Gå til innhold

Fri tilbake til kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er forlovet, men tenker å «fri tilbake» til kjæresten (vi er to kvinner). Noen som har erfaring med dette? Lurer på hva jeg eventuelt skal fri med - enda en ring? Noen tanker?

Anonymkode: b2137...1c7

Skrevet

Nei. Det skal du ikke, det blir smør på flesk.

• Liker 2
Skrevet

Eh.. dere har jo allerede avtalt at dere skal gifte dere. Hvorfor spørre om noe dere allerede har avtalt?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (5 minutter siden):

Nei. Det skal du ikke, det blir smør på flesk.

Helt enig.

Anonymkode: 11e7e...d97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall ikke enda en ring. Hvorfor har du behov for å fri? Hvorfor ikke bare gjøre noe som viser at du er glad i henne? 

Anonymkode: af2c5...48c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere allerede er forlovet, hva er egentlig hensikten med å fri på nytt? Kjønn spiller ingen rolle i denne sammenhengen – enten det er et heterofilt eller lesbisk par, pleier det å være tilstrekkelig at én av partene frir.

Anonymkode: 23068...208

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres veldig spesielt ut. Blir ikke det på en måte å undergrave hennes øyeblikk/gest?

Anonymkode: 709b8...65a

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det kanskje høres unødvendig ut, synes jeg det er en hyggelig gest og jeg er sikker på at hun ville likt det. Det er nok ikke så uvanlig, heller. Takk uansett for svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om det kanskje høres unødvendig ut, synes jeg det er en hyggelig gest og jeg er sikker på at hun ville likt det. Det er nok ikke så uvanlig, heller. Takk uansett for svar. 

Jeg har aldri hørt om et eneste tilfelle hvor den ene har fridd etter at den andre allerede har fridd og de har blitt forlovet.

Anonymkode: 11e7e...d97

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 15.13):

Hvorfor ikke gjøre en romantisk gest som viser at hun betyr mye for deg uten å blande frieri inn i det?

Anonymkode: af2c5...48c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 11.20):

Hei. Jeg er forlovet, men tenker å «fri tilbake» til kjæresten (vi er to kvinner). Noen som har erfaring med dette? Lurer på hva jeg eventuelt skal fri med - enda en ring? Noen tanker?

Ikke fri, men sett dato hvis det ikke er gjort 😉 

Anonymkode: 932ff...007

Skrevet

For meg høres det ut som man vil skape en kunstig historie der «begge fridde» og det er jo selvbedrag. Det er ikke en konkurranse du skal vinne.

Det må da være nok av andre, mer originale, fine ting du kan gjøre? Som å planlegge bryllup el.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort dette. Hørte Martin Lepperød og kona gjorde det sånn, og syntes det ga mening. Skulle gjerne fridd til mannen min ❤️ 

Anonymkode: 0ebde...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Kona til broren min fridde til ham "på nytt" for litt siden. Jeg syns det var ganske vakkert. 🥰

Både da han fridde til henne, og da de giftet seg under pandemien, var det hovedsakelig hennes familie som var til stede. Han syns det var litt trist å ikke ha flere enn forloveren(vårt andre søsken) av sin/vår familie å dele den store dagen med, selv om de hadde valgt selv å gjøre det slik. (Vi bor ganske spredt, og med alle påbudene om minst 1 meter avstand, grupper, maks antall gjester og alt sånt ble det mer styr enn det var verdt.) Så hun samlet oss alle hos dem ifbm en høytid nå i fjor, uten hans viten, og fridde til ham foran oss. (Han visste jo at det ville komme overnattingsgjester, men han visste ikke hvem ...) Han ble kjempeglad, og vi syns det var et vakkert øyeblikk, som vi var takknemlige for at hun ville dele med oss. (Og han svarte jo ja på spørsmålet om han hadde villet gifte seg med henne igjen🥰🤭) Om hun kjøpte ring til ham husker jeg ikke helt lenger.

Noe bryllup nr 2 blir det jo ikke siden de allerede er (lykkelig) gift, så klart. Så sånn sett er det jo "bortkastet" å skulle fri tilbake. Likevel syns jeg, i alle fall i dette tilfellet, at det handler mer om symbolikken og kjærligheten som ligger til grunn for det. ❤️‍🔥

Anonymkode: 9e252...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...