Gå til innhold

Hunden min vil ikke spise noenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Har bestilt time på  FirstVet appen til veterinær)

Men ja, hunden min vil ikke spise noenting, hverken godbiter, for blandet med noe godt eller uten at det er blandet med noe. Har prøvd alt! T.o.m hvitost som hun elsker å få litt av en sjelden gang, men nei. Ingenting. 

Hun er ellers i fin form, herjer og leker ute, men  skjønner ingenting. Hun trakk tenner for ca en mnd siden, så da fikk hun bløtt for i 2 uker. Det «ødela» hele matbutikken hennes. For etter det ville hun plutselig ikke ha ha bøtforet heller og heller ikke tørrfôr, men kylling og ris gikk ned (tenkte det kunne være mageproblemer) så kunne hun spise litt bløtfor igjen og litt tørrfôr, men nå i dag er det fullstendig stopp på absolutt alt. 

Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 72a2f...d18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg pusser tennene hennes vær dag og har prøvd å se inne i munnen hennes om det er noe tydelig der som kan være problemet, men alt ser fint ut der. Normal avføring har hun også.

Skrevet

Gammel er hunden a ?

AnonymBruker
Skrevet

HVor lenge siden er det siden hun har spist? 

Anonymkode: d2d28...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Og bruker hun fortsatt smertestillende? For det kan kan "ødelegge" for matlysten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Glemte å si at jeg pusser tennene hennes vær dag og har prøvd å se inne i munnen hennes om det er noe tydelig der som kan være problemet, men alt ser fint ut der. Normal avføring har hun også.

Om hunden har avføring spiser den jo noe. 

Anonymkode: 49889...4fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund som er av og på med å spise. Det som hjelper litt er å legge bare kanskje 5 kuler i matskåla til å begynne med.
Det er litt psykisk fordi når det er så få kuler kan de tenke at kanskje det ikke kommer mer og jeg må spise de få som er. 

Det fungerer sånn at han får spist noen kuler om dagen og er ikke helt tom i magen. 
Fungere ikke hver gang men ofte 

Anonymkode: 95c8d...630

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff da, ønsker dere masse lykke til❤️

Anonymkode: 8d40e...517

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du den med til veterinær. Hjelpe meg så tafatte folk kan være.

Anonymkode: 96936...26b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det mest tafatte er å ikke lese innlegget før man svarer. Hun har jo skrevet at hun alt har bestilt time hos veterinær.

Anonymkode: 8d40e...517

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (5 timer siden):

Gammel er hunden a ?

2,5 år

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

HVor lenge siden er det siden hun har spist? 

Dagen før, men hun har vært veldig ustabil med både drikking og spising i det siste

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om hunden har avføring spiser den jo noe. 

Anonymkode: 49889...4fd

Ja, hun spiste litt dagen før

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund som er av og på med å spise. Det som hjelper litt er å legge bare kanskje 5 kuler i matskåla til å begynne med.
Det er litt psykisk fordi når det er så få kuler kan de tenke at kanskje det ikke kommer mer og jeg må spise de få som er. 

Det fungerer sånn at han får spist noen kuler om dagen og er ikke helt tom i magen. 
Fungere ikke hver gang men ofte 

Anonymkode: 95c8d...630

Det skal jeg prøve

AnonymBruker
Skrevet

Fikk god hjelp av veterinær på FirstVet app gjennom forsikringsselskapet (som jeg skrev om i HI at jeg hadde time hos 😉)

AnonymBruker
Skrevet

Får hun snart løpetid, eller har hun løpetid? Én av mine hunder kan bli veldig småspist når hun har løpetid, spesielt på morgenen. På kvelden går appetitten opp. Hun blir også litt uggen av tørrfôr (til vanlig, ikke bare under løpetid). Spiser hun tørrfôr i noen dager, slutter hun å spise all slags mat i det hele tatt første del av dagen, men spiser på kvelden. Etter noen dager helt uten tørrfôr, kommer appetitten tilbake for fullt. Fôrer derfor med vom. 

Anonymkode: bd2a3...187

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering tilfelle noen havner i lik situasjon:

Først var det drikkingen to dager i forveien som var problemet. Sprøytet inn vann i munnen hennes med «medsin sprøyte uten spiss» ble informert av veterinær at jeg kunne blande vann i kyllingen og risen jeg ga til henne ( de jeg ga henne kylling og ris for jeg trodde hun hadde mage problemer) dette hjalp, og hun fikk i seg væske og begynte å drikke vanlig igjen. Tok også tempen på henne, men hun hadde normal temperatur.

Ang at hun ikke ville spise, så tenkte veterinær at det muligens kunne være innbilt svangerskap eller livmorhalsbetennelse, men siden hun ikke hadde andre symptomer enn ikke å ville spise (sjekket temp, hun har ikke utflod, ikke større- eller melk i pattene, og ellers ikke noen andre symptomer, så var hun ikke så bekymret. Hun ba meg ta kontakt igjen anytime hvis jeg fortsatte å være urolig for henne.

Hadde prøvd alt (trodde jeg) så steikte jeg litt biff sent på kvelden ca kl 23:30 i ren desperasjon. Kuttet den opp i små biter, og joda. DA spiste hun. Gikk ned på høykant. Og i tillegg spiste hun etter det kylling og litt ris blandet med vann. 

Småspist i dag også, men har en følelse på at det kan være noe hormonelt. Tenker å prøve ut rådet til en av dere her med å bare gi pittelitt mat av gangen.

Men ja alltid viktig å ta kontakt med veterinær for å være på den sikre siden, man blir jo bekymra når selv de beste tingene hun vanligvis får, overhodet ikke er interessant. Er ikke helt ubekymret enda for henne, siden spisemønsteret er endret så mye, men ser det an dag for dag nå.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får hun snart løpetid, eller har hun løpetid? Én av mine hunder kan bli veldig småspist når hun har løpetid, spesielt på morgenen. På kvelden går appetitten opp. Hun blir også litt uggen av tørrfôr (til vanlig, ikke bare under løpetid). Spiser hun tørrfôr i noen dager, slutter hun å spise all slags mat i det hele tatt første del av dagen, men spiser på kvelden. Etter noen dager helt uten tørrfôr, kommer appetitten tilbake for fullt. Fôrer derfor med vom. 

Anonymkode: bd2a3...187

Ja, høres litt ut som min også i løpetiden. Hun hadde sist løpetid 25 mars. Hun vil foreløpig hverken ha vom eller tørrfôr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

2,5 år

2.5 år ja da er det neppe noe farlig hadde vært verre og den var 14

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje matlei ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...