Gå til innhold

3-åring som er sliten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer litt på sønnen min på nesten 3 år.

Hele denne uken har han snakket mye om at han er så sliten. Han legger seg gjerne ned på sofaen og kan virke litt slapp. Vanligvis når jeg henter han i bhg er han i fyr og flamme, «stikker av» fra meg og skal utforske hele verden på vei hjem. I dag satte han seg rett i vogna og ville ikke gå i det hele tatt, han var sliten sa han.

Har ikke hatt unormalt mye aktivitet, han har relativt korte dager i bhg (ca 7 timer) og han spiser egentlig godt. Virker blid og fornøyd ellers, ingen feber eller andre symptomer på at det skulle være noe sykdom.

Burde jeg være bekymret?

Anonymkode: 2e939...de2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi ham ekstra ro og hvile. Kan jo være han brygger på noe som bare ikke slår ordentlig ut. 
Litt hysterisk å rope ulv etter bare 1 uke, men fortsetter det over tid bør du kanskje ta en tur til legen. 

Anonymkode: 0e5e4...644

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hele denne uken har han snakket mye om at han er så sliten. Han legger seg gjerne ned på sofaen og kan virke litt slapp. Vanligvis når jeg henter han i bhg er han i fyr og flamme, «stikker av» fra meg og skal utforske hele verden på vei hjem. I dag satte han seg rett i vogna og ville ikke gå i det hele tatt, han var sliten sa han.

Har ikke hatt unormalt mye aktivitet, han har relativt korte dager i bhg (ca 7 timer) og han spiser egentlig godt. Virker blid og fornøyd ellers, ingen feber eller andre symptomer på at det skulle være noe sykdom.

Burde jeg være bekymret?

Har du like mye energi året gjennom? Mest sannsynlig ikke, det har ikke ungene heller 😊 7 timer i barnehage er lenge nok, og mye for en liten kropp. Kanskje har det vært fint vær og de har vært mer ute enn de har vært tidligere i år, det kan spille inn f.eks

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cøliaki? 

Anonymkode: 9c7b2...949

AnonymBruker
Skrevet

7 timer i barnehagen er vel ikke definisjonen på korte dager. 

Anonymkode: 41b45...689

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7 timer i barnehagen er vel ikke definisjonen på korte dager. 

Anonymkode: 41b45...689

Hun skriver relativt korte, og 7 timer er jo kortere enn "vanlig dag" i barnehagen for mange barn. 

Anonymkode: c432c...54f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde jeg være bekymret?

Kaller du 7 timer en kort dag?

Anonymkode: b561b...5bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde jeg være bekymret?

Min 3-åring hadde en lang periode hvor han klagde over at han var sliten. Og han var ikke like aktiv etter barnehagen. Han klagde også i barnehagen på at han var sliten. Etter 1-1,5 mnd så gikk det over. Han hadde ingen andre symptomer, men forkjølelse på forkjølelse en periode. Og jeg tror ikke vi må undervurdere hvor slitsomt det er i barnehagen. Høyt aktivitetsnivå, mye støy og null alenetid.

Anonymkode: e9d15...015

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han vokser

Anonymkode: a0117...90a

AnonymBruker
Skrevet

Vår treåring sier han er sliten,og er tydelig sliten. Å være sliten er ett nytt utrykk for han, derfor sier han det mer nå selv om han har vært det en stund (vi sluttet med dupp nylig). Og det er tydelig at det går i perioder. 
Det har vært mye fint ver og vi har lekt ute morgen til kveld, og kvelden blir gjerne 30 minutt lengre. Etter en uke med litt underskudd på søvn pga lange dager, litt mer våkentid, mye inntrykk, så er han mer sliten. Vi snakker med han om det og tar litt ekstra nedetid på fanget med kos. Han er ekstremt aktiv og er duracell til han plutselig ikke har mer å gi 😅

Anonymkode: 04bd3...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...