AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #1 Skrevet 31. mai 2025 Hei! Jeg har nylig startet opp på prevensjonsmiddel igjen, etter litt over ett år helt uten prevensjon. Jeg startet opp på Vinelle for 8 uker siden (har fullført to brett) og da jeg startet opp tok det 45 dager før jeg fikk min første blødning, denne varte i 8 dager, og nå har jeg fått ny blødning igjen, bare halvannen uke etter min forrige blødning tok slutt. Når jeg googler meg frem, så står det at det kan ta 3 måneder før syklusen stabiliserer seg, dvs om fem uker. Jeg har endometriose som er grunnen til at jeg tar prevensjon, men jeg opplever likevel mange plager i dagene før jeg får en blødning og underveis, så jeg syns det er fryktelig slitsomt å ha en så uregelmessig syklus. Hvor lang tid tok det før din syklus stabiliserte seg da du startet opp på prevensjon, og spesielt hvis du da gikk på Vinelle? Av helsemessige årsaker så kan jeg ikke gå på kombinasjonspille, og jeg kan heller ikke ha spiral. Håper å bli oppmuntret med at flere opplevde at syklusen stabiliserte seg etter 3 måneder. Anonymkode: 18b05...710
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #2 Skrevet 31. mai 2025 Er kondom noe alternativ da? Har du prøvd? Anonymkode: 7b5a4...c3b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #3 Skrevet 31. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er kondom noe alternativ da? Har du prøvd? Anonymkode: 7b5a4...c3b Som jeg skriver, så går jeg på prevensjon pga endometriose. Anonymkode: 18b05...710
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #4 Skrevet 31. mai 2025 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Som jeg skriver, så går jeg på prevensjon pga endometriose. Anonymkode: 18b05...710 O.K. Beklager, så det ikke med en gang. Anonymkode: 7b5a4...c3b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #5 Skrevet 31. mai 2025 Mellomblødning? Jeg fikk det i de første månedene når jeg startet opp på prevensjon. Anonymkode: 60c71...615
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2025 #6 Skrevet 31. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mellomblødning? Jeg fikk det i de første månedene når jeg startet opp på prevensjon. Anonymkode: 60c71...615 Ja, er ikke som en vanlig menstruasjon, så det er bare veldig langvarige mellomblødninger, som også er veldig smertefulle. Måtte ligge med varmeflaske og ta meg paralgin forte i dag, så jeg håper virkelig at menstruasjonen forsvinner etter jeg har gått på vinelle i tre måneder… Anonymkode: 18b05...710
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå