Gå til innhold

Tips til team building eller sosiale aktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kollegaene mine skal på en konferanse. Jeg har ansvar for å planlegge en eller flere sosiale aktiviteter som jeg og kollegaene mine kan gjøre etter at den faglige delen er over. Jeg tenker at mange er slitne etter en hel dag med kurs. Jeg har lyst til å få til noe gøy. Er det noen som har forslag til aktiviteter som ikke krever så mye planlegging og ikke koster så mye? Det virker som at bowling er utelukket siden alle må betale selv, og noen tenker at det kan virke ekskluderende. 

Anonymkode: 5709f...84f

Skrevet

Skal dere overnatte der? Hvis ikke hadde jeg ikke funnet på noe

Anonymkode: f9157...d12

Skrevet

Tenker det kommer mye ann på hvor dere skal?

Er det i byen, høyfjellshotell, langt utpå landet vekk fra folk?

Anonymkode: ef5da...3b5

Skrevet

Escape room 

Anonymkode: a7934...274

Skrevet

Etter en hel dag med kurs ville jeg ikke blitt med på sosiale aktiviteter/teambuilding. Etter lang dag med kurs er det enten dusj, mat, gå en tur og slappe av på hotellrommet eller rett hjem til familien min 

Anonymkode: fd586...e5e

• Liker 2
Skrevet

Hadde faktisk ikke brukt tiden min på sosiale aktiviteter som koster med kollegaene mine etter en konferanse. Da får arbeidsgiver stå for den delen. Jeg kunne gjerne vært med ut å spise hvis det er slik det er overnatting, men ville tatt tidlig kveld eller funnet på ett eller annet jeg ønsket å gjøre. Ville ikke vært konstant med kollegaene. Er det en dagskonferanse uten overnatting ville jeg trolig bare dratt hjem. Man blir ofte trøtt etter konferanser og har ofte eget å gjøre.

Anonymkode: a3ea4...087

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor mange er dere?

Anonymkode: 860df...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 16.08):

Jeg har lyst til å få til noe gøy. Er det noen som har forslag til aktiviteter som ikke krever så mye planlegging og ikke koster så mye? Det virker som at bowling er utelukket siden alle må betale selv, og noen tenker at det kan virke ekskluderende. 

Hvilket budsjett har du? De fleste vil neppe betale noe særlig for arrangerte aktiviteter etter kurs. Selv blir det typisk noen timer hvile på hotellrommet etterfulgt av en bytur/bar/drikke - ikke-organisert samvær.

Anonymkode: 65826...80b

Skrevet

Restaurant og drikking. Trur det blir vanskelig å få med folk på noe annet.

Anonymkode: bf42b...145

Skrevet

Etter en hel dag med kurs er det eneste jeg gidder etterpå sammen med kollegaer en middag og noe drikke. På jobbens regning.

Kan kanskje betale for noen enheter selv i baren etter middagen hvis lysten på noe sosialt er tilstede.

Anonymkode: 31382...cdc

Skrevet

Mange hater teambuilding, og spesielt om man må "gi mye av seg selv". Slik som karaoke, fysiske aktive konkurranser, fjelltur osv. 

Jeg ville booket bord på en restaurant i ok prisklasse. Gjerne kort tid etter konferanse slik de som vil kan gå hjem tidlig kveld. De som ønsker kan bli igjen og gå på en pub. Må du ha aktivitet holder det med en quiz med lag. Du kan evt ha en avstemning på når dere skal spise dersom en del heller foretrekker å hvile litt også ta turen på restaurant. 

Alternativt bestille pizza der hvor konferansen er på slutten av dagen. De som ønsker å ta et glass etterpå kan det, de som raskt vil hjem kan gjøre det.

Anonymkode: c99f9...865

• Liker 2
Skrevet

Teambuilding i form av aktiviteter, neitakk! Lader best med  tid for meg selv, mat, hvile, litt frisk luft og fysisk aktivitet samt god tid i dusjen og på badet. Etter dette kan jeg godt bli med på ett eller annet som innebærer å le og litt promille.  

Anonymkode: 360dc...b24

Skrevet

Forslag: humoristisk Kahoot! Med video, øl og snacks for de som kjenner trangen, 

Skrevet

Video skulle være humor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...