jukkapalme Skrevet 1. juni 2025 #41 Skrevet 1. juni 2025 Nei. For hverdagslig. Ville heller brukt en dressbukse med en pen bluse til om du ikke vil bruke bunaden. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #42 Skrevet 1. juni 2025 Dette er fullstendig passende å ikle seg i en konfirmasjon, så fremt konfirmasjonen foregår i familiens nedarvede campingvogn og samtlige gjester har dobbeltnavn av typen Gunn-Laila. Hvis ikke er svaret nei. Anonymkode: 971e6...f6a 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #43 Skrevet 1. juni 2025 Jeg går mot strømmen og sier at jeg hverken hadde reagert eller brydd meg om gjestene våre kom sånn. 😊 Om man er sminket, pen på håret, har pene sko og kanskje smykker til, så synes jeg det kan være pyntet nok. Det kommer litt an på hva slags type man er. 😊 Anonymkode: 58c23...84c 2 1
tånegla Skrevet 1. juni 2025 #44 Skrevet 1. juni 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du ikke dressbuke da? Jeans synes jeg ikke har noe i en konfrontasjon å gjøre. Vi bruker bunad. Så da må man ta noen som er i den duren tenker jeg. Altså fin klær. Så hvis du ikke vil i en kjole. Så kan du ta buke. Men jeans er ikke rett Anonymkode: 9763d...b8b Tenker du at bunaden gjør konfrontasjonen lettere?😛 Jeg har sett mye rart i konfirmasjonsfølger, alt fra skitne jeans og tømmerskjorte i fleece, til minikjoler som er så korte at man ikke trenger å overlate noe til fantasien. Jeg tenker at om man ikke har noe annet så gjør man det beste utav det. Men du har bunad sier du, da bør du bruke den. Alternativt en lett sommerkjole om du syntes det blir for varmt.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #45 Skrevet 1. juni 2025 Takk for alle som var svart 😊 Været ble ikke som antatt, så jeg det ble bunad på meg😊 Hilsen TS😊 Anonymkode: 3773f...92c 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #46 Skrevet 1. juni 2025 Jeans går man bare ikke med i en konfirmasjon. Hjelper ikke om den er hvit eller hvor mye du enn pynter deg oventil. Anonymkode: a16b5...e53 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #47 Skrevet 1. juni 2025 GlitrendeSjokolade skrev (4 timer siden): Bilde nr 1, 4 og 6 var fint til å brukes i selskap, konfirmasjoner osv. Jakka på bilde nr 5 også. Vi er i 2025. Det er ikke sånn nå at jenter og kvinner må gå i kjole og bunad for å være pyntet. Gå med det du vil, med mindre de som har konfirmasjonen har sagt i fra til alle, i innbydelsen, at alle jenter og kvinner må ha kjole eller bunad, og alle gutter og menn må ha dress eller bunad. Nei, ingen av antrekkene på bildene var fine nok til å brukes i et høytidelig selskap. Ja vi er i 2025, men det er fortsatt vanlig å pynte seg. Jenter og kvinner må på ingen måte gå i kjole eller bunad for å være pyntet, men det er fortsatt et ganske langt gap mellom jobb-antrekkene som er lagt ut i denne tråden og en bunad. Har man ikke en fin kjole eller bunad kan en kvinne gå i en fin jumpsuit, drakt eller dress når hun skal i selskap. Man kan ikke alltid gå med det man vil, i enkelte anledninger er det faktisk forventet at man pynter seg. Anonymkode: da9a8...90d 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #48 Skrevet 1. juni 2025 Dette er hverdagsklær for min del, så ingen ting jeg ville brukt i konfirmasjon. Anonymkode: f97f8...c32 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #49 Skrevet 1. juni 2025 Jeans er hverdagsklær, ikke pyntet. Her ville man blitt sendt hjem for å skifte. Anonymkode: a781e...36f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2025 #51 Skrevet 1. juni 2025 Hva med noe ala prinsesse Isabellas konfirmasjonsantrekk? Anonymkode: f8e59...c47
