og spinat i stedet. Jeg river grønnkålen i biter, masserer den med saft fra én sitron, det bryter ned fibrene noe, slik at det er lettere å spise rått. Masserer også inn en avokado og mye nutritional yeast (pulver - merkes ikke direkte, men gir dypere smak og gir mye næring!), så har jeg alt mulig oppi salaten. Paprika, tomater, agurk, granateple, hardkokt egg osv osv osv. Hva enn man ønsker. Av protein velger jeg enten kylling, godt krydret og stekt med god stekeskorpe, som jeg kutter i biter oppi salaten. Tunfisk er lettvint, billig og har mye protein i forhold til kalori, og det går veldig godt oppi salaten. Jeg bruker ikke dressing på salaten fordi jeg ikke synes det er verdt kaloriene, men det må enhver vurdere selv. Avokadoen legger seg som et lag over alt nør den er godt massert inn, og med sitronen og krydder trenger jeg ikke dressing synes jeg. Ellers bruker jeg linser og bønner til mye, det metter mye. Og anbefaler gresskar (de lyse avlange, butternut på engelsk) som alternativ til potet etc. Mindre kalorier. Smaker veldig godt ovnsbakt, selv med minimalt med olje. Jeg legger ikke opp til karbohydrater i måltidene mine, fokuserer på protein, fettkilde og masse grønnsaker. Snacker på gulrot, søtpaprika og agurk. Lager chips av grønnkål. Kan også anbefale chiapuddinger, det er lett å lage en større porsjon slik at du har i 3-4 dager. Jeg lager min med chiafrø, flytende biola, litt gresk yoghurt, vaniljeproteinpulver (uten dette anbefaler jeg vaniljeyoghurt, for du vil gjerne ha vaniljesmaken med!). Av og til har jeg litt havregryn også oppi, hvis jeg vet jeg skal løpe langtur f.eks, da trenger jeg gjerne den ekstra energien. Må ofte ha litt vann i for chiafrøene for riktig konsistens. Tar ooptil 30min før de har trukket til seg fuktigheten, så kan du sette inn i kjøleskapet. Så topper jeg hver krukke med frosne blåbær eller bringebær (jeg matcher det til den smaken jeg har på biolaen). Av og til tar jeg litt kokosflak og hakkede nøtter som topping - og eventuelt litt opphakket kokesjokolade, særlig hvis jeg har bringebærsmaken. Helt nydelig! Og veldig lavt i kalori. Husk bare at det er mye fiber i det jeg har snakket om her, og øker man fiber, opplever man mye (illeluktende..) luft i magen den første uka. Så blir magen godt vant til det. Viktig å drikke mye vann, så går det raskere over! Anonymkode: 14beb...476
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver uke lager jeg en stor porsjon salat som jeg lett kan legge til ulike proteiner ved siden av. Isbergsalat og lignende metter lite og har nær ingen næring, så jeg bruker alltid grønnkål og spinat i stedet. Jeg river grønnkålen i biter, masserer den med saft fra én sitron, det bryter ned fibrene noe, slik at det er lettere å spise rått. Masserer også inn en avokado og mye nutritional yeast (pulver - merkes ikke direkte, men gir dypere smak og gir mye næring!), så har jeg alt mulig oppi salaten. Paprika, tomater, agurk, granateple, hardkokt egg osv osv osv. Hva enn man ønsker. Av protein velger jeg enten kylling, godt krydret og stekt med god stekeskorpe, som jeg kutter i biter oppi salaten. Tunfisk er lettvint, billig og har mye protein i forhold til kalori, og det går veldig godt oppi salaten. Jeg bruker ikke dressing på salaten fordi jeg ikke synes det er verdt kaloriene, men det må enhver vurdere selv. Avokadoen legger seg som et lag over alt nør den er godt massert inn, og med sitronen og krydder trenger jeg ikke dressing synes jeg. Ellers bruker jeg linser og bønner til mye, det metter mye. Og anbefaler gresskar (de lyse avlange, butternut på engelsk) som alternativ til potet etc. Mindre kalorier. Smaker veldig godt ovnsbakt, selv med minimalt med olje. Jeg legger ikke opp til karbohydrater i måltidene mine, fokuserer på protein, fettkilde og masse grønnsaker. Snacker på gulrot, søtpaprika og agurk. Lager chips av grønnkål. Kan også anbefale chiapuddinger, det er lett å lage en større porsjon slik at du har i 3-4 dager. Jeg lager min med chiafrø, flytende biola, litt gresk yoghurt, vaniljeproteinpulver (uten dette anbefaler jeg vaniljeyoghurt, for du vil gjerne ha vaniljesmaken med!). Av og til har jeg litt havregryn også oppi, hvis jeg vet jeg skal løpe langtur f.eks, da trenger jeg gjerne den ekstra energien. Må ofte ha litt vann i for chiafrøene for riktig konsistens. Tar ooptil 30min før de har trukket til seg fuktigheten, så kan du sette inn i kjøleskapet. Så topper jeg hver krukke med frosne blåbær eller bringebær (jeg matcher det til den smaken jeg har på biolaen). Av og til tar jeg litt kokosflak og hakkede nøtter som topping - og eventuelt litt opphakket kokesjokolade, særlig hvis jeg har bringebærsmaken. Helt nydelig! Og veldig lavt i kalori. Husk bare at det er mye fiber i det jeg har snakket om her, og øker man fiber, opplever man mye (illeluktende..) luft i magen den første uka. Så blir magen godt vant til det. Viktig å drikke mye vann, så går det raskere over! Anonymkode: 14beb...476 Er ikke mye næring i næringsgjær. Stort sett bare b-vit. Anonymkode: 3fa85...ce4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni 2 husman knekkebrød med norvegia eller kremgod. Topper med passe paprika. Spiser ikke frokost. Gått ned 30 kilo og holdt det. Hender jeg kjøper meg salat fra salat bar, eller har med middagsrester om jeg jobbet kveldsvakt. Anonymkode: 149b3...fc3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ikke mye næring i næringsgjær. Stort sett bare b-vit. Anonymkode: 3fa85...ce4 Hva snakker du om? Det er ulike B-vitaminer i det, ja, men det er også viktige antioksidanter som glutathione og selenomethionine, og er et fullstendig protein med alle 9 aminosyrene, sink, fiber. Anonymkode: 14beb...476 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva snakker du om? Det er ulike B-vitaminer i det, ja, men det er også viktige antioksidanter som glutathione og selenomethionine, og er et fullstendig protein med alle 9 aminosyrene, sink, fiber. Anonymkode: 14beb...476 Er så lite av andre ting at det ikke har betydning Anonymkode: 3fa85...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni Lunsj: to knekkebrød med brunost. En time FØR lunsj: EN neve mandler, ditto valnøttkjerner+ en halv gulrot. Middag kl 16.00. som dagens siste måltid. Anonymkode: 0ff52...5d4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har ikke gått ned men alltid vært slank Anonymkode: 72615...313 Da gjelder vel ikke spørsmålet deg da... AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det ikke mer interessant å lære seg hva de som holder lav vekt over tid spiser? Anonymkode: 0225d...ce9 Nei, for folk som har vært tyngre legger lettere på seg enn en som aldri har vært tung. Anonymkode: 4ea2d...3db
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei, for folk som har vært tyngre legger lettere på seg enn en som aldri har vært tung. Anonymkode: 4ea2d...3db Men er det ikke da enda mer relevant å lære "hva spiser dere som holder dere slanke". I stedet for "hva spiser dere som holder på med vektnedgang?". Anonymkode: 0225d...ce9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå