AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Noen som har opplevd følgende på jobb og har tips til videre? Jeg har jobbet som vikar i noen mnd i offentlig admn. Det er blitt lagt ut en vikariat og en fast stilling. Samme jobben som jeg gjør nå. Jeg har selvfølgelig søkt på begge. Det virker nå som jeg får vikariatet og ikke fast stilling. Jeg tolker det som at de ikke ser potensialet i meg. Jeg bor på et lite sted og her er det ikke like enkelt å få jobber. Hva anbefales å gjøre videre? Anonymkode: 90a27...9b5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Jeg opplevde noe tilsvarende, og endte opp med å finne meg noe annet. Jeg ønsket ikke å jobbe på et sted hvor jeg følte meg undervurdert og ikke satt pris på. Endte opp med fast stilling i en annen kommune. Anonymkode: 83b2c...b1c
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har opplevd følgende på jobb og har tips til videre? Jeg har jobbet som vikar i noen mnd i offentlig admn. Det er blitt lagt ut en vikariat og en fast stilling. Samme jobben som jeg gjør nå. Jeg har selvfølgelig søkt på begge. Det virker nå som jeg får vikariatet og ikke fast stilling. Jeg tolker det som at de ikke ser potensialet i meg. Jeg bor på et lite sted og her er det ikke like enkelt å få jobber. Hva anbefales å gjøre videre? Anonymkode: 90a27...9b5 Be om tilbakemelding ? ville også gått i dialog med leder for å se på hva som kan gjøres for å få fast og sette det som ett mål iht medarbeidersamtale Anonymkode: 9dcab...001 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg opplevde noe tilsvarende, og endte opp med å finne meg noe annet. Jeg ønsket ikke å jobbe på et sted hvor jeg følte meg undervurdert og ikke satt pris på. Endte opp med fast stilling i en annen kommune. Anonymkode: 83b2c...b1c Var det i tilsvarende stilling? Brukte du noen av de til referanse? Må si at det ikke er så veldig gøy å være på jobb etter denne opplevelsen. Anonymkode: 90a27...9b5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be om tilbakemelding ? ville også gått i dialog med leder for å se på hva som kan gjøres for å få fast og sette det som ett mål iht medarbeidersamtale Anonymkode: 9dcab...001 Sjefen vet jeg er ute etter fast og jeg har godt samarbeid med avdelings kollegaene mine og får skryt for jobben jeg gjør. Desverre er sjefen veldig egenrådig. Anonymkode: 90a27...9b5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Var det i tilsvarende stilling? Brukte du noen av de til referanse? Må si at det ikke er så veldig gøy å være på jobb etter denne opplevelsen. Anonymkode: 90a27...9b5 Ja, jeg fikk meg en tilsvarende stilling i den andre kommunen. Jeg kan ikke huske om jeg brukte noen av mine daværende kollegaer som referanse selv, men hvis du har andre du kan bruke i stedet ville jeg absolutt anbefale det. F.eks. fra et sted du har jobbet tidligere. Dersom de vet at du søker andre jobber kan det lett bli dårlig stemning, og flaut for deg hvis du ikke får noen av jobbene du søker på. Skjønner deg godt, jeg ble oppriktig såret og følte meg forbigått. Kommer aldri til å gå tilbake til den arbeidsgiveren! Anonymkode: 83b2c...b1c
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Hvem får den faste stillingen? Det er helt avgjørende for hvordan du bør håndtere dette videre. Er det andre interne som tilbys den faste stillingen? Har du den formelle kompetansen de etterlyser? Så lenge det er en stilling i det offentlige, så er det en del kriterier arbeidsgiver må forholde seg til, og ikke kan unnvike fra uansett hvor mye de egentlig ønsker deg. Anonymkode: 3b03f...7e5 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai Det at du har vært vikar i noen mnd betyr ikke automatiisk at du er den som passer best i en 100% stilling. Fikk du ikke jobben dukket det opp en som var bedre enn deg. Anonymkode: 6a017...e96 2 2
Virrevirrevapp Skrevet 30. mai #9 Skrevet 30. mai Vanlig det der. De ansatter den best kvalifiserte i fast stilling, og andre som vikar. Vet du utdannelsen og erfaringa til andre søkere? Folk må slutte å ta jobbsøk så personlig, man vet aldri hvem man konkurrerer mot. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #10 Skrevet 30. mai Er jo ikke sikkert du er best kvalifisert selv om du har jobbet der noen mnd. Noen mnd er heller ikke lang tid. Det er risikabelt å ansette folk i fast stilling, så skjønner om de vil se deg mer en før det blir din tur. Anonymkode: 2593e...888 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå