Gå til innhold

Kan dette funke i konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei. For hverdagslig. Ville heller brukt en dressbukse med en pen bluse til om du ikke vil bruke bunaden.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er fullstendig passende å ikle seg i en konfirmasjon, så fremt konfirmasjonen foregår i familiens nedarvede campingvogn og samtlige gjester har dobbeltnavn av typen Gunn-Laila. 

Hvis ikke er svaret nei. 

Anonymkode: 971e6...f6a

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går mot strømmen og sier at jeg hverken hadde reagert eller brydd meg om gjestene våre kom sånn. 😊 Om man er sminket, pen på håret, har pene sko og kanskje smykker til, så synes jeg det kan være pyntet nok. Det kommer litt an på hva slags type man er. 😊 

Anonymkode: 58c23...84c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har du ikke dressbuke da? Jeans synes jeg ikke har noe i en konfrontasjon å gjøre. Vi bruker bunad. Så da må man ta noen som er i den duren tenker jeg. Altså fin klær. Så hvis du ikke vil i en kjole. Så kan du ta buke. Men jeans er ikke rett

Anonymkode: 9763d...b8b

Tenker du at bunaden gjør konfrontasjonen lettere?😛

Jeg har sett mye rart i konfirmasjonsfølger, alt fra skitne jeans og tømmerskjorte i fleece, til minikjoler som er så korte at man ikke trenger å overlate noe til fantasien. 

Jeg tenker at om man ikke har noe annet så gjør man det beste utav det. Men du har bunad sier du, da bør du bruke den. Alternativt en lett sommerkjole om du syntes det blir for varmt. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle som var svart 😊

Været ble ikke som antatt, så jeg det ble bunad på meg😊

Hilsen TS😊

Anonymkode: 3773f...92c

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeans går man bare ikke med i en konfirmasjon. Hjelper ikke om den er hvit eller hvor mye du enn pynter deg oventil. 

Anonymkode: a16b5...e53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (4 timer siden):

Bilde nr 1, 4 og 6 var fint til å brukes i selskap, konfirmasjoner osv. Jakka på bilde nr 5 også. 

Vi er i 2025. Det er ikke sånn nå at jenter og kvinner må gå i kjole og bunad for å være pyntet. 

Gå med det du vil, med mindre de som har konfirmasjonen har sagt i fra til alle, i innbydelsen, at alle jenter og kvinner må ha kjole eller bunad, og alle gutter og menn må ha dress eller bunad.

Nei, ingen av antrekkene på bildene var fine nok til å brukes i et høytidelig selskap.

Ja vi er i 2025, men det er fortsatt vanlig å pynte seg. Jenter og kvinner må på ingen måte gå i kjole eller bunad for å være pyntet, men det er fortsatt et ganske langt gap mellom jobb-antrekkene som er lagt ut i denne tråden og en bunad. Har man ikke en fin kjole eller bunad kan en kvinne gå i en fin jumpsuit, drakt eller dress når hun skal i selskap.

Man kan ikke alltid gå med det man vil, i enkelte anledninger er det faktisk forventet at man pynter seg.

Anonymkode: da9a8...90d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hverdagsklær for min del, så ingen ting jeg ville brukt i konfirmasjon.

Anonymkode: f97f8...c32

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeans er hverdagsklær, ikke pyntet.

Her ville man blitt sendt hjem for å skifte.

Anonymkode: a781e...36f

• Liker 1
Skrevet

Syns ikkje det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe ala prinsesse Isabellas konfirmasjonsantrekk?

7158115.webp?imageId=7158115&x=0.00&y=0.7158121.webp?imageId=7158121&x=0.00&y=0.

Anonymkode: f8e59...c47

Skrevet

Nei og atter nei.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er hverdagsklær.

Anonymkode: 6db60...0b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 15.47):

Takk til alle som som svarer 😊 Er det andre kombinasjoner jeg kan ha med hvite jeans bukser? 

Anonymkode: 3773f...92c

Nei. Det er jeansen som problemet med antrekkene. Du kan ikke ha jeans i konfirmasjon.

Anonymkode: 6db60...0b2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 15.52):

Nei, man møter ikke opp i jeans til en konfirmasjon.

Anonymkode: 556c9...755

Jeg er enig og jeg er ikke spesielt pyntet av meg. 

• Nyttig 1
  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.51):

Nei, ingen av antrekkene på bildene var fine nok til å brukes i et høytidelig selskap.

Ja vi er i 2025, men det er fortsatt vanlig å pynte seg. Jenter og kvinner må på ingen måte gå i kjole eller bunad for å være pyntet, men det er fortsatt et ganske langt gap mellom jobb-antrekkene som er lagt ut i denne tråden og en bunad. Har man ikke en fin kjole eller bunad kan en kvinne gå i en fin jumpsuit, drakt eller dress når hun skal i selskap.

Man kan ikke alltid gå med det man vil, i enkelte anledninger er det faktisk forventet at man pynter seg.

Anonymkode: da9a8...90d

hva med folk som har ulike fot lidelser og får store smerter ved å gå med typiske pensko. Hva skal de gjøre da ? 

Anonymkode: 3e425...b31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva med folk som har ulike fot lidelser og får store smerter ved å gå med typiske pensko. Hva skal de gjøre da ? 

Anonymkode: 3e425...b31

Jeg har aldri forstått poenget med å dra opp igjen gamle tråder. Denne er et år gammel. 

Men innlegget du siterer handler om klær. Ikke spesefikt sko. Det er selvsagt innlysende at hvis noen har et fot problem som gjør at de må ha spesielle sko så trumfer det dress code. Selv bunads politiet forstår at helse kommer før etikette. 

Men la oss si at foten kun kan gå med hoka sko. Da er det stor forskjell på å dukke opp i flerfarget neon versjonen eller de som er hvite. Det er fullstendig mulig å ta gjennomtenkte valg også ved ulike helseutfordringer. 

Nå var klærne på bilde i starten av tråden hvite jeans. Det finnes ingen fysiske helseutfordring, som jeg kjenner til, hvor jeans er det eneste en person kan ha på seg i selskap. 

Anonymkode: 7f390...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 16.02):

I min familie bruker damene bunad (noen skifter etter middagen, til selskapskjole/pen kjole), mannfolk bruker dress eller bunad. 

Jeans har ingenting i en konfirmasjon å gjøre.

Anonymkode: 23335...8dc

Så en dame som kommer inn i deres familie må bare skaffe seg en bunad asap om hun ikke har fra før?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.02):

Jeg går mot strømmen og sier at jeg hverken hadde reagert eller brydd meg om gjestene våre kom sånn. 😊 Om man er sminket, pen på håret, har pene sko og kanskje smykker til, så synes jeg det kan være pyntet nok. Det kommer litt an på hva slags type man er. 😊 

Anonymkode: 58c23...84c

Men du ville reagert om noen kom i konfirmasjon uten sminke, da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 16.04):

Jeans er hverdagsklær, ikke pyntet.

Her ville man blitt sendt hjem for å skifte.

Anonymkode: a781e...36f

Enig i at det ikke er alle antrekk som passer like godt i alle anledninger. Men noe som er mye mer uhørt enn å dukke opp i "feil" antrekk er å faktisk sende noen hjem for å skifte!! Hjelpes, er det faktisk noen som gjør det??

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...