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2025 #53 Skrevet 2. juni 2025 Nei. Det er hverdagsklær. Anonymkode: 6db60...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2025 #54 Skrevet 2. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 15.47): Takk til alle som som svarer 😊 Er det andre kombinasjoner jeg kan ha med hvite jeans bukser? Anonymkode: 3773f...92c Nei. Det er jeansen som problemet med antrekkene. Du kan ikke ha jeans i konfirmasjon. Anonymkode: 6db60...0b2 4 1
Melus Skrevet 2. juni 2025 #55 Skrevet 2. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 15.52): Nei, man møter ikke opp i jeans til en konfirmasjon. Anonymkode: 556c9...755 Jeg er enig og jeg er ikke spesielt pyntet av meg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #56 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.51): Nei, ingen av antrekkene på bildene var fine nok til å brukes i et høytidelig selskap. Ja vi er i 2025, men det er fortsatt vanlig å pynte seg. Jenter og kvinner må på ingen måte gå i kjole eller bunad for å være pyntet, men det er fortsatt et ganske langt gap mellom jobb-antrekkene som er lagt ut i denne tråden og en bunad. Har man ikke en fin kjole eller bunad kan en kvinne gå i en fin jumpsuit, drakt eller dress når hun skal i selskap. Man kan ikke alltid gå med det man vil, i enkelte anledninger er det faktisk forventet at man pynter seg. Anonymkode: da9a8...90d hva med folk som har ulike fot lidelser og får store smerter ved å gå med typiske pensko. Hva skal de gjøre da ? Anonymkode: 3e425...b31
AnonymBruker Skrevet 25. april #57 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): hva med folk som har ulike fot lidelser og får store smerter ved å gå med typiske pensko. Hva skal de gjøre da ? Anonymkode: 3e425...b31 Jeg har aldri forstått poenget med å dra opp igjen gamle tråder. Denne er et år gammel. Men innlegget du siterer handler om klær. Ikke spesefikt sko. Det er selvsagt innlysende at hvis noen har et fot problem som gjør at de må ha spesielle sko så trumfer det dress code. Selv bunads politiet forstår at helse kommer før etikette. Men la oss si at foten kun kan gå med hoka sko. Da er det stor forskjell på å dukke opp i flerfarget neon versjonen eller de som er hvite. Det er fullstendig mulig å ta gjennomtenkte valg også ved ulike helseutfordringer. Nå var klærne på bilde i starten av tråden hvite jeans. Det finnes ingen fysiske helseutfordring, som jeg kjenner til, hvor jeans er det eneste en person kan ha på seg i selskap. Anonymkode: 7f390...a06
Thyra Skrevet 25. april #58 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 16.02): I min familie bruker damene bunad (noen skifter etter middagen, til selskapskjole/pen kjole), mannfolk bruker dress eller bunad. Jeans har ingenting i en konfirmasjon å gjøre. Anonymkode: 23335...8dc Så en dame som kommer inn i deres familie må bare skaffe seg en bunad asap om hun ikke har fra før?
Thyra Skrevet 25. april #59 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.02): Jeg går mot strømmen og sier at jeg hverken hadde reagert eller brydd meg om gjestene våre kom sånn. 😊 Om man er sminket, pen på håret, har pene sko og kanskje smykker til, så synes jeg det kan være pyntet nok. Det kommer litt an på hva slags type man er. 😊 Anonymkode: 58c23...84c Men du ville reagert om noen kom i konfirmasjon uten sminke, da?
Thyra Skrevet 25. april #60 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 16.04): Jeans er hverdagsklær, ikke pyntet. Her ville man blitt sendt hjem for å skifte. Anonymkode: a781e...36f Enig i at det ikke er alle antrekk som passer like godt i alle anledninger. Men noe som er mye mer uhørt enn å dukke opp i "feil" antrekk er å faktisk sende noen hjem for å skifte!! Hjelpes, er det faktisk noen som gjør det?? 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå