Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart hvor mye energi vi bruker på å snakke hverandre ned – kvinner mot menn, menn mot kvinner. Det er som om det har blitt en vane å mistenkeliggjøre hverandre i stedet for å bygge opp. Jeg synes det er trist.

For helt ærlig – hadde det ikke vært for både menn og kvinner, så hadde ingen av oss vært her. Det burde egentlig være nok til å minne oss på at vi hører sammen, at vi trenger hverandre. Ikke fordi vi ikke kan klare oss alene, men fordi det å velge hverandre, stå sammen og være der for hverandre, faktisk gjør livet rikere.

Jeg sier ikke at alle må være i et forhold. Noen trives best alene, og det er helt greit. Men for mange av oss finnes det en lengsel etter tosomhet. Ikke avhengighet – men nærhet. Det å ha en som ser deg, som velger deg hver dag, både når livet er lett og når det er tungt. Det gir en dybde i livet man ikke får på egen hånd.

Og nei, jeg tror ikke på at det blir bedre av å skyte etter det motsatte kjønn. Vi blir ikke klokere eller mer lykkelige av å hakke på hverandre. Det eneste vi oppnår er mer avstand – og mer ensomhet.

Vi må bli flinkere til å heie på hverandre. Se hverandres styrker. Snakke med respekt, også når vi er uenige. Jeg tror mange egentlig ønsker det samme: å bli sett, forstått og valgt – ikke for det vi gjør eller presterer, men for den vi er.

Bare noen tanker fra meg.

Anonymkode: 37577...230

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har i lang tid vært en kamp mellom kjønnene som holder oss separerte fra hverandre. Tror årsakene for det er mange og veldig nyanserte. En ting som er sikkert er at det ikke er sunt å investere for mye tid i sinte utvekslinger og diskusjoner som ikke fører noe sted.

Tar det ikke veldig seriøst når jeg ser det her inne for sannheten er at menn og kvinner er skapt for å elske hverandre og det ser man jo også at de gjør. Det finnes mye stygt og det finnes mye en kan og burde trekke frem i utvekslinger, men regelrett hat og sinne gidder jeg ikke å bruke tiden min på.

I det virkelige liv er vi glade i hverandre og det meste en ser på nettet er skapt for å holde på oppmerksomheten din, men du velger selv hva du dedikerer den til.

Anonymkode: 9db59...fb3

Skrevet

Veldig enig. 

AnonymBruker
Skrevet

Etter over 2000 år med vold og undertrykkelse av kvinner, tenker jeg de har mer enn god nok grunn til å ikke ha tillit til menn... 

Anonymkode: d32b8...b17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Etter over 2000 år med vold og undertrykkelse av kvinner, tenker jeg de har mer enn god nok grunn til å ikke ha tillit til menn... 

Men du er ikke undertrykt i 2000 år. Skal vi behandle dagens tyskere dårlig for å ta igjen etter krigen? Hva med danskene? Vi ble jo undertrykt i Danmark-Norge-unionen. Er det nå danskenes tur til å bli undertrykt? 

Anonymkode: c933a...a23

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Historieløs påstand.

Hvor har det vært vold og undertrykkelse av kvinner i mer enn 2000 år? Hvilken sivilisasjon er det du sikter til? Hvor i verden har det aldri eksistert kvinnelige ledere ila. mer enn 2000 år? 

Anonymkode: 9db59...fb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenk at du klarer å være sint på halve menneskeheten og fortsatt føle deg moralsk overlegen.. Det er nesten imponerende.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Denne offermentaliteten begynner heldigvis å gå ut på dato, den fordummer og ødelegger en hver konstruktiv diskusjon. Hvorfor i all verden skal en random mann i 2025 holdes ansvarlig for noe en annen mann gjorde for hundrevis av år siden? 
Med den logikken kan vi holde deg ansvarlig for krigsforbrytelsene til Hillary Clinton, siden dere begge er kvinner. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det burde egentlig være nok til å minne oss på at vi hører sammen, at vi trenger hverandre. Ikke fordi vi ikke kan klare oss alene, men fordi det å velge hverandre, stå sammen og være der for hverandre, faktisk gjør livet rikere.

Anonymkode: 37577...230

Ja samfunnet trenger menn. Samfunnet trenger både kvinner og menn.

Jeg trenger hverken en kvinne eller mann. Mitt liv som singel er ikke mindre rikt en i et forhold. Det er annerledes.

Tosomheten noen opplever som berikende og meningsfull, kan andre oppleve som begrensende og livsinnskrenkende.

Anonymkode: 98e5c...0df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet

Vi blir programmert gjennom mediene, sosiale medier, internett og kulturen vi lever i. Dine meninger er ikke dine egne. I dag er det kjønnskamp og klimakamp. I går var det kampen mot ondskapens akse. I forgårs var det kampen mot kommunismen. 

Gjest Cartman
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 17.02):

Historieforfalskning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